مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

آغاز تحویل گسترده KMC K7 توسط کرمان موتور؛ معرفی امکانات حذف شده

چندی پیش بود که خبرهایی از آغاز تحویل اولین سری از KMC K7 در فضای خودرویی کشور منتشر شد. اما در آن زمان، تحویل K7 آنقدری چشمگیر نبود که بخواهیم تا آن را بروز دهیم. اما امروزه باتوجه به تصاویر ارسالی شما مخاطبان و همچنین بنابر برخی شواهد، از هفته گذشته تحویل این خودرو روندی رو به بالا گرفته و حتی برخی از تعهدات این خودرو ویژه نمایندگان کرمان موتور نیز اعلام وصول گردیده است.سری اول خودرو KMC K7 که در اواخر سال گذشته با قیمت مصوب 950 میلیون تومان و با تخفیف 50 میلیون تومانی که در نهایت به 900 میلیون تومان ختم می‌شد، بفروش رسید؛ از ماه‌های گذشته و به صورت قطره چکانی به برخی حواله داران تحویل داده شده بود. در هفته‌های گذشته هم شایعاتی مبنی بر افزایش 250 میلیون تومانی این خودرو در کارخانه منتشر شده بود که بلافاصله توسط شرکت کرمان موتور تکذیب گردید.

لازم به ذکر است که هم اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد، به بیش از یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان رسیده است. برخی از نمایندگی‌های شرکت کرمان موتور هم سهمیه‌های اختصاصی (خودرو KMC K7) خود را که در روزهای گذشته تحویل گرفته‌اند، اکنون با قیمت نقدی و با قول تحویل چند ساعته، این خودرو را با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسانند.

معرفی کلی KMC K7 کرمان موتور

جک ایکس7 که به گفته برخی، بدلایل تحریمی و… با لوگو اختصاصی کرمان موتور، یعنی KMC مخفف KERMAN MOTOR COMPANY و با تغییر نام به K7 وارد بازار کشورمان شده، چندی است که به کم حاشیه‌ترین کراس اوور چینی تبدیل گشته است. البته این کم حاشیه بودن به دلیل ورود خودروهای رقیبی چون دیگنیتی و فیدلیتی بوده که با قیمت کمتر از کی ام سی کی7، توانسته‌اند تا کار را برای این محصول برند کار کشته چینی، سخت کنند.

کی ام سی کی7 مانند اکثر کراس اوورهای هم‌وطن خود مجهز به یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ است. با این تفاوت که این پیشرانه دارای فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) است. درنهایت پکیج پیشرانه مذکور با اتصال به گیربکس 6 سرعته دوکلاچه، توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار، قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین K7 مانند اکثر هم‌وطنان خود، از سامانه چهارچرخ متحرک بهره‌مند نبوده و حجم مخزن سوخت آن نیز 72 لیتر است. مصرف سوخت ترکیبی هم 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

متاسفانه خودرو جک ایکس7 یا همان کی ام سی کی7 بازار ایران، دچار حذف آپشن گردیده که در همین مبحث، برخی رقبای این خودرو حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. از جمله امکانات حذف شده این خودرو برای بازار ایران، میتوان به رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، دو ایربگ پرده‌ای (این خودرو در بازار ایران به چهار ایربگ ایمنی مجهز است)، صندلی‌های ردیف سوم، کروز کنترل هوشمند و… اشاره کرد.به نظر می‌رسد که شرکت کرمان موتور در بازارسنجی و انتخاب آپشن، رقیب مستقیم این خودرو را چری تیگو7 دیده و خواسته تا با قیمت کمتر از این خودرو، اما آپشن‌های به نسبت بالا، بازار تیگو7 را تحت فشار قرار دهد. اما با ورود رقبای جدید، این قصد کرمان موتور عملا به شکست منجر شده و باید در آینده ای بسیار نزدیک، این شرکت نسخه ای پلاس یا پرو کی ام سی کی7 را به بازار ایران عرضه کند.

اما بطور کل، از امکانات مهم کی ام سی کی7، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• دوربین ۳۶۰ درجه به همراه سنسور هشداردهنده موانع در قسمت جلو و عقب خودرو
• سقف پانارومیک
• تهویه اتوماتیک دوکاناله
• گرمکن و سردکن صندلی های راننده و سرنشین جلو
• سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو به صورت دکمه‌ای
• سیستم های ایمنی ABS، EBD، HDC، BOS
• ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد
• 4 ایربگ ایمنی (راننده، سرنشین، جانبی هردو)
• دارای حافظه صندلی راننده، آینه جانبی و غربلیک فرمان
• صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو
• قابلیت استارت خودرو از راه دور
• جک برقی صندوق عقب
از لحاظ امکانات رفاهی، KMC K7 در رده بالاتری از چری تیگو7 قرار گرفته و با قیمت کمتر در کارخانه، می‌توانست تا فروش و سهم بازار بهتری را کسب کند. اما با ورود رقبایی جدید، شرکت کرمان موتور باید آفرها و پیشنهادات بهتری را برای فروش این خودرو به مردم ارائه دهد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. ولی عوضش لوگوش آبی شده ! حداقل میتونه الکی بگه من هایبرید هستم

  2. چقدر جک بدبخته که آبرو و شرف خودش رو میفروشه و در ازای پول اجازه میده لوگوی جعلی kmc بشینه رو پیشونی محصولش!

  3. البته مطمئن نیستم ولی به نظرم با کارهایی که بهمن موتور داره انجام میده و سرمایه‌گذاری هایی که کرده( مخصوصا فیدلیتی)، رقابت ام وی ام و کرمان با بهمن موتور خیلی سخت میشه و ام وی ام و کرمان موتور هم به افزایش داخلی سازی متمایل میشن که توی طولانی مدت به نفع

  4. من تحویل گرفتم حتی آپشن استارت از راه دور را هم حذف کردن

  5. من اسفند هزارو چهارصد پول واریز کردم قرار بوده سه ماهه تحویل بدن الان شش ماه گذشته ماشین تحویل ندادن موعد چک‌ها هم رسیده ولی ماشین تحویل ندادن کسی هم نیست جلوی اینها بگیره آخه وقتی ماشین تحویل نمیدی چرا هر روز ثبت نام میکنی و پول مردم جمع میکنی ؟

  6. سلام ومرسی از نگارنده
    فقط نمیدونم چرا کا۷ با تیگو۷ مقایسه کرده اگه تیگو۸ مقایسه می‌کرد منطقی تر بود وچرا آقای نگارنده از گفتن ابشنهای کا۷ از گفتنش صرف‌نظر کردی مثله بهترین سیستم صوتی اینفینیتی با دوساب وده بلنگو . ماساژور صندلی باز کردن در صندوق با پا فرمان سه حالته مانیتور ۱۳ اینچ با کیفیت بسیار بالا موتور GDI که تیگو۷ معمولیه گیربکس دو کلاجه تر که تیگو cvt قدرت ۲۰ اسب هم از تیگو بیشتره اتاقش از سانتافه
    بزرگتره ……….

    1. افتابه اگرم از طلا باشه بازم جاش تو خلا باشه
      چینی چینیه دیگه هشت وفت ونه نداره که حالا داری با اناق سانتافه مقایسش میکنی اخوووووی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا