مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید MVM 110 در قالب هاچ‌بک کوچک الکتریکی معرفی شد

چری QQ کوچک‌ترین محصول این شرکت چینی بود که در کشورمان هم با نام MVM 110 عرضه می‌شد. این خودرو در سال 2003 به سبد محصولات چری اضافه شد و در سال 2013 نسل دوم آن معرفی شد. حال نیز چری یک QQ جدید را معرفی کرده است. البته این خودرو QQ Ice Cream نام گرفته و شباهتی با نسل‌های قبلی خود ندارد زیرا این یک هاچ‌بک بسیار کوچک دودر الکتریکی است که برای رقابت مستقیم با خودروی الکتریکی موفق وولینگ مینی EV طراحی شده است.

چری پیش‌ازاین از نام QQ برای خودروهای مختلفی استفاده کرده بود که شامل اولین نسل این خودرو با نام ساده QQ، فیس‌لیفت نسل اول با نام QQ3، هاچ‌بک فانتزی QQ Me و سدان کوچک QQ6 می‌شد. حال با معرفی این خودروی جدید، نام QQ بار دیگر به سبد محصولات چری بازگشته است اما به نظر می‌رسد در این بازگشت، چری توجهی به میراث نام QQ نداشته است زیرا همان‌طور که گفته شد، QQ Ice Cream هیچ شباهتی با مدل‌های قبلی QQ ندارد.

ازآنجایی‌که این خودرو برای رقابت با وولینگ مینی EV در نظر گرفته شده است، در ظاهر شباهت زیادی به وولینگ داشته و اندازه و فرم جعبه‌ای شکلی آن کاملاً مشابه مینی EV است. چری QQ Ice Cream در درجه اول زنان جوانی را هدف قرار داده که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند. به همین دلیل، برای این خودرو رنگ‌هایی فانتزی مثل بنفش روشن، سبز نعناعی، سفید نارگیلی، زرد لیمویی و آبی روشن در نظر گرفته شده است. به گفته چری، این‌ها مناسب‌ترین رنگ‌ها برای بانوان هستند.

QQ Ice Cream به یک موتور الکتریکی با 27 اسب بخار قدرت مجهز شده که برای رساندن آن به حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت کافی است. برد خودرو با هر بار شارژ هم حدود 200 کیلومتر خواهد بود. این هاچ‌بک الکتریکی تنها 2,980 میلی‌متر طول، 1,496 میلی‌متر عرض و 1,637 میلی‌متر ارتفاع دارد، فاصله محوری آن 1,960 میلی‌متر است و 743 کیلوگرم وزن دارد. بااین‌حال، QQ Ice Cream می‌تواند چهار بزرگ‌سال را در خود جای دهد و برای عقب آن دو صندلی جدا یا یک نمونه نیمکتی قابل انتخاب است.

 

انتظار می‌رود قیمت این خودرو از حدود 30 هزار یوآن معادل 4,600 دلار آغاز شود که کمی از QQ بنزینی ارزان‌تر است. این در حالی است که قیمت وولینگ مینی EV از 28,800 یوآن معادل 4400 دلار شروع می‌شود. فروش چری QQ Ice Cream اواخر همین ماه در چین آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا