مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌هاتازه‌ها

پنج ماشین آمریکایی که احتمالا تا به حال اسمشان را نشنیده‌اید!

هرگاه از صنعت خودروسازی آمریکا سخنی به میان می‌آید، یک نیروگاه قدرتمند ماشین سازی در ذهن ما شکل می‌گیرد؛ اما، به ازای هر شرکت یک‌پارچه که امروز می‌بینیم، صدها شرکت کوچک‌تر وجود دارند که موفق نشده‌اند شهرت بالایی به دست بیاورند. آمریکا هر چه بخواهد دارد، از مهندسان بلندپروازی که برای ساخت خودروی رویاهایشان و ارائه آن به بازار، با کمترین بودجه کار خود را شروع می‌کنند گرفته تا استارت‌آپ‌های سنجیده که بودجه قابل توجه‌ای دارند، و میلیاردرهای جسوری که یک شرکت نوپا را خریداری می‌کنند و تا هنگامی که به شهرت جهانی برسد هزینه‌های مورد نیاز آنرا تعمین می‌کنند. ماشین‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، ساخته شرکت‌هایی هستند که احتمالا هرگز اسمشان را نشنیده‌اید!


  1. Equus BASS 770

ممکن است فکر کنید Equus یک نوع ردیاب‌ صوتی است، از همان سونارهایی که در تعطیلات آخر هفته در قایق حمل می‌کنید؛ اما، Equus یک ماشین عضلانی دست‌ساز آمریکایی است. می‌توانید آن را با Dodge Challenger، مقایسه کنید اما BASS770 یک Detroit عضلانی است، با این تفاوت که توسط یک بودجه کم، محدود نشده. این خودرو یک بدنه محکم از جنس آلومینیوم سبک و فیبر کربن دارد. BASS770 بر دامپرهای Magnetic Selective Ride Control سوار شده و دیگر از ترمزهای کربن-سرامیک Brembo استفاده نخواهد کرد، فضای داخلی لوکس این خودرو کاملا اسپورت است، از یک موتور سوپرشارژ آلومینیومی V8،  ۶.۲ لیتری استفاده شده که قدرتی معادل ۶۴۰ اسب بخار تولید می‌کند، وزن این خودرو ۳.۶۴۰ پوند بوده و صفر تا صد آن ۳.۴ ثانیه است. اگر پس از خواندن خصوصیات این خودرو به فکر تعویض Dodge Challenger خود افتاده‌اید باید بگوییم قیمت این خودرو ۲۵۰,۰۰۰ دلار است!


  1. Beast Alpha x Blackbird

رضوانی، بیش‌تر بخاطر کامیون‌های آفرود  ارتشی خود مشهور است، کامیون‌هایی که به دوربین‌های دید در شب و زره بالستیک مجهز شده‌اند. این کمپانی که در کالیفرنیا واقع شده، توسط یک کارآفرین ایرانی-آمریکایی، فریس رضوانی، تاسیس شده‌است؛ وی پیش‌تر به عنوان طراح، با Aston Martin و Ferrari هم‌کاری می‌کرده. اولین ماشین رضوانی یک کامیون یا SUV نبود، این ماشین؛ هیولا نام‌گذاری شد، اولین خودرو بر اساس شاسی Ariel Atom ساخته شده بود، در حال حاضر هیولا مدل پایه این شرکت است و بهترین مدل رضوانی، Beast Alpha Blackbird است. این خودرو یک پیشرانه ۲.۵ لیتری دارد که یک موتور توربوشارژ از نوع inline-four است، که به هدف تولید ۷۰۰ اسب بخار نیرو، با Cosworth تولید شده، مدل استاندارد این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی ارائه شده و گیربکس دستی سکوئنشل (متوالی) یک آپشن اختیاری خواهد بود. وزن این خودرو تنها ۲۱۵۰ پوند است و صفر تا صد آن ۲.۹ ثانیه خواهد بود.


  1. Falcon F7

بیایید به Detroit جدید برگردیم، شرکتی به نام Falcon در سال ۲۰۱۴ از Falcon F7 رونمایی کرد، وجود آلومینیوم، فیبر کربن و شاسی برند Kevlar در خودرو و همین‌طور بهره‌مندی آن از یک پیشرانه twin-turbo که قدرت باورنکردنی ۱۱۰۰ اسب بخار به خودرو بخشیده، باعث شده که ما با اطمینان Falcon F7 را در دسته ابرخودروها قرار دهیم. مهندس و طراح این پروژه، Jeff Lemeke است، وی پس از تهیه اجزا بدنه برای Dodge Viber رویای ساخت یک خودروی سریع و قدرتمند را در سر می‌پرورانده. در حالی که مدل اصلی ۶۲۰ اسب بخار قدرت دارد و صفر تا صد آن معادل ۳.۳ ثانیه است، نسخه خارق‌العاده twin-turbo آن، صفر تا صدی معادل ۲.۷ ثانیه دارد. جالب است بدایند، آنقدر افرادی که این خودرو را می‌شناسند کم هستند که در حراجی اخیر، قیمت‌های پیشنهادی برای سومین خودرو این شرکت، نتواست به حداقل قیمت درنظر گرفته شده برسد و این، امری نادر است.


  1. Panoz AIV Roadster

اگر Plymouth Prowler که به سبک خودروهای قدیمی ساخته شده بود و قدرت و فرمان‌پذیری‌ای ناامید کننده داشت را به خاطر داشته باشید، احتمالا نظرات رسانه‌های مربوط به خودرو را نیز به یاد دارید، که اظهار داشتند این خودرو با تمام ماشین‌هایی که تا به حال دیده‌ایم فرق می‌کند. خب، Prowler در سال ۱۹۹۷، با یک پیشرانه v8 ۳.۵ لیتری تولید شد که نیرویی معادل ۲۱۴ اسب بخار و گشتاوری برابر ۲۲۱ پوند-فوت به خودرو می‌بخشید، صفر تا صد این خودرو برابر ۷.۱ ثانیه بود‌. حقیقت آنست که، چند سال قبل از تولید این خودرو، شاهد خودرویی شبیه به Powler بودیم. متخصص خودروهای مسابقه‌ای، Panoz، نسل دوم رودستر خود را در سال ۱۹۹۶ عرضه کرده بود. این خودرو بر یک چارچوب فضایی آلومینیومی و یک ستون مرکزی سوار شده، پیشرانه‌ای ۴.۶ لیتری، v8 و تمام آلومینیومی (از Mustang SVT Cobra برداشته شده) دارد که به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. شما هنوز هم می‌توانید این خودرو را در بخش تجاری وب‌سایت Panoz پیدا کنید، با این خصوصیات که، صفر تا صد خودرو ۴.۳ ثانیه است و ۴۳۰ اسب بخار قدرت دارد.


  1. Rossion Q1

با اینکه Q1 یک خودروی گران قیمت بود که خودتان باید سرهم می‌کردید، اما داستان ساخت این خودرو جالب و شنیدنی است، هنگامی که شرکت انگلیسی Noble، ساخت M400 خارق‌العاده و سریع را متوقف کرد، Dean Rosen و Ian Grunes از شرکت 1G Racing، حق تولید را خریداری کردند و یک ماشین جدید طراحی کردند که هم لوکس بود و هم سریع! این شرکت فلوریدایی یک بدنه جدید طراحی کرد و طراحی فنی خودرو را بهبود بخشید، اما از آنجایی که وزن خودرو حدود ۱۰۰ پوند افزایش پیدا کرده بود، لازم بود سیستم تعلیق مجددا تنظیم شود. Rossion هیچ محل اختصاصی‌ای به منظور آزمایش اتومبیل جدید خود نداشت، به همین خاطر طراحان شاسی خودرو، تنظیمات مربوط به فرمان‌پذیری را در جاده‌های منتهی به بزرگ‌راه‌های فلوریدا جنوبی انجام دادند و کیفیت سواری را در جاده‌های عمومی تست کردند. از آنجایی که این خودرو یک kit car است، سیستم محرکه باید به‌طور جداگانه فروخته شود و یا اینکه برای نصب آن هزینه‌ای پرداخت شود. (Kit Carها ماشین‌هایی هستند که قطعاتشان به صورت جداگانه فروخته می‌شود و خریدار با سرهم کردن این قطعات، خودش خودرو را خواهد ساخت.) برای ساخت و آماده‌سازی این خودرو به بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار پول نیاز خواهید داشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. درود بر شما
    من که نفهمیدم کدوم گزارش ها مال کدوم ماشینها بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا