Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کانسپت شاسی‌بلند هونگکی چین در نمایشگاه پکن

هونگکی با محصولات متفاوت و با تیپ‌های مختلف، از سدان گرفته تا اتوبوس به نمایشگاه پکن آمده است. یکی از محصولات هونگکی در این نمایشگاه S-Concept، یک شاسی بلند سایز متوسط زیبا با کابینی منحصر به فرد است. چراغ‌های جلوی شاسی بلند هونگکی در کنار جلوپنجره مشبک بزرگ آن به‌گونه‌ای طراحی شده که حس می‌شود در طراحی آن، وال‌های بزرگ موجود در اقیانوس‌ها الهام بخش بوده‌اند. به‌نظر می‌رسد هونگکی این خودرو را بر اساس پلتفرم آئودی Q5 طراحی کرده، که تولید آن با همکاری فاو و فولکس‌واگن در چین انجام شده بود. پیش از این هونگکی به عنوان زیرمجموعه فاو، از محصول B-Concept رونمایی کرده بود که بر اساس بدنه آئودی A6L ساخته شده است. همکاری فاو و فولکس واگن و به دنبال آن همکاری هونگکی با این شرکت آلمانی بسیار گسترده است و در آینده این خودروسازی چینی تاثیرات مثبت فراوانی خواهد داشت.

hongqi-suv-1-660x505

هونگکی S-Concept با وجود اینکه براساس پلتفرم Q5 طراحی شده اما کمی کشیده‌تر است و حدود ۵ متر طول دارد. عقب این خودرو نسبت به قسمت جلویی کمی خلوت‌تر و ساده‌تر طراحی شده. چراغ‌های باریک عقب که به وسیله نواری کرومی به هم متصل شده‌اند بسیار ترکیب خوب و چشم‌‌نوازی را تشکیل داده‌اند؛ همچنین جاسازی اگزوزها در سپرعقب یک طراحی متفکرانه و عالی بوده است. در نمای جانبی، دستگیره‌های در مشاهده نمی‌شود و این نوع طراحی نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی چین چقدر به اروپا نزدیک شده است.

hongqi-suv-6-660x473

در داخل کابین کانسپت هونگکی شما با انبوهی از صفحات دیجیتال روبرو هستید که شاید کمی گیج کننده باشند و صحنه فیلم‌های تخیلی را که در آن‌ها خودروها کلیدهای فیزیکی نداشتند، در ذهن شما تداعی کند، اما باید به این نکته اعتراف کرد که کنترل خودرو فقط از طریق صفحه نمایش نیازمند یک فناوری قوی و هوشمندانه دارد که هونگکی در اثر همکاری با برندهای بزرگ جهانی آن را کسب کرده است. علاوه بر داشبورد جلو در قسمت وسط نیز یک صفحه نمایش لمسی دیگر تعبیه شده است. سلیقه هونگکی در طراحی قسمت‌های دیگر و استفاده از تریم سفید رنگ نیز خوب بوده است. در قسمت عقبی تعدادی دیگر صفحه نمایش و ۲ تبلت برای انجام کارهای دیجیتالی قرار داده شده و صندلی سمت شاگرد به سمت جلو جمع می‌شود که فضای بیشتری را در اختیار سرنشین عقب قرار می‌دهد. صندلی‌ها نیز با پوشش خاص و مجهز به ماساژور یک سفر راحت را برای سرنشینان محیا می‌کنند.

hongqi-suv-2a-660x498

هونگکی سعی کرده یک خودروی لوکس که بیشتر برای مدیران شرکت‌های بزرگ قابل استفاده است را معرفی کند و با توجه به آن که خودروهای کانسپت بیشتر جهت نمایش و نشان دادن خودروهای آینده شرکت‌ها هستند. این برند اطلاعاتی از موتور محصول کانسپت خود  در اختیار بازدیدکنندگان قرار نداده است، ولی به نظر می‌رسد این خودرو باید یک پیشرانه هیبریدی داشته باشد و بعید است موتور آن تمام الکتریکی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.