مکمل بنزین
گوناگونخبرشرایط فروش

قیمت نسخه جدید هایما S5 توسط ایران خودرو اعلام شد

چندی پیش بود که گروه صنعتی ایران خودرو در راستای ارتقاء برخی محصولات خود، اعلام کرد که قصد دارد تا نسخه بروز شده هایما S5 تیپ نوبل را مونتاژ و عرضه کند. در همین راستا و در ماه‌های گذشته، شاهد این بودیم که نسخه‌هایی از این خودرو به خط تولید ایران خودرو خراسان تزریق شده و دوباره خط آماده تولید انبوه این خودرو است.

اما از روز گذشته شاهد اعلام قیمت نسخه جدید هایما S5 هستیم. قیمت مصوب این خودرو 570 میلیون تومان اعلام شده و درصورت عرضه مجدد، باید شاهد واگذاری هایما اس5 جدید با این قیمت باشیم.

معرفی کوتاه هایما S5 جدید

با مطالعه کاتالوگ منتشر شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، می‌توان فهمید که تفاوت دو نسخه قبلی و جدید، تنها در گیربکس و تودوزی خودرو خلاصه می‌شود.

نسخه قبلی اس5، شاهد متصل بودن یک گیرکس CVT به پیشرانه 1.5 لیتری توربو خودرو بودیم. اما اکنون این گیربکس جای خود را به یک گیربکس جدیدتر و در عین حال بهتر، اتوماتیک 6 سرعته داده که به مراتب، لذت رانندگی بهتری را به راننده القا می‌کند. در ادامه تغییرات، می‌توان به تغییر تریم چرمی صندلی به چرمی – پارچه‌ای هایما اس5 اشاره کرد.

این دو مورد، حداقل ترین تغییرات اس5 پلاس نسبت به اس5 بوده و برخی اعتقاد دارند که احتمالا هایما اس5 پلاس، از نظر ظاهری هم تفاوت‌های کمی نسبت به گذشته خواهد داشت. اگر این احتمال صحت یاد، پس باید شاهد تغییراتی در بخش‌های چراغ خودرو باشیم که جلوه ای بهتر به نمای خودرو می‌بخشد.

کاتالوگ نسخه جدید هایما S5

بطور کلی هایما اس5 در هردو نسخه دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که خروجی 161 اسب بخاری و 223 نیوتن متری دارد. از جمله موارد رفاهی هایما اس5 هم می‌توان به مواردی همچون سانروف، کروزکنترل، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش لمسی به همراه نویگیشن، دوربین ۳۶۰ درجه، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های تاشو برقی، صندلی‌های برقی ردیف اول، سنسورهای هشدار دهنده موانع در خودرو، و… اشاره کرد. هم‌چنین در بخش ایمنی نیز هایما اس5 موفق ظاهر شده و با دریافت 5 ستاره ایمنی از مرکز تست تصادفات و سوانح جاده‌ای در چین، یک خودروی ایمن در این رنج محسوب می‌شود.

از مشخصات ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی همچون شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش TCS، ایزوفیکس، قفل کودک درب های عقب و قطع خودکار سوخت هنگام تصادف و باز شدن خودکار قفل درب‌ها اشاره کرد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا