مکمل بنزین
گوناگونخبر

با سدان اقتصادی فولکس‌واگن جتا مدل 2022 آشنا شوید

جتا یکی از سدان‌های باسابقه فولکس‌واگن محسوب می‌شود. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک محبوب گلف ساخته می‌شود، برای اولین بار در سال 1979 معرفی شد و همچنان در حال تولید است. نسل کنونی این سدان کامپکت نیز در نمایشگاه خودروی دیترویت سال 2018 رونمایی شد. حال فولکس‌واگن برای مدل 2022 جتا را مورد بروزرسانی‌هایی جزئی قرار داده است.

بزرگ‌ترین تغییر خانواده جتا برای مدل 2022 به‌روزرسانی پیشرانه 1.5 لیتری نسخه پایه آن است زیرا این موتور حالا 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که 11 اسب بخار نسبت به قبل افزایش پیدا کرده اما گشتاور آن تغییری نداشته و مثل گذشته 250 نیوتن متر است. نسخه بروز شده این موتور از ضریب تراکم بالاتر، پوشش پلاسمای دیواره سیلندرها برای کاهش اصطکاک و توربین هندسه متغیر توربوشارژر برخوردار شده است. انتقال نیروی این موتور اما مثل قبل توسط همان گیربکس‌های هشت سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی صورت می‌گیرد.

در پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ نسخه اسپرت جتا GLI اما هیچ تغییری صورت نگرفته و این پیشرانه همچنان مثل قبل 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. جتا پایه اما علاوه بر تجهیز به پیشرانه قوی‌تر، به‌روزرسانی ظاهری جزئی را هم تجربه کرده است که شامل بازطراحی سپرهای جلو و عقب و اضافه شدن یک نوار کرومی به میانه جلوپنجره می‌شود.

در جتا GLI، جلوپنجره دستخوش تغییراتی جزئی شده و حالا خط قرمز آن بین دو خط کرومی قرار گرفته است. کمی پایین‌تر هم تغییراتی در طراحی سپر به چشم می‌خورد درحالی‌که در سپر عقب نیز حالا دیفیوزری با طرح لانه‌زنبوری و همین‌طور سر اگزوزهای بزرگ‌تر دیده می‌شود که به گفته فولکس‌واگن صدای بهتری دارند. علاوه بر این، رنگ‌ها و رینگ‌های جدیدی هم برای مدل 2022 ارائه شده است.

در داخل جتا مدل 2022 حالا صفحه آمپر دیجیتالی 8 اینچی به‌صورت استاندارد در همه تیپ‌ها ارائه می‌شود درحالی‌که GLI از صفحه آمپر 10 اینچی برخوردار است. صندلی‌های استاندارد این خودرو پارچه‌ای هستند اما نمونه‌های طرح چرم یا چرم واقعی هم قابل سفارش خواهد بود. GLI نیز از دوخت قرمزرنگ در سراسر کابین و غربیلک فرمان اسپرت چرمی جدید بهره می‌برد. همچنین برای جتا حالا گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب و همین‌طور تهویه برای صندلی سرنشین جلو قابل سفارش هستند.

فولکس‌واگن جتا مدل 2022 در سه‌ماهه چهارم سال جاری برای فروش به نمایندگی‌های سراسر آمریکا خواهد رسید. قیمت این خودرو از 19 هزار دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا