مکمل بنزین
گوناگونبررسی

XUV700 ماهیندرا، جلوه‌ای از پیشرفت خودروسازی هند!

ماهیندرا یک کمپانی هندی ساخت خودرو است که شاید خیلی در ایران شناخته شده نباشد. در حال حاضر، مانند گذشته بنا به دلایلی از جمله تحریم‌ها، چیزی در مورد حضور ماهیندرا در کشور نمی‌شنویم و این باعث تاسف است، زیرا ماهیندرا در حال باز کردن جای پای خود در بسیاری از بازارها است.

این خودروساز هندی، تاکنون چند خودروی مدل مسافری مانند اسکورپیو عرضه کرده است، اما این مدل‌ها هرگز با تیراژ بالا در بین مصرف کنندگان عرضه نگردید.

یکی از نمونه‌های خوب از محصولات این کمپانی، XUV700 است که به تازگی معرفی شده است. در همان نگاه اول، می‌توان گفت این محصول یکی از خوش چهره ترین شاسی بلندهای ساخت هند است. ترکیبی از زیبایی‌های قدیمی و طراحی مدرن، که توسط ماهیندرا مورد توجه قرار گرفته است.

طراحی خودرو:

نمای جلویی براق و جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی با ظاهری کرومی، زیبایی خاصی به خودرو داده است. چراغ‌های جلوی بزرگ C شکل، شبیه به محصولات رنو، با چراغ های روز مناسب، بر جذابیت خودرو افزوده است. طراحی کاپوت به گونه‌ای است که در کنار حالتی عضلانی، چهره ای نه چندان خشن از خودرو را به نمایش می‌گذارد.

 

در نمای جانبی، ماهیندرا سعی کرده است که از منحنی‌ها و خطوط نرم استفاده کند که باعث شده است با نمای کلی خودرو، هماهنگ باشد. کمی پلاستیک مشکی مات در کنار گلگیرهای بزرگ، رینگ‌های نسبتا زیبا و خطوط بالای گلگیرها باعث ایجاد حس نسبتا خوبی در نمای جانبی شده اند.


در قسمت عقب، به نظر نمی آید ماهیندرا خیلی موفق عمل کرده باشد. چراغ‌های بزرگ نه چندان زیبا و استفاده زیاد از خطوط شکسته ناهماهنگ با جلو و کناره‌های خودرو، نمای غیر جذابی از عقب XUV700 به نمایش می‌گذارد.

نمای داخلی:

فضای داخلی نیز بسیار زیبا طراحی شده است ، با رنگ های متضاد و کمی تزئینات چوب مصنوعی با یک داشبورد نسبتا خلوت و البته مدرن. ماهیندرا به خریداران این امکان را می‌دهد که یک سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه نمایش لمسی بزرگ با مجموعه‌ای از ابزارهای دیجیتالی داشته باشند.

XUV700 در نوع فول آپشن خود دارای هفت کیسه هوا و امکانات ایمنی پیشرفته‌ای مانند هشدار برخورد جلو و کروز کنترل تطبیقی ​​است. ماهیندرا قصد دارد این خودرو را در دو نوع ۵ نفره و هفت نفره به بازار عرضه کند. تصاویر موجود در وب سایت ماهیندرا ردیف سوم را با دو صندلی اضافی نشان می‌دهد، که نمایی از مدل هفت نفره آن است.

قوای محرکه:

در بحث قوای محرکه، ماهیندرا دو نوع موتور، برای این خودرو در نظر گرفته است. اولی یک موتور توربو شارژ 2.0 لیتری با قدرت 200 اسب بخار و حداکثر گشتاور 380 نیوتن متر است. اما موتور دوم، نوع توربودیزل 2.2 لیتری است که خود آن نیز، در دو مدل عرضه می‌گردد. مدل اول آن، توان ارائه  قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتون متر را دارد. اما مدل دوم موتور توربو دیزل، دارای  قدرت 185 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر در گیربکس دستی و 450 نیوتن متر در گیربکس اتوماتیک است . هر دو گزینه بنزینی و دیزل، گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک را خواهند داشت.

شروع قیمت، برای این خودرو از 1،199،000 روپیه هند است .قیمتی  جذاب و کاملا رقابتی، که می‌تواند خیلی از خودروهای هم رده خود را به چالش بکشد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا