مکمل بنزین
رپورتاژ

جذاب‌ترین آبشارهای مازندران سرسبز به پیشنهاد میهمان شو

 استان مازندران برای طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوع، همواره یکی از مقاصد محبوب برای سفر داخلی بوده است. این استان به داشتن طبیعت بکرش شناخته می‌شود و سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خودش جذب می‌کند. شما می‌توانید با اجاره ویلا در شمال یا اقامت در هتل، سفری دلپذیر را برای خود رقم بزنید. یکی از جاذبه‌های استان مازندران، آبشارهای گوناگون آن است که در ادامه می‌خواهیم بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت مرتفع‌ترین آبشار استان مازندران و دومین آبشار مرتفع ایران است. این آبشار به صورت ۳ پله از ارتفاعات روستای شاهاندشت سرازیر می‌شود و تقریبا ۱۸۰ متر ارتفاع دارد. شاهاندشت در نزدیکی تهران قرار دارد و تنها ۹۶ کیلومتر با تهران فاصله دارد. خوب است بدانید که در نزدیکی آبشار شاهاندشت یک قلعه بسیار قدیمی به نام قلعه ملک بهمن نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن بازدید کنید.

 

آبشار سواسره

آبشار سواسره در یک منطقه کوهستانی – بیشه‌ای قرار گرفته است و ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. آبشار سواسره در ۵۳ کیلومتری جاده هراز و ۵۵ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد و به شهر بلده بسیار نزدیک است. سواسره در لغت به معنای نسیم صبحگاهی است و همانطور که از نامش انتظار می‌رود شما می‌توانید هوای بسیار خوش و خنکی را در کنار این آبشار زیبا تجربه کنید.

 

آبشار ایج

آبشار ایج یا «ده قلو» یکی از جاذبه‌های گردشگری عروس شهرهای ایران، یعنی رامسر است. شما با اجاره ویلا در رامسر می‌توانید از این چشم انداز فوق‌العاده بازدید کنید. این آبشار از ارتفاعات کوه خشت چال سرچشمه می‌گیرد و از ذوب شدن برف‌ها جریان پیدا می‌کند. آبشار ایج به دلیل فرسایش صخره‌ها مسیر خود را پلکانی طی می‌کند و «ده قلو» نامیدن آن نیز به همین علت است.

 

آبشار هریجان

این آبشار در نزدیکی روستای خالی از سکنه هریجان منطقه کلاردشت قرار دارد و با تهران فاصله زیادی ندارد. طبیعت زیبای روستا و آبشار هریجان می‌تواند برای شما بسیار آرامش‌بخش باشد. این آبشار در دشتی بکر و خوش آب و هوا قرار گرفته است. به طور کلی هریجان از نظر پوشش جانوری بسیار غنی است. شما می‌توانید در آن انواع حیوانات اعم از خرس و پلنگ را ببینید. همچنین خوب است بدانید که هریجان جزو مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود و شکار در آن ممنوع است.

آبشار زانوس

آبشار زانوس از دیدنی‌های جذاب شهرستان نوشهر است. این آبشار در بخش کجور شهرستان نوشهر واقع شده است  و ۴۰ متر ارتفاع دارد. آبشار زانوس در بین محلی‌ها به اوپاچ یا همان آب پاش شهرت دارد؛ چرا که در این آبشار آب از ارتفاع بالا سرازیر شده و با برخورد به صخره‌ها به صورت پودری و مانند آب پاش روی زمین می‌ریزد و منظره‌ای رویایی را خلق می‌کند. خوب است بدانید که عمده منبع آبشار زانوس، چشمه معروف ملک چشمه است.

 

آبشار گزو

آبشار گزو در دل جنگل‌های هیرکانی واقع شده است و به دلیل دسترسی مشکل، از شهرت کمتری در میان گردشگران برخوردار است. این آبشار در واقع از دو آبشار ۵ متری و ۴۳ متری تشکیل شده است و در مجموع ۴۸ متر ارتفاع دارد. بازدید از آبشار گزو برایتان یک تجربه رویایی رقم خواهد زد؛ زیرا قرار گرفتن این آبشار داخل جنگل به آن جلوه خاصی داده است.

 

آبشار آب پری

آبشار آب پری در واقع یک آبشار نیست؛ بلکه بر اثر رانش زمین و خرد شدن و غلتیدن خورده سنگ‌ها بر شیب دامنه کوه، بستری سنگی و صخره‌ای به وجود آمده است که آب‌های کم حجم آب پری در میان آن‌ها جریان پیدا کرده است. این آبشار در منطقه‌ای جنگلی قرار دارد و انبوهی از درختان آن را احاطه کرده‌اند. آبشار آب پری در نزدیکی کجور و یوش قرار دارد. اطراف این آبشار مکان مناسبی برای پیک نیک با خانواده و دوستان است. همچنین رستوران‌هایی نیز در کنار آن وجود دارند که می‌توانید از تجربه چشیدن غذاهای محلی در این رستوران‌ها لذت ببرید.

 

آبشار اکاپل

آبشار اکاپل در منطقه‌ای کوهستانی و سرسبز قرار گرفته است و با ۲۰ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین آبشار کلاردشت است. تماشای اکاپل در زمستان و زمانی که آبشار یخ می‌زند، می‌تواند تجربه بسیار دل‌انگیزی را برای شما رقم بزند. این آبشار همچنین در مجاورت ییلاقات کلاردشت و دریاچه ولشت قرار دارد. خوب است بدانید که فاصله این آبشار تا چالوس کمتر از یک ساعت است و شما با اجاره ویلا در چالوس می‌توانید در کنار دیدنی‌های گوناگون چالوس، از این آبشار زیبا نیز بازدید کنید.

 

آبشار دارنو

آبشار دارنو مرتفع‌ترین آبشار در بین هفت آبشار پیوسته شهرستان نوشهر است. این آبشار در دل جنگل‌های نوشهر و در کنار دریاچه فراخین قرار دارد. آبشار دارنو به دلیل دسترسی نسبتا مشکل آن، دارای طبیعتی دست نخورده است و تجربه‌ای بهشتی را برای شما رقم می‌زند. شما برای رسیدن به این آبشار ۲۵ متری باید کمی کوهنوردی کنید.

 

آبشار ورسک

آبشار ورسک در قسمت شرق روستای ورسک قرار گرفته است. برای این که از روستا به آبشار برسید؛ باید حدود 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. این آبشار در زیر قله اتابک و تیزکوه، دره‌ای جنگلی با چشم‌اندازی بی‌نظیر را خلق کرده است که آبشار ورسک از این دره به سمت روستای ورسک جریان دارد. آبشار ورسک به دو قسمت آبشار کوچک و آبشار بزرگ تقسیم شده است و آب این آبشار از ارتفاعات قله قدمگاه سرچشمه می‌گیرد.

 

سخن آخر

استان مازندران به دلیل طبیعت سرسبز و آب و هوای بی‌نظیرش، از دیرباز میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده است. اگر شما هم می‌خواهید بازدید از دیدنی‌های بی‌شمار این استان را تجربه کنید؛ باید به فکر اجاره اقامتگاهی مناسب برای خود باشید. یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌ها برای رزرو ویلا و اقامتگاه در اقصی نقاط کشور، سایت میهمان شو است. شما با مراجعه به سایت میهمان شو می‌توانید در سراسر ایران با بررسی اقامتگاه‌های گوناگون، با آرامش خاطر اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا