مکمل بنزین
تحلیلیخبر

فردا 511 بالاخره مجوز شماره گذاری را دریافت کرد!

چندی پیش بود که علی‌رغم فروش خودرو فردا 511 توسط شرکت خودروسازی فردا با موعد تحویل 30 روزه، اما می‌شد دید که تا هفته گذشته تحویل این خودرو به تعویق افتاده بود. اینطور که برخی اعلام کرده‌اند، گویا خودروسازی فردا برای محصول 511 در دریافت مجوزهای شماره گذاری به مشکلاتی برخورد کرده بوده که بالاخره و سرانجام این مشکل برطرف گردیده است.

اکنون که این خودرو مجوزهای شماره گذاری را دریافت کرده، می‌توان دید که تعدادی از این خودرو مزین به پلاک زیبای ملی شده و ترددشان به صورت رسمی در کشور آغاز شده است.هرچند که برخی از خریداران این خودرو در صدد فروش آن با قیمت بالاتر هستند؛ اما باتوجه به معرفی و برندینگ نه چندان کامل (احتمالا بخاطر شرایط کرونایی) و همچنین به علت عدم اطمینان افراد از وجود قطعات در نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش و دلایل دیگر، استقبال زیادی از این خودرو در بازار آزاد نشده است.

لازم به ذکر است که قیمت این خودرو در کارخانه در اوایل عرضه، 429 میلیون تومان بوده و از روزهای گذشته باتوجه به اعلام شرکت خودروسازی فردا، قیمت FMC 511 به 489 میلیون تومان رسیده است. گارانتی این خودرو هم ۴ ساله و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر است.

معرفی کوتاه

فردا 511 یا همان چانگان آلسوین دارای یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که به واسطه اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دو کلاچه، توانایی تولید 105 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارد. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی 6.4 لیتر در ‌هر صد کیلومتر اعلام شده که این میزان مصرف سوخت تنها بوسیله بکار برده شدن سیستمی با نام سیستم هوشمند صرفه‌جویی در سوخت (STT) رسیده است. البته بهتر است بدانید که با ۴۳۹۰ میلی‌متر طول، ۱۷۲۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع در رده خودروهای ساب کامپکت قرار گرفته است.

سانروف، مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سامانه کنترل پایداری، پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر کوچک (کامپیوتر سفری) در داخل آمپر، تهویه مطبوع دارای مانیتور جداگانه، اتولایت، فرمان برقی، دو کیسه هوا، آنتن کوسه‌ای، بالابر برقی شیشه‌ها و… از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو بوده است.

این را هم بخوانید:

فردا 511 محصول جدید خودروسازی فردا رونمایی شد (همراه با ویدئو)

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا