مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

سیتروئن C6 در نمایشگاه پکن رونمایی شد؛ آسودگی رویایی!

2017-citroen-c6-china-04

سیتروئن از سدان بزرگ و لوکس خود یعنی C6 در نمایشگاه پکن رونمایی کرد، خودروی سدانی که ظاهری اسپرت دارد! این خودرو نسبت به نسل قبلی خود از نظر ظاهری، زمین تا آسمان تفاوت دارد، با این حال باز هم چهره خیره کننده‌ و جذابی ندارد. البته در قسمت نمای داخلی اتومبیل تغییرات خوب و قابل توجهی رخ داده که از ویژگی‌های این سدان لوکس محسوب می‌شود.

این خودرو بر مبنای پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن با همکاری یکی از بزرگ‌ترین سهامداران خود یعنی شرکت چینی دانگ فنگ در کشور چین و منحصرا برای بازار این کشور ساخته شده است. البته خود شرکت دانگ فنگ مدل مشابه C6 را با نام دانگ فنگ Fengshen A9 تولید کرده است که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به برند سیتروئن آن دارد.

ext2

در نمای جلوی C6 چراغ‌های کشیده و جلو پنجره یک پارچه و بزرگ دیده می‌شود، ارتفاع سپر پایین‌تر آمده و در دو طرف آن چراغ‌های مه شکن کوچکی به چشم می‌خورد.

در نمای پشتی خودرو که چندان زیبا به نظر نمی‌رسد و طراحی ساده‌ای دارد چراغ‌های صاف و تا حدودی از مد افتاده، یک چراغ مه شکن در پایین سپر و یک نوار کرومی ضخیم بین دو چراغ دیده می‌شود. سیتروئن در C6 از یک اگزوز دوتایی ساده در سمت چپ خودرو استفاده کرده که برای خودرویی در این کلاس چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

اما طراحی ظاهری خودرو در دانگ فنگ کاملا بهتر از سیتروئن است و پشت خودرو بهتر طراحی شده است و دانگ فنگ از اگزوزهای بزرگ‌تر در دو طرف خودرو استفاده کرده است.

int3

نقطه قوت این خودرو کابین و نمای داخلی است، به طوری که سیتروئن برای آن لقب “آسودگی رویایی” را در نظر گرفته است. سیتروئن برای ایجاد این آسودگی از سیستم‌هایی نظیر فیلتر نویز و دست اندازهای جاده، کابین بزرگ و بسیار جادار، صندلی‌های خوش ساخت با روکش چرمی و تکنولوژی‌های کاربرپسند استفاده کرده است و داشبورد حودرو نیز طراحی زیبایی دارد.

نکته قابل توجه در مورد طراحی داخلی C6 این است که سیتروئن از تزئینات کرومی و چوبی بسیار زیبایی در آن بهره برده است.

int2

در بخش پیشرانه C6 از موتور 1.8 لیتری THP توربو، ساخت پژو-سیتروئن بهره می‌برد که با استفاده از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این موتور 204 اسب بخار قدرت داشته و 280 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که احتمالا عملکرد خوبی بر روی C6 خواهد داشت.

علی اسدی

دانشجوی رشته مهندسی برق، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا