مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور بسیار کوچک هیوندای کاسپر معرفی شد

هیوندای در سبد محصولات خود کراس‌اوورهای زیادی دارد که از کُنا و بایون گرفته تا سانتافه و پالیسید را شامل می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها این تعداد را هنوز هم کافی نمی‌دانند زیرا قصد دارند کراس‌اوور جدیدی بنام کاسپر (Casper) را به خانواده محصولات بلندقامت خود اضافه کنند. این خودرو کراس‌اوور بسیار کوچکی است که در کلاس A قرار می‌گیرد. ویژگی طراحی برجسته کاسپر چراغ‌های دایره‌ای LED بزرگ درون سپر جلو است که بخشی از چراغ‌های جلوی دوقسمتی آن محسوب می‌شوند.

تیپ پایه این خودرو از جلوپنجره‌ای نقره‌ای‌رنگ بهره می‌برد درحالی‌که نسخه اکتیو به جلوپنجره مشکی‌رنگ با دو ورودی هوای دایره‌ای اضافی برای اینترکولر مجهز است که نشان از وجود پیشرانه توربو در زیر کاپوت دارد. در عقب نیز شاهد چراغ‌های پارامتریک هستیم که با شیشه عقب ادغام شده‌اند درحالی‌که شبرنگ‌های گرد درون سپر آینه‌ای از چراغ‌های جلو هستند. به لطف صفحات محافظ نقره‌ای‌رنگ در پایین سپرها، روکش‌های پلاستیکی در کل بدنه، کاپوت برجسته، گلگیرهای جعبه‌ای و ریل‌های روی سقف به همراه فاصله نسبتاً زیاد ا زمین، کاسپر علیرغم اندازه کوچک نمایی کاملاً کراس‌اووری دارد.

درمجموع، تناسبات کلی، ستون‌های A مشکی‌رنگ و خطوط واضحی در اطراف پنجره‌های جانبی این خودرو بسیار به سوزوکی ایگنس شباهت دارد که یکی از رقبای اصلی کاسپر محسوب می‌شود. این کراس‌اوور جدید کره‌ای 3,595 میلی‌متر طول، 1,595 میلی‌متر عرض و 1,575 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,400 میلی‌متر است. این یعنی کاسپر از کراس‌اوورهای سگمنت B هیوندای یعنی بایون، ونی و کُنا که در سراسر جهان به فروش می‌رسند به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر است.

کاسپر روی پلت‌فرم K1 ساخته شده که قبلاً در هاچ‌بک‌های کلاس A گروه هیوندای-کیا یعنی i10 و پیکانتو به کار رفته است. این خودرو در کره جنوبی یا دو پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری بنزینی عرضه خواهد شد که یعنی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ است. این موتورها در i10 به ترتیب 75 و 100 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و با گیربکس‌های پنج سرعته دستی و اتوماتیک ارائه می‌شوند؛ بنابراین انتظار می‌رود همین ترکیب در کاسپر هم ارائه شود که به‌احتمال‌زیاد با انتقال قدرت محرک جلو همراه خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود کاسپر به هند هم صادر شود یعنی جایی که کراس‌اوورهای کوچک و ارزان‌قیمت بسیار محبوب هستند. گفته می‌شود این خودرو در هند با یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهد شد که 84 اسب بخار قدرت دارد؛ و در آخر احتمال ساخت نسخه تمام الکتریکی کاسپر در اواسط سال 2023 هم وجود دارد.

تولید این خودرو اواسط همین ماه در کره جنوبی آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر شود. هیوندای فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه کاسپر در بازارهایی غیر از کره جنوبی منتشر نکرده است اما میدانیم که تا پیش از پایان امسال آن‌را در بازار خانگی عرضه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا