مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه تایکان مدل 2022 معرفی شد

پورشه سدان الکتریکی خود یعنی تایکان را حدود دو سال پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 رونمایی کرد و حالا این خودرو را برای مدل 2022 مورد به‌روزرسانی‌هایی قرار داده است. اصلی‌ترین به‌روزرسانی بیرونی این خودرو افزایش لیست رنگ‌های آن و آپشنی بنام «رنگ به نمونه» است. به لطف این آپشن، خریداران آزادی تقریباً کاملی در انتخاب رنگ خودروی خود خواهند داشت و می‌توانند رنگ تایکان را با هر چیزی، از کیف‌دستی گرفته تا جت خصوصی ست کنند.

تغییرات داخلی تایکان مدل 2022 چندان چشمگیر نیستند اما بااین‌حال در اینجا دستیار صوتی برای درک بهتر درخواست‌ها بهبود پیدا کرده و ناوبری مسیر را سریع‌تر پیدا می‌کند. علاوه بر این، به گفته پورشه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم کمی اصلاح شده است. همچنین حالا برای این سدان الکتریکی سیستم کمک پارک از راه دور هم قابل سفارش خواهد بود که حتی بدون حضور راننده در پشت فرمان، خودرو را پارک می‌کند.

این سیستم به‌طور خودکار فضاهای پارکینگ را شناسایی کرده و آن‌ها را با استفاده از سنسورهای اولتراسونیک و دوربین‌های خودرو اندازه‌گیری می‌کند. اگر سیستم تشخیص دهد که فضای پارک کافی است، راننده می‌تواند از خودرو خارج شود و گزینه Porsche Connect را در اپلیکیشن پورشه لمس کند تا تایکان به‌طور خودکار خود را پارک کند.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم تایکان مدل 2022 هم افزایش برد است. پورشه در مورد مقدار این افزایش برد حرفی نزده اما اظهار داشته است که این خودرو از پیشرفت‌های تکنولوژیک گسترده‌ای برخوردار شده که یکی از آن‌ها غیرفعال کردن کامل موتور جلو در نسخه‌های چهارچرخ محرک در هنگام استفاده از حالات رانندگی معمولی یا برد است. در این نسخه‌ها همچنین در هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز یا در زمان توقف، موتور عقب هم خاموش می‌شود و در صورت نیاز راننده به قدرت، ظرف چند میلی‌ثانیه دوباره روشن می‌شود.

علاوه بر این، مدیریت حرارتی و عملکرد شارژ باطری‌ها هم بهبود پیدا کرده و حالا سیستم Turbo Charging Planner باطری‌ها را کمی گرم می‌کند تا زودتر امکان شارژ سریع فراهم شود. همچنین حالا از مقدار بیشتری از حرارت تلف‌شده در قطعات الکتریکی برای تنظیم دمای باطری‌ها استفاده می‌شود. تولید تایکان مدل 2022 (همراه با نسخه کراس توریسمو) در سپتامبر امسال آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا