مکمل بنزین
خبر

شاسی‌بلند آفرودی جدید سانگ‌یانگ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ قصد ساخت یک شاسی‌بلند آفرودی را دارد که بخشی از استراتژی جدید این شرکت برای بهبود اوضاع مالی خود است. از این خودرو فعلاً دو تصویر تیزری منتشر شده که خودروی کاملاً آفرودی با ظاهری شبیه به جیپ رانگلر را نشان می‌دهند. این خودرو که فعلاً با کد X200 شناخته می‌شود، جانشینی معنوی برای نسل اول کوراندو خواهد بود که پیشینهٔ آن به مدل نمادین جیپ CJ بازمی‌گردد.

هرچند تیزرها تا حدودی ظاهر X200 را نشان داده‌اند اما هنوز سؤالات زیادی در مورد آن وجود دارد؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب بیشتر در مورد این خودرو تحقیق کرده و همه پیش‌بینی‌هایی که در رابطه با آن وجود دارد را بیان کنیم.

بیرون

کاملاً مشخص است که X200 ظاهری خشن و آفرودی دارد که در آن ترکیبی از ویژگی‌های خودروهای آفرودی مثل جیپ رانگلر و فورد برانکو دیده می‌شود. سانگ‌یانگ در این خودرو از زبان طراحی کاملاً جدیدی استفاده کرده که جلوپنجره مشکی‌رنگ با الگوی لوزی شکل و کاپوت برجسته از ویژگی‌های آن هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب X200 گلگیرهای جلو و عقب آن هستند که مثل یک ورزشکار خوش‌اندام، بیرون زده و نمای پویایی را به خودرو بخشیده‌اند. ازجمله دیگر نکات قابل‌توجه در ظاهر این خودرو نیز می‌توان به سقف باز شونده مشکی‌رنگ، قلاب‌های روی کاپوت الهام گرفته از برانکو و چراغ‌های عقب X شکل اشاره کرد.

داخل

گفته می‌شود X200 کابین جاداری خواهد داشت که با متریال بادوام پوشیده شده و از لندروور دیفندر کنونی الهام می‌گیرد. این خودرو پنج صندلی خواهد داشت و ممکن است سانگ‌یانگ ساخت نسخه سه‌در آن‌را هم برای رقابت با دیفندر 90 در نظر داشته باشد. X200 مثل اکثر خودروهای مدرن، به صفحه آمپر دیجیتالی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، شارژر بی‌سیم گوشی، اینترنت وای فای و نمایشگر سربالا مجهز خواهد بود.

در این خودرو مجموعه وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل پویا، سیستم تشخیص علائم جاده و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده هم ارائه می‌شود.

زیر کاپوت

فعلاً اطلاعات رسمی در مورد قوای محرکه X200 منتشر نشده اما شایعات به ارائه پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و الکتریکی اشاره داشته‌اند. موتورهای درون‌سوز شامل 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با 160 اسب بخار قدرت و 1.6 لیتری دیزلی می‌شود درحالی‌که نسخه الکتریکی در هر محور خود یک موتور الکتریکی 140 کیلوواتی خواهد داشت. انرژی موردنیاز این دو موتور توسط یک پکیج باطری 61.5 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی تأمین می‌شود که بردی بیش از 320 کیلومتر را فراهم می‌کنند.

هرچند X200 قطعاً به سامانه چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود اما در مورد نوع معماری آن هنوز مطمئن نیستیم زیرا در این خودرو هم احتمال استفاده از معماری ماژولار ماهیندرا وجود دارد و هم شاسی مستقل نردبانی مثل جیپ رانگلر.

رقبا و زمان معرفی

سانگ‌یانگ X200 در بازار با رقبایی مثل فورد برانکو و برانکو اسپرت، جیپ رانگلر و لندروور دیفندر مواجه خواهد بود. زمان دقیق معرفی رسمی این شاسی‌بلند آفرودی کره‌ای هنوز مشخص نیست اما شایعات به اوایل سال 2022 اشاره کرده‌اند. قرار است این خودرو در اروپا و منطقه آسیا اقیانوسیه برای فروش عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا