Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پشتیبانی پژو از رالی‌کراس تمام برقی

rallycross-main

کمپانی خودروساز فرانسوی پژو، معتقد است که مسابقه خودروهای برقی به توسعه فن‌آوری‌های خودرو در جاده سرعت خواهد بخشید.

ماکسیم پیکات، رئیس پژو، از ابتکارات برای طراحی رده سوپر اسپرت تمام برقی در مسابقات قهرمانی جهان رالی کراس حمایت کرد و افزود که اگر این سری به نوآوری ادامه دهد پتانسیل تبدیل شدن به پیشگام موتورهای مسابقه‌ای را دارد. پژو پیش از این در مسابقات قهرمانی رقابت کرده و امسال نیز برای نهمین بار قهرمان مسابقات جهانی رالی و مسابقات قهرمانی اتومبیل‌‌های تفریحی جهان شد. پژو در این مسابقات نام سباستین لوب، را به عنوان برنده در فهرست راننگان خود داشت.

اوایل سال جاری، اوتوکار خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه فولکس واگن در تلاش برای تشویق برگزارکنندگان رالی کراس به معرفی یک رده خودرو تمام برقی بوده است. پیکات در این مورد می گوید: «رالی کراس فرمتی با پتانسیل بالاست. کیفیت بی نظیر و رانندگانی ماهری چون سباستین لوب، پیتر سالبرگ( قهرمان سابق رالی قهرمانی جهان و دوبار برنده مسابقات جهانی رالی کراس فیا) و کن بلاک( ستاره جیم خانا) و بسیاری دیگر دارد. ما بسیار مشتاقیم ببینیم که این مسابقات چگونه توسعه می‌یابد.» وی میافزاید: «ما قطعا از توسعه یک سری ماشین برقی حمایت می‌کنیم. پتانسیل عظیمی برای آوردن خودروهای با انرژی جدید به بخش سوپراسرت‌‌ها وجود دارد و این یکی از بهترین ایده‌هاست؛ پس اجرای هر چه زودتر آن در رالی کراس میتواند بسیار جالب باشد. فرمت مسابقه برای شارژ مجدد باتری‌ها و قرار دادن آنها در مسابقه‌های کوتاه اما تماشایی ایده‌آل است. سبک مسابقات در رالی کراس برای نمایش پتانسیل این فن‌آوری بسیار مطلوب است.»

پیش از این پژو به آینده برقی سازی هاچ بک‌ها اشاره کرده و در همین راستا سال گذشته کانسپت پژو ۳۰۸ آر هایبرید را تولید کرد.

لامز به ذکر است که این خودروی مفهومی پژو کاملا قابل تست و رانندگی بود؛ در واقع این راهی ‌است برای نشان دادن این نکته به علاقه‌مندان که چطور برقی ‌سازی می‌تواند عملکرد موتور را افزایش دهد.

پیکات همچنین تایید میکند که تیم پیروز پژو با لوب،‌ برنده سابق رالی قهرمانی کارلوس سنز، و استفن پیتر هانسل، برنده سال گذشته داکار، در رالی داکار ۲۰۱۷ شرکت خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست که آیا با همان خودروهای ۲۰۰۸ داکار ادامه خواهد داد و یا اینکه دوباره روی خودروها کار شده و مجددا نام‌گذاری می‌شوند و به پژو جدید جاده‌ای ۲۰۰۸ ترفیع می یابند که انتظار می‌رود در سال آینده رونمایی شود.

پیکات گفت: «در سال‌های اخیر ما موتورهای اسپرت خود را به دقت انتخاب کرده‌ایم و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که لومانس و داکار را برده و رکورد را در پایکس پیک شکسته است. ما به این دست‌آوردها افتخار می‌کنیم و با این موفقیتها طرفداران خود را خوشحال می‌کنیم بدون اینکه هزینه شرکت در فرمول یک را متحمل شویم. با این تدبیر می‌توانیم به موفقیت‌های گذشته نگاه کنیم و همچنین فصل بعدی تاریخ خود را بنویسیم،‌ و همزمان فن‌آوری‌های آینده و قهرمانان آن را به نمایش بگذاریم.»

«داکار پوششی گسترده در تمام کشورها دارد، اما اهمیت آن در بعضی کشورها برای ما بیشتر است: فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آفریقا و چین. بازگشت سرمایه نسبت به سرمایه‌گذاری اولیه بسیار خوب است، آنگونه که ما را ترغیب می‌کند که همچنان به مسیر خود ادامه دهیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.