مکمل بنزین
گوناگونخبر

سامسونگ در حال ساخت یک کارخانه تراشه ۱۷ میلیارد دلاری، درست در مقابل تسلا است!

با داغ‌تر شدن رقابت بر روی ساخت وسایل الکتریکی، تولیدکنندگان در سراسر جهان برای تامین منابع و ایجاد زنجیره‌های تامین قابل اعتماد تلاش می‌کنند. تسلا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مهره‌های بازار خودروهای الکتریکی، به مقادیر زیادی سخت افزار، به طور خاص تراشه‌های نیمه‌ هادی، نیاز دارد که خود توانایی تولید آن‌ها را ندارد. اخیرا دنیای خودروسازی به دلیل کمبوده این تراشه‌ها، فلج شده، لازم به ذکر است که تسلا هم از این واقعه در امان نمانده است. تولید مدل‌های جدید تسلا، مانندTesla Roadste و Cybertruck، چندین بار است که به تاخیر می افتد، البته هنوز همه امیدها از دست نرفته اند و به گفته منابع؛ سامسونگ در حال برنامه ریزی ساخت یک کارخانه تراشه سازی به ارزش ۱۷ میلیارد دلار، در چند مایلی کارخانه Giga تسلا در ایالت تگزاس است.

این شرکت بزرگ کره‌ای قرار است در طول همین هفته با مقامات شهر تیلور دیدار کند و در مورد جزئیات این پروژه عظیم  با آنها صحبت کند، هزینه‌های تخمین زده شده برای اجرای این پروژه حدود ۱۷ میلیارد دلار است. طبق گفته Teslarati، یک منبع ناشناس به خبرنگاران این‌طور می‌گوید: “تا به حال، Samsung Electronics، چهار یا پنج مکان را برای انجام ”Star Project” در نظر گرفته، طبق اطلاعات من، سامسونگ سرانجام با در نظر گرفتن مشوق‌های سرمایه گذاری و همین‌طور شرایط جغرافیایی، شهر تیلور را انتخاب ‌کرده است.” وسعت این کارخانه جدید شگفت انگیز است، قرار است زمینی به وسعت ۵۱ میلیون فوت مربع به این کارخانه اختصاص داده شود؛ این مقیاس بیش از چهار برابر وسعت کارخانه این شرکت در آستین، تگزاس خواهد بود.

وی در ادامه می افزاید: “اگر تاسیسات جدید در مکانی دور از کارخانه آستین راه‌اندازی شود، هزینه‌های تامین آب و برق و همین‌طور ایجاد زیرساخت‌های دیگر برای سامسونگ بالاتر خواهد بود. اما یک مزیت خواهد داشت و آن این است که در این حالت، خط تولید با ثبات بیش‌تری اداره خواهد شد.” سامسونگ یکی از تامین کنندگان اصلی تسلا است، و با توجه به برنامه‌هایی که در حال حاضر طی همکاری با نسخه کامپیوتری جدید FSD تسلا در حال انجام است، این پروژه مسلما به سود هر دو شرکت خواهد بود. لازم به ذکر است که کارخانه جدید هم‌چنین از یک تخفیف مالیاتی، با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار، سود خواهد برد، مراسم شروع ساخت این کارخانه، برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده و ساخت این کارخانه از سال ۲۰۲۴ شروع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا