Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مرسدس بنز به‌زودی فقط خودروهای الکتریکی تولید خواهد کرد

از سال 2025 به بعد، همه محصولات جدیدی که توسط مرسدس بنز معرفی خواهند شد الکتریکی خواهند بود تا اینکه تا پایان دهه جاری، سبد محصولات این شرکت آلمانی کاملاً بدون آلایندگی شود. بدیهی است که این فرایند، تغییرات دیگری را هم به دنبال خواهد داشت که یکی از آن‌ها می‌تواند حذف استیشن‌ها و سدان‌های سنتی باشد. علاوه بر این، با این تحول بزرگ، کار قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی هم در مرسدس بنز به پایان می‌رسد زیرا در جریان نمایشگاه خودروی مونیخ، مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که مرسدس بنز در آینده قوای محرکه هیبریدی جدیدی توسعه نخواهد داد.

البته قوای محرکه موجود مثل نمونه مورداستفاده در مدل AMG GT63 S E Performance همچنان در محصولات کنونی و آینده استفاده خواهد شد اما مرسدس هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری برای توسعه نسل بعدی پیشرانه‌های پلاگین‌هیبریدی انجام نخواهد داد. به گفته یکی از اعضای هیئت‌مدیره و همین‌طور مسئول تحقیق و توسعه این شرکت در نمایشگاه مونیخ، هیچ‌گونه توسعه جدیدی در زمینه پلاگین‌هیبریدی برنامه‌ریزی نشده است. برای بسیاری از خودروسازان مثل مرسدس بنز، تکنولوژی پلاگین‌هیبریدی پل انتقال به دوره الکتریکی و راه‌حلی موقتی تا زمانی است که تکنولوژی باطری به پیشرفت و توسعه کافی برسد.

همچنین حدود دو سال پیش، این شرکت اعلام کرد که به توسعه پیشرانه‌های بنزینی جدید پایان می‌دهد و در سال 2020 هم مشخص شد که مرسدس گیربکس‌های دستی را کنار خواهد گذاشت. چند ماه پیش نیز اعلام شد که از سال 2030، سبد محصولات مرسدس بنز برای بازارهای اروپا، آمریکا و ژاپن کاملاً الکتریکی خواهد شد و مدل‌های درون‌سوز فقط در مناطقی غیر از این‌ها عرضه خواهند شد. این اظهارات یعنی مدل پلاگین‌هیبریدی AMG GT63 S E Performance که به‌تازگی معرفی شده است احتمالاً به یکی از محصولات بسیار خاص و کمیاب مرسدس تبدیل خواهد شد زیرا بخش اسپرت این شرکت یعنی AMG ازاین‌پس به‌جای مدل‌های هیبریدی روی خودروهای تمام الکتریکی تمرکز خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.