مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاتحلیلیخبر

تیگو8 پرو در برخی از نمایندگی‌های مدیران خودرو، بصورت خصوصی رونمایی شد

اواخر سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان برای اولین بار در کشور، تصاویری از اولین نمونه آزمایشی خودرو تیگو8 پرو را منتشر کرد. در آن زمان که حواشی و سخنان مختلفی راجع به نوع تیپ بندی این خودرو برای عرضه در بازار ایران، منتشر میشد؛ اما هرچه جلوتر پیش می‌رفتیم، اطلاعات کاملتری را دریافت می‌کردیم.

به طوری که در اخبار منتشر شده در تیرماه سال جاری، به مشخصات دقیق‌تری از این خودرو پرداخته و شما مخاطبان عزیز می‌توانید با کلیک برروی لینک زیر، آن را مطالعه نمایید:

عرضه تیگو 8 و تیگو 8 پرو با آپشن‌های متفاوت توسط مدیران خودرو!

اما اکنون که در دهه آخر شهریورماه سال 1400 قرار داریم، باتوجه به تصاویر ارسالی شما مخاطبان، می‌توان فهمید که شرکت مدیران خودرو بالاخره نمونه‌های آزمایشی تیگو8 پرو را وارد برخی نمایندگی و شوروم های مرکزی خود کرده است.قبل از پرداختن به سایر جزئیات، لازم است تا به نکته ای اشاره کنیم. همانطور که مستحضرید، شرکت مدیران خودرو از اواسط سال گذشته، دیگر محصولات بظاهر لوکس چری را هم با لوگو MVM عرضه می‌کرد. نکته ای که وجود دارد، این است که تیگو8 پرو موجود در تصویر فوق، با نام و لوگو چری در شوروم این شرکت حاضر گردیده است. هم‌چنین از هفته‌های گذشته، دیده شده که برخی نمونه‌های تحویلی چری تیگو7 هم مزین به لوگو و نام چری شده‌اند و دیگر خبری از لوگو MVM برروی آنها نیست!

لازم به ذکر است که در گذشته هم تصاویری از خطوط مونتاژی مدیران خودرو منتشر گردیده بود که نشان از تولید خودرو تیگو8 با لوگو MVM میداد. البته باتوجه به مسائل گفته شده، گویا مدیران خودرو از نصب لوگو MVM برروی تیگو8 پرو منصرف گردیده است.

تصاویر منتسب به تیگو8 با لوگو MVM

همانطور که قبلا نیز گفته بودیم، گویا شرکت مدیران خودرو تصمیم دارد تا چری تیگو8 را با دو سری تیگو8 و تیگو8 پرو به بازار ایران عرضه کند. نسخه اول که تیگو8 نام دارد، دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به یک گیربکس 9 سرعته CVT، توانایی تولید 170 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر هم 8.2 لیتر اعلام شده است.

از امکانات این تیپ تیگو8 می‌توان به سقف پانورامیک به همراه سانروف، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D، فرمان دی کات، کروزکنترل، ترمز دستی برقی به همراه اتوهولد، جک برقی صندوق عقب، مانیتور لمسی به همراه آمپر دیجیتالی، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، شش ایربگ، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن، سامانه کنترل سرعت خودرو در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، تریم چرمی صندلی و رودری ها، چراغ‌های PURE LED، دی لایت، هفت نفره (دارای سه ردیف صندلی)، نورپردازی کابین، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، تنظیم صندلی راننده بصورت برقی، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب و جلو خودرو، تنظیمات تهویه مطبوع بصورت لمسی و نمایشگر جداگانه، سنسور نور و باران و… اشاره کرد.

این تیپ تیگو8، دقیقا همان نسخه ای است که به تازگی در بازار کشور عراق و مدتی پیش در بازار عربستان عرضه شد.

اما داستان نسخه پرو…

تیپ دوم که تیگو8 پرو نام داشته، همان نسخه ایست که از امروز در برخی نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو حاضر گردیده و تصاویرش هم منتشر شده است.در تیگو8 پرو شاهد مجهز شدن این خودرو به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ هستیم که دارای فناوری GDI است. این موتور با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT، توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

آنطور که اعلام شده، مصرف سوخت ترکیبی این پکیج 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای این سگمنت، در صورت محقق شدن، بسیار مطلوب خواهد بود.

با مشاهده کابین تیگو8 پرو، میتوان به متمایز بودن این قسمت با کابین تیگو8 پی برد. کابین و پکیج داشبورد تیگو8 پرو را می‌توان لوکسترین کابین در بین خودروهایی که در این چند سال وارد کشور شده است، نامید!

باتوجه به تصاویر ارسالی، میتوان فهمید که فول ترین تیپ تیگو8 پرو با موتور 1.6 لیتری توربو جی دی آی وارد کشور شده است. کروز کنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از تصادف، هشدار خروج از خط، رانندگی و نگه داری خودرو در بین خطوط، هشدار وجود موانع و اشیاء در اطراف خودرو (نقطه کور) و… از جمله رادارهایی است که در تیگو8 پرو وجود دارد. وجود این رادارها، مشخصه فول بودن نسخه وارد شده به ایران است.

اما بطور کل، امکانات تیگو8 پرو به شرح ذیل است:

  • دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو
  • دارای هشت ایربگ ایمنی (در بازارهای جهانی)
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم
  • باز و بسته کردن و تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • دارای سامانه کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
  • کروز کنترل هوشمند
  • دارای رادار‌های پیشگیری از تصادف، هشدار خروج از خط، رانندگی و نگه داری خودرو در بین خطوط، هشدار وجود موانع و اشیاء در اطراف خودرو (نقطه کور)، تابلوخوان و …
  • جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی
  • دارای دو صفحه نمایش 12.3 اینچی به مجموع 24.6 اینچ
  • سردکن و گرمکن صندلی‌های ردیف اول
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای به همراه ترمز پارک برقی و اتوهولد
  • سقف پانورامیک
  • و…

همه اینها، بخش مهمی از امکانات و آپشن‌های چری تیگو8 پرو محسوب شده و بدلیل ضیق وقت و مکان نوشتاری، امکان نام بردن همه آنان در اینجا فراهم نیست.

در رابطه با بحث قیمتی هم، اصلا نباید رنج پایین و یا حتی متوسطی را برای تیگو8 پرو به عنوان یک خودرو چینی در نظر گرفت. باتوجه به قیمت خودرو تیگو7 iE اسپرت که کمی بیشتر از یک میلیارد تومان قیمت داشته و از نظر آپشنی و قوای فنی در مقایسه با تیگو8 پرو، چه بسا بیابان و برهوت محسوب می‌شود، پس احتمالا باید حداقل قیمتی بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان و یا بیشتری را برای تیگو8 پرو در نظر بگیریم.

گالری تصاویر ارسالی

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. ببخشید این ماشین تو ایران مونتاژ میشه؟ و اگه میشه نرخ داخلی سازیش چقدر هست. ممنون

  2. این ماشین نمیتونه با بی وای دی تانک رقابت کنه هم از لحاظ قدرتی هم زیبایی هم کیفیت از بی وای کمتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا