مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت مزدا CX-5 معرفی شد

مزدا هم‌اکنون در حال توسعه نسل جدید کراس‌اوور کامپکت CX-5 است. این خودرو در نسل آینده خود تحول بزرگی را تجربه خواهد کرد زیرا قرار است روی پلت‌فرم محرک عقب جدیدی ساخته شود و به پیشرانه شش سیلندر خطی جدید مزدا مجهز شود؛ اما برای اینکه تا زمان آماده شدن نسل جدید CX-5، نسل کنونی آن بتواند در بازار رقابت کند، مزدا آن‌را فیس‌لیفت کرده است. این فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای، طراحی تازه، تمایز بیشتر بین تیپ‌ها، بهبود شاسی، سیستم‌های کمک‌راننده بیشتر و سامانه چهارچرخ محرک استاندارد در همه تیپ‌ها را به همراه دارد.

تغییرات بیرونی CX-5 مدل 2022 ظریف اما محسوس هستند. در جلوی خودرو سپر از نو طراحی شده و جلوپنجره نمایی سه‌بعدی پیدا کرده است. مثل گذشته، یک نوار کرومی بال مانند چراغ‌های جلو را به هم متصل کرده است اما حالا ورودی هوای میانه سپر عریض‌تر شده است. در عقب نیز تغییرات صرفاً به چراغ‌های باریک‌تر و طراحی جدید سپر محدود می‌شوند. مزدا همچنین یک رنگ ماسه‌ای جدید و همین‌طور چند طرح رینگ جدید را هم به لیست انتخاب‌های این خودرو اضافه کرده است. علاوه بر این، هر تیپ از ویژگی‌های طراحی خاص خود در داخل و بیرون برخوردار خواهد بود.

به‌روزرسانی‌های داخلی CX-5 مدل 2022 شامل صندلی‌های بازطراحی شده، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و انتخاب‌گر هوشمند رانندگی مزدا که امکان انتخاب از بین حالات رانندگی مختلف ازجمله یک حالت آفرود جدید را فراهم می‌کند می‌شود. نمایشگر 10.25 اینچی که اخیراً بروز شده بودن تغییر باقی‌مانده اما تجهیزات ایمنی بهبود پیدا کرده‌اند. علاوه بر تغییرات ظاهری و داخلی، مهندسان مزدا شاسی و تعلیق CX-5 را بروز هم کرده‌اند و از این طریق راحتی سواری را افزایش و سروصدا را خصوصاً هنگام رانندگی روی مسیرهای خشن کاهش داده‌اند.

برای پیشرانه‌های CX-5 اما هیچ تغییری اعلام نشده که این یعنی کراس‌اوور کامپکت مزدا همچنان با همان پیشرانه‌های 2.5 لیتری تنفس طبیعی با 190 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن متر گشتاور و 2.5 لیتری توربو با 250 اسب بخار قدرت و 434 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود. البته حالا گیربکس شش سرعته اتوماتیک خودرو پاسخگوتر شده و همان‌طور که گفته شد، در ایالات‌متحده همه تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک مجهز هستند. اطلاعات بیشتر در مورد CX-5 مدل 2022 مثل قیمت در همین پاییز اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود این کراس‌اوور بروز شده ژاپنی از زمستان آینده در ایالات‌متحده برای فروش عرضه شود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا