مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

تغییر جدید خودروسازی فردا برای SX5 در سری جدید تحویلی!

روز گذشته بود که یکی از مخاطبان پایگاه خبری چرخان، تصویری مبنی بر حمل 6 دستگاه خودرو فردا SX5 به مقصدی را برای ما ارسال نمود. باتوجه به تصویر مذکور، می‌توان دید که گویا در سری تحویلی جدید این خودرو، تغییری رخ داده است.با مشاهده تصویر فوق، می‌توان فهمید که شرکت خودروسازی فردا اقدام به نصب رینگ های خودرو هایما S7 توربوشارژ به محصول خود، یعنی SX5 کرده است. البته بهتر است بدانید که سایز رینگ هردو خودرو 17 اینچی بوده و تنها طراحی متفاوتی دارند؛ از این حیث می‌توان گفت که تاثیری بر سواری خودرو نداشته و اتفاقا از رینگ فابریک SX5 نیز زیباتر هستند.

اما به نکته دیگری نیز اشاره بکنیم. همان‌طور که گفته شد، در سری جدید تحویلی خودرو مذکور، رینگ خودرو هایما S7 توربوشارژ نصب گردیده است. نکته‌ای که وجود دارد، این است که رینگ های جدید SX5 دو رنگ و تراش خورده است. این در صورتی است که گروه صنعتی ایران خودرو بواسطه مبحث نهضت داخلی سازی، از سال 99 رینگ‌های تک رنگ و ساده آلومینیومی را به تمامی سری هایما S7 توربو نصب می‌نماید!پس تنها نتیجه ای که می‌توان گرفت، این بوده که احتمالا شرکت خودروسازی فردا بخاطر تیراژ بسیار پائینی که دارد، اقدام به خریداری رینگ‌های مذکور از بازار آزاد نموده است!

اقدامی که شاید در ظاهر بسیار خوب ارزیابی شود؛ اما در باطن می‌تواند مسائل خطرناک و نگران کننده‌ای را چه برای حواله داران و چه برای مالکان محصولات شرکت خودروسازی فردا را در پی داشته باشد!

معرفی کوتاه فردا SX5

فردا SX5 دارای یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به گیربکس 5 سرعته CVT، توانایی تولید 123 اسب بخار، قدرت و 151 نیوتن متر، گشتاور را دارد. لازم به ذکر بوده که پیشرانه ۱٫۶ لیتری این خودرو از نوع ۴A92 میتسوبیشی بوده و دارای فناوری MIVEC است.

از امکانات این کراس اوور نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سانروف دو حالته بازشو
  • سیستم فرمان کمکی برقی
  • چراغ روشنایی روز (دی لایت)
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • مانیتور لمسی همراه با دوربین دید عقب
  • تنظیم برقی زوایای آینه‌های بغل
  • سامانه کنترل پایداری به همراه سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
  • سنسور نور
  • دو ایربگ راننده و سرنشین
  • سیستم نمایش دهنده فشار باد تایرها (TPMS)
  • سیستم کروز کنترل
  • و…

فردا SX5 با طول کلی ۴۵۱۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۱۲ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۲۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۷۲۰ میلی‌متری ساخته شده است. وزن خودرو نیز ۱۳۴۰ کیلوگرم اعلام گردیده است.

لازم به ذکر است که شرکت خودروسازی فردا در آخرین طرح فروش خودرو SX5، قیمت این خودرو را 749 میلیون تومان اعلام کرده است! (نیمه شهریورماه 1400).

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. از مشتریای آذویکو و کارمانیا و ریگان خودرو عبرت نگرفتید؟!

  2. بیخودی حرف نزنید ..من ثبت نامی برج ۶ امسال رنگ بژ بودم ..تحویل گرفتم تازه اگه مشکی و سفید میخواستم که توی بهمن میدادن …الان دارن زودتر از موعد و ثبت نامی برج ۹و ۱۰رو میدن ..ماشین خوبیه …باید سوارش بشید ..از هر لحاظ عالیه ..واقعا برای این سایت متاسفم که فقط روی کاغذ داره حرف میزنه …واقعا طراحیش چه داخل و چه خارج ….تازه سود تاخیر هم دادن …برای من ۶۴۹ تومن درا‌مد۶۱۴….تولیدشان هم خیلی زیاد هست ‌.روزیکه رفتم کیلومتر ۸ تحویل بگیریم چقدر ماشین اونجا بود و مردم میومدن و تحویل میگرفتن ….

  3. سلام واقعا محشرههه تازه خریدم ..۱۴۰۲ شتاب خوبی داره برج ۱۰ خریدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا