مکمل بنزین
گوناگونخبر

اسرار موتور نسل بعدی ”سری 7 BMW” فاش شد!

سال ۲۰۱۵ بود که نسل فعلی سری هفتم BMW به دوستداران محصولات این کمپانی ارائه شد، با اینکه فیس‌لیفت چشمگیری بر روی مدل ۲۰۲۰ این سری انجام گرفت، BMW می‌دانست زمان آن فرا رسیده که توجه خود را به تعویض خودرو معطوف کند، مخصوصا اکنون که مرسدس بنز کلاس S جدید وارد صحنه شده، قبلا اطلاعاتی از نسل بعدی ”سری ۷” جاسوسی شده بود، اما اکنون اطلاعات جدیدی از پیشرانه این سدان فول سایزِ لوکس در اختیار داریم.

در حالی که طراحی خودرو به احتمال زیاد یک بار دیگر ما را شوکه خواهد کرد، خبر خوب این است که ترکیب موتور به طرز اطمینان بخشی آشنا است.

موتور 3.0 لیتری خطی توربوشارژ شش سیلندر B58، که در سری ۷ از آن استفاده شده بود، بار دیگر ارتقا پیدا می‌کند و در سری جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به سختی می‌توانیم از این تصمیم خرده بگیریم، چرا که موتور شش سیلندر بی ام و همچنان یک نیروگاه خارق العاده است. انتظار می‌رود این موتور در 735i جدید، ۲۷۰ اسب بخار نیرو تولید کند، این در حالی است که نسخه 740i آن به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که ۳۷۰ اسب بخار نیرو تولید کند.

پیشرانه شش سیلندر سه لیتری 740i فعلی، ۳۳۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، پس، عدد اخیر نشان دهنده یک افزایش نیرو رضایت بخش است. طبق گزارشات، B58 جدید، راه خود را به خودروهای دیگری از جمله X6, X5 و سری جدید نسل پنجم باز کند؛ این اصلا تعجب برانگیز نیست، چرا که B58 فعلی در حال حاضر به طور گسترده در خط تولید این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است.

شایعه شده که 750i بعدی از موتور جدیدی بهره می‌برد که با نام S68 شناخته می‌شود. گفته می‌شود این موتور نسخه اصلاح شده N63 ۴.۴ لیتری v8 توربو دوقلو است؛ بر اساس منابع متعدد، این موتور در صورتی که هیبریدی باشد، می‌تواند تا ۵۳۵ اسب بخار نیرو تولید کند. این میزان نسبت به قدرت ۵۲۳ اسب بخار مدل فعلی 750i، یک افزایش قدرت متوسط است، البته بی ام و می‌تواند از یک پیشرانه قوی‌تر هم استفاده کند.

“S” در نام S68 جالب توجه است، این حرف به طور کلی استفاده از یک موتور M، با عملکرد بالا را به مخاطب القا می‌کند. هر دو نسخه پلاگین هیبریدی و کاملا الکتریکی سری ۷ در راه هستند، انتظار می‌رود انتخاب‌های مشتریان برای پیشرانه، از هر زمان دیگری بیش‌تر باشد. اما به هر حال دانستن اینکه موتور معتبر خطی ۶ بی ام و هنوز از خط تولید خارج نمی‌شود دلگرم کننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا