مکمل بنزین
گوناگونخبر

هنسی پیکاپ فورد را به دایناسور 775 اسب بخاری تبدیل کرد!

هنسی یک شرکت تیونینگ آمریکایی است که کارهای دیوانه‌واری انجام می‌دهد. این شرکت معمولاً خودروهای آمریکایی را گرفته و با انجام اقداماتی مثل شش چرخ کردن یا افزایش بسیار زیاد قدرت، آن‌ها را به هیولاهای وحشی تبدیل می‌کند. حال با جدیدترین محصول هنسی آشنا شوید. کیت ونوم 775 برای پیکاپ فورد F150. این پیکاپ به‌صورت استاندارد به یک پیشرانه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که 400 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

هنسی اما با استفاده از یک سوپرشارژ 3 لیتری، خروجی این موتور را به اعداد چشمگیر 775 اسب بخار قدرت و 930 نیوتن متر گشتاور رسانده است. ازجملهٔ دیگر ارتقاءهایی که در این پیشرانه انجام شده نیز می‌توان به تجهیز به اینترکولر، فیلتر هوای ارتقاءیافته، سیستم سوخت قوی‌تر و شمع‌های جدید اشاره کرد. هنسی همچنین یک سیستم اگزوز جدید از جنس فولاد ضدزنگ را هم برای این خودرو تدارک دیده است.

به لطف این تغییرات، F150 ونوم 775 ظرف تنها 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در 12 ثانیه طی می‌کند. برای مقایسه، اصلی‌ترین رقیب این پیکاپ قدرتمند یعنی رم TRX طبق اعلام سازنده برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت 400 متر را هم در 12.9 ثانیه طی می‌کند. البته آزمایش‌های مستقل نشان داده‌اند که رم می‌تواند بدون مشکلی شتاب صفر تا 96 کیلومتر را در کمتر از 4 ثانیه ثبت کند.

رئیس شرکت تیونینگ هنسی «جان هنسی» در مورد این تیونینگ جدید شرکت خود می‌گوید:

از زمانی که رم پیکاپ قدرتمند خود را معرفی کرد، مشتریان ما خواهان قاتل TRX بوده‌اند. مهندسان هنسی با اسب بخار بیشتر، گشتاور بیشتر و توانایی‌های بیشتر، این خواسته را اجابت کرده‌اند. F150 ونوم 775 ما سریع‌تر و سبک‌تر از TRX کارخانه‌ای بوده و لیست سفارشات برای آن به‌سرعت از طرفداران F150 در حال پر شدن است

این سوپر پیکاپ باید قیمتی بین 90 تا 110 هزار دلار داشته باشد که این مبلغ شامل قیمت F150 استاندارد هم می‌شود. ونوم 775 با گارانتی سه‌ساله یا 58 هزار کیلومتری هنسی ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا