مکمل بنزین
گوناگونخبر

با کراس‌اوور 10 هزار دلاری جنرال موتورز برای بازار چین آشنا شوید

چند سال پیش، شرکت جنرال موتورز آمریکا با دو خودروساز چینی سایک و وولینگ جوینت ونچر یا همان سرمایه‌گذاری مشترکی را تشکیل داد. این جوینت ونچر محصولات خود را از طریق دو برند وولینگ و بائوجون در بازار چین عرضه می‌کند. حال برند وولینگ کراس‌اوور جدیدی بنام آستا را برای عرضه در این کشور معرفی کرده است.

این خودرو که برای نسل جدید خریداران چینی شاسی‌بلند طراحی شده است، از جلوپنجره برجسته‌ای بهره می‌برد که ادامه دی‌لایت‌های LED در طرفین آن کشیده شده و کمی طراحی محصولات پژو را به یاد می‌آورد. خط شانه برجسته، روکش‌های پلاستیکی، سقف مشکی‌رنگ و چراغ‌های عقب باریک هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری آستا هستند. این خودرو 4,594 میلی‌متر طول، 1,820 میلی‌متر عرض و 1,740 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,750 میلی‌متر است. این یعنی آستا تقریباً هم‌اندازه شورلت اکوئناکس است.

هرچند شاید بیرون آستا خیلی هیجان‌انگیز به نظر نرسد اما داخل آن با طراحی دورنگ شیک و یک نمایشگر 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، مکان خوبی برای گذراندن وقت خواهد بود. صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم نورپردازی داخلی، تریم چوبی، تزئینات فلزی و سانروف پانورامیک بسیار بزرگ با ابعاد 100 سانتی‌متر در 80 سانتی‌متر هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر کابین این کراس‌اوور چینی هستند.

آستا به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 145 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو هم گیربکس‌های دستی یا CVT قابل انتخاب خواهد بود تا خودرو ظرف 10.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

مهم‌ترین ویژگی این کراس‌اوور جدید اما قیمت بسیار مناسب آن است زیرا آستا در پنج تیپ مختلف به بازار چین عرضه خواهد شد که قیمت تیپ پایه آن از تنها 69,800 یوآن معادل 10,800 دلار آغاز می‌شود. بالاترین تیپ این خودرو نیز 99,800 یوآن معادل 15,500 دلار قیمت دارد که هنوز رقم مناسبی محسوب می‌شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا