مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید تویوتا تاندرا معرفی شد

سرانجام پس از چهاردر سال، تویوتا نسل جدید پیکاپ بزرگ تاندرا را معرفی کرده است. این پیکاپ جدید که در آمریکا طراحی شده، در جلو با جلوپنجره بسیار بزرگ به همراه ورودی‌های هوای عمودی و چراغ‌های T شکل، نمایی باابهتی دارد. این جلوپنجره بسته به تیپ خودرو، طراحی داخلی متفاوتی دارد. کاپوت برجسته، گلگیرهای عضلانی و ستون‌های A مشکی‌رنگ هم از دیگر ویژگی‌های طراحی تاندرا هستند که نمایی مدرن‌تر و اسپرت‌تر به آن بخشیده‌اند.

در عقب خودرو شاهد چراغ‌های سه‌بعدی و درب بار کاملاً جدید با نوشته برجسته هستیم که این درب 20 درصد سبک‌تر از نسل قبلی بوده و از روی ریموت خودرو باز می‌شود. اتاق بار تاندرا نیز آلومینیومی بوده و به لطف این ساختار، نه‌تنها سبک‌تر است بلکه محافظت بیشتری در ضربه و خوردگی دارد. در قسمت بار تاندرا یک خروجی برق 120 ولت تعبیه شده که برای نیازهای کاربران کافی خواهد بود. نسل جدید تاندرا در دو مدل Double Cab و CrewMax ارائه می‌شود که برای اولی اتاق بار 2 یا 2.5 متری قابل انتخاب بوده و دومی با اتاق بارهای 1.7 یا 2 متری ارائه می‌شود.

طراحی مدرن و جذاب نسل جدید تاندرا در داخل آن‌هم ادامه پیدا کرده زیرا در اینجا شاهد کابینی با تکنولوژی بالا، طراحی بسیار بهتر و متریال باکیفیت‌تر هستیم. مقابل راننده غربیلک فرمان جدیدی به همراه صفحه آمپر آنالوگ با نمایشگر 4.1 اینچی یا صفحه آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی قرار گرفته که دومی کاملاً قابل تنظیم خواهد بود. گرافیک این صفحه آمپر نیز بسته به حالات رانندگی تغییر می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی کابین تاندرا اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید تویوتا است که برای اولین بار در این خودرو معرفی شده و بعداً به دیگر محصولات تویوتا هم راه پیدا خواهد کرد. این سیستم که از طریق نمایشگرهای 8 یا 14 اینچی ارائه می‌شود، پنج برابر قدرت پردازش بیشتری نسبت به سیستم قبلی دارد. غیر از این نمایشگرها اما تاندرا از پانل دکمه‌های کاملاً جدیدی برخوردار بوده و به آپشن‌هایی مثل گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن غربیلک فرمان و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم مجهز است.

تویوتا برای نسل جدید تاندرا یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو را در نظر گرفته است. این موتور که از بلوک آلومینیومی برخوردار است، در نسخه پایه 390 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، یک نسخه هیبریدی هم در این نسل ارائه می‌شود که 437 اسب بخار قدرت و 790 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در هردو نسخه تاندرا توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد اما در نسخه هیبریدی، موتور الکتریکی بین پیشرانه بنزینی و گیربکس قرار می‌گیرد.

یک از موضوعات مهم در پیکاپ‌های بزرگ توانایی یدک کشی و حمل بار است که در اینجا نیز تاندرا بهبود یافته است. این خودرو حالا می‌تواند تا 5.5 تن را یدک بکشد که 17.6 درصد نسبت به قبل افزایش یافته درحالی‌که حداکثر ظرفیت بار آن‌هم با بیش از 11 درصد افزایش به 880 کیلوگرم رسیده است. تویوتا در نسل جدید تاندرا از پلت‌فرم نردبانی فولادی جدیدی استفاده کرده که با لندکروزر مشترک است. در سراسر این شاسی برای افزایش استحکام از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است. فروش نسل جدید تویوتا تاندرا اواخر امسال در شش تیپ مختلف آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا