مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیویورک، فروش خودروهای ”موتور بنزینی” را تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد!

همه چیز از کالیفرنیا شروع شد و اکنون به ایالات متحده هم گسترش پیدا کرده. نیویورک به تازگی قانونی را تصویب کرده که هدفش به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروهای سواری جدید و کامیون‌هایی است که تا سال ۲۰۳۵ به ساکنان این ایالت فروخته می‌شوند. این قانون که توسط فرماندار جدید نیویورک، Kathy Hochul، تصویب شده؛ هدف مشابهی برای وسایل نقلیه آفرود و تجهیزات مربوطه دنبال می‌کند. تا سال ۲۰۴۵، این قانون برای تمام کامیون‌های سبک و متوسطی که در نیویورک فروخته یا اجاره داده می‌شوند اجرا خواهد شد، طبق این قانون، این کامیون‌ها باید ”بدون آلایندگی” باشند یا آلایندگی آنها تقریبا صفر باشد. فرماندار Hochul، طی بیانه‌ای گفت: “نیویورک تهاجمی‌ترین طرح کشور را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اجرا خواهد کرد. به منظور رسیدن به اهداف بلند پروازانه خود، لازم است آلایندگی‌های مربوط به بخش حمل و نقل، که در حال حاضر بزرگ‌ترین منبع آلودگی این ایالت است، کاهش پیدا کنند.”

وی در ادامه می‌افزاید: “وضع قوانین و مقررات جدید یک نقطه عطف مهم است و باعث می‌شود تلاش‌های ما برای انتقال به خودروهای برقی بدون آلایندگی زودتر به نتیجه برسد.” در حال حاضر آنچه اهمیت دارد اینست که درک کنیم قانون جدید بیشتر شبیه یک دستور اجرایی است، چرا که عملا به اداره حفاظت از محیط زیست دستور می‌دهد که تا سال ۲۰۳۵، مقررات خاصی برای کاهش آلایندگی خودروها ارائه دهند. اساسا به آژانس‌های دولتی هم دستور داده می‌شود که به مرور خودروهایی که موتور احتراق داخلی دارند را از دور خارج کنند. البته هنوز مجموعه ویژه‌ای از دستورالعمل‌ها آماده نشده است. نکته دیگری که در این باره جلب توجه می‌کند این است که قوانین فعلی فاقد هرگونه روش اجرایی هستند، به علاوه، فروش خودروهایی که موتور احتراقی دارند برای نمایندگی‌های خودرو کاملا ممنوع نخواهد شد.

مسلما نیاز است قوانین تکمیلی اضافه شوند و این تنها آغاز فرایندی طولانی است؛ به علاوه موانع سیاسی و قانونی دیگری نیز وجود دارند که باید پشت سر گذاشته شوند. قانون گذاران نیویورک می‌گویند ”از قانون کامیون‌های بدون آلایندگی و پیشرفته کالیفرنیا به عنوان الگو” استفاده کرده‌اند تا تولیدکنندگان کامیون‌ها را ملزم به ساخت خودروهای بدون آلایندگی کنند. در حال حاضر، تنها یک درصد از کل فروش خودروهای جدید در نیوریوک را خودروهای برقی پاک مانند تسلا مدل ۳، فولکس واگن ID.4 و پورشه تایکان تشکیل می‌دهد؛ به عبارت دیگر، این ایالت راه درازی در پیش دارد، و این تنها به خاطر تهیه قانون نهایی و یک سری قوانین خاص نیست، بلکه ساکنان این ایالت هم لازم است برای چنین تغییر بزرگی آماده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا