مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

نگاهی به لوگوی خودروسازانی که اخیراً تغییر کرده‌اند!

لوگو یکی از عناصر اصلی برندها است و این موضوع در مورد برندهای خودروسازی هم صدق می‌کند. لوگو به بهترین نحو معرف یک برند است و مثلاً وقتی ستاره سپر را می‌بینیم سریعاً به یاد مرسدس بنز می‌افتیم یا یک شیر ایستاده به ذهن ما پژو را متبادر می‌کند. نماد اکثر خودروسازان اما طی سال‌ها تغییراتی را تجربه کرده و تکامل یافته است.

طی چند وقت اخیر نیز که صنعت خودروسازی دنیا در حال تجربه یک تحول بزرگ به سمت الکتریکی‌سازی است، بسیاری از خودروسازان لوگوی خود را بروز کرده‌اند تا برای دوران جدید آماده شوند.

حال در ادامه قصد داریم به این لوگوهای جدید نگاهی داشته باشیم.

فولکس‌واگن

"<yoastmark

یکی از اولین خودروسازانی که اخیراً لوگوی خود را بروز کرده، فولکس‌واگن است. این شرکت حدود دو سال پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. این نشان ساده‌تر از قبل به نظر می‌رسد و طراحی آن با نگاه با لوگوهای قدیمی فولکس‌واگن انجام گرفته است. همچنین این لوگوی جدید برخلاف قبل طراحی دوبعدی و مسطحی دارد.

"<yoastmark

کیا

"<yoastmark

دی‌ماه سال گذشته، کیا با شیوه جالبی لوگوی جدید خود را معرفی کرد. این شرکت کره‌ای با آتش‌بازی در آسمان شهر اینچئون، لوگوی جدید خود را به نمایش درآورد. این لوگوی جدید برخلاف گذشته فاقد قاب بیضی‌شکل بوده و صرفاً نوشته لاتین KIA به شکلی متصل است که طراحی جالبی دارد. خودروساز کره‌ای گفته است که با معرفی این لوگو، کل شرکت دوران جدیدی را آغاز خواهد کرد و در اصل این یک ری‌استارت برای کیا خواهد بود.

"<yoastmark

 جنرال موتورز

"<yoastmark

چند روز پس از کیا، جنرال موتورز هم از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. این شرکت آمریکایی به دنبال آینده‌ای روشن‌تر با محصولات جدید الکتریکی است و به همین دلیل پس از بیش از نیم ‌قرن، لوگوی خود را تغییر داده است. طراحی جدید این لوگو به دنبال تجسم آینده‌ای الکتریکی است و درعین‌حال به طراحی آشنای لوگوی جنرال موتورز هم پایبند است. گفته شده این لوگو آسمان پاک آینده با آلایندگی صفر را تداعی می‌کند.

"<yoastmark

رنو

"<yoastmark

بازهم در دی‌ماه سال گذشته بود که رنو با معرفی پروتوتایپ رنو 5 الکتریکی، لوگوی جدید خود را نشان داد. در این لوگوی جدید، همان تصویر الماس شکلی که از سال ۱۹۲۵ در لوگوی رنو وجود داشته حفظ شده اما طراحی آن برای دنیای مدرن بروز شده است. این لوگو برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ روی یک محصول تولیدی دیده خواهد شد و تا سال ۲۰۲۴ روی همه محصولات رنو خواهد رفت.

"<yoastmark

نیسان

"<yoastmark

اوایل تابستان سال گذشته نیسان با معرفی کراس‌اوور الکتریکی آریا، لوگوی جدید خود را هم رونمایی کرد. در این لوگوی جدید دو قسمت نیم‌دایره بالا و پایین نوشته NISSAN قرار گرفته‌اند. طراحی جدید لوگوی نیسان تخت‌تر از قبل بوده و هماهنگی بیشتری با دنیای دیجیتال دارد. نیسان علاوه بر این لوگو، برای بخش اسپرت خود یعنی نیسمو هم لوگوی جدیدی را طراحی کرده است.

"<yoastmark

پژو

"<yoastmark

از زمان حضور ناپلئون در فرانسه، پژو در لوگوی خود تصویر شیر داشته است و از آن زمان تاکنون تنها ۱۰ بار این لوگو بروز شده است. حال نوبت به یازدهمین تغییر لوگوی پژو رسیده است. این لوگوی جدید بیشتر روی سرِ شیر تمرکز داشته و به لوگویی که در حدود سال ۱۹۶۰ روی محصولات پژو ظاهر شد شباهت زیادی دارد. این لوگو برای اولین بار روی نسل جدید پژو 308 قرار گرفت.

"<yoastmark

ولوو

"<yoastmark

جدیدترین شرکتی که لوگوی خود را بروز کرده ولوو است. این شرکت چند روز پیش نمایه جدید خود را معرفی کرد که مثل اکثر لوگوهای جدید خودروسازان، طراحی دوبعدی و ساده‌تری دارد. گفته می‌شود ولوو تا سال 2022 همچنان از لوگوی قدیمی استفاده خواهد کرد و این لوگوی جدید از سال 2023 به بعد روی محصولات این شرکت سوئدی خواهد رفت.

"<yoastmark

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا