مکمل بنزین
گوناگونخبر

نوب 500، یک پیکاپ الکتریکی مدرن با طراحی کلاسیک دهه 50!

نوب (Nobe) یک شرکت نوپای اهل استونی است که در سال 2018 خودروی سه‌چرخ الکتریکی 100GT را معرفی کرد. حال این شرکت خودروی دیگری را با طراحی قدیمی و کلاسیک معرفی کرده است. این خودرو که نوب 500 نام دارد، یک پیکاپ کوچک الکتریکی با شاسی فیبر کربنی است که قرار است تابستان سال آینده به‌طور کامل معرفی شود.

 

طراحی نوب

از تصاویر مشخص است که این پیکاپ از فورد سری F قدیمی الهام گرفته است و کاپوت خمیده، لاستیک‌های دورسفید، عناصر کرومی و گلگیرهای بیرون زده، نوب 500 را به یک پیکاپ مینیاتوری جالب دهه پنجاهی تبدیل کرده‌اند. در طرفین اتاق بار خودرو نیز به سبک پیکاپ‌های قدیمی باربندهای چوبی تعبیه شده است. در داخل نوب 500 یک صندلی نیمکتی وجود دارد که احتمالاً فضای کافی برای دو بزرگ‌سال خواهد داشت. البته هنوز تصویری از داخل این خودرو منتشر نشده اما به‌احتمال‌زیاد طراحی داخلی آن با 100GT که با غربیلک فرمان باریک و آمپرهای آنالوگ فضایی کاملاً کلاسیک دارد مشترک خواهد بود.

نوب 500 در قوای محرکه هم به‌احتمال‌زیاد با 100GT مشترک خواهد بود که این یعنی در اینجا هم شاهد یک موتور الکتریکی 98 اسب بخاری خواهیم بود که در سه‌چرخه مذکور شتاب صفرتاصد زیر 6 ثانیه را فراهم می‌کند. این پیکاپ همچنین احتمالاً از همان باطری 25 کیلووات ساعتی برادر سه‌چرخ خود استفاده خواهد کرد که بردی 250 کیلومتری را فراهم می‌کند. گفته شده نوب 500 ممکن است از تعلیق بادی هم برخوردار باشد.

طبق گزارش‌ها، نوب قصد دارد سه‌چرخه 100 و پیکاپ 500 را در ایالات‌متحده هم عرضه کند. چند پروتوتایپ و کارگاه این شرکت سال 2019 در آتش‌سوزی از بین رفت اما نوب هم‌اکنون دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و آماده تولید اولین محصول خود با کمک شرکت بریتانیایی Far است. نوب همچنین نسخه کابریولت 100GT را هم توسعه می‌دهد. طبق اعلام وب‌سایت این شرکت، سه‌چرخه 100GT در ایالات‌متحده 25 هزار دلار قیمت خواهد داشت و بنابراین انتظار می‌رود پیکاپ 500 گران‌تر باشد زیرا برخلاف برادر سه‌چرخه، این پیکاپ در دسته خودروهای قانونی جاده‌ای قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا