مکمل بنزین
گوناگونخبر

ریپساو EV3، یک تانک لوکس با مجوز تردد در خیابان‌ها!

آیا از زندگی شهری پراسترس خسته شده‌اید؟ آیا به خودرویی نیاز دارد که بتواند شما را به هرجایی ببرد؟ اگر پاسخ این سؤال مثبت است، این تانک لوکس بهترین گزینه خواهد بود. این وسیله عجیب که ریپساو EV3 نام دارد، یک تانک لوکس و قدرتمند است که البته هیچ تسلیحاتی ندارد و هم‌اکنون امکان خرید آن توسط عموم مردم وجود دارد.

بله واقعاً این یک تانک لوکس است که توسط شرکتی بنام Howe & Howe ساخته می‌شود. این شرکت در زمینه ساخت خودروهای نظامی فعالیت می‌کند و محصولاتی را برای عموم مردم هم تولید می‌کند.

تانک شهری

طراحی و امکانات تانک شهری

این تانک خشن 51 سانتی‌متر از سطح زمین فاصله دارد تا بتواند از هر مسیری عبور کند. از سوی دیگر اما ریپساو در کابین از صندلی‌های راحت ریکارو برخوردار است که در جلو به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند. در اینجا همچنین غربیلک فرمان موسوم به یوغ هم به چشم می‌خورد که شبیه فرمان تسلا مدل S پلاد است. ریپساو در داخل به دو نمایشگر لمسی 12 اینچی مجهز است که یکی از آن‌ها اطلاعات مربوط به رانندگی را نشان می‌دهد و دیگری تصاویری مثل نمای دوربین‌های بیرونی را به نمایش درمی‌آورد.

ریپساو همچنین به لطف برخورداری از دوربین‌های متعدد که دید 360 درجه را فراهم می‌کنند به همراه سیستم دید حرارتی و حتی مادون‌قرمز، امکان استفاده در شب و تاریکی مطلق را هم دارد.

تانک برای شهر

هرچند نام EV3 می‌تواند به معنای الکتریکی بودن قوای محرکه ریپساو باشد اما این‌طور نیست زیرا این هیولا به یک نیروگاه 6.6 لیتری V8 توربودیزل دورامکس مجهز است که 800 اسب بخار قدرت و 2000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته ریپساو به چنین قدرت عظیمی نیاز دارد زیرا با وزنی بیش از 4.5 تن، تقریباً دو برابر از رنجروور سنگین‌تر است.

به گفتهٔ Howe & Howe، این خودرو یکی از سریع‌ترین وسایل نقلیهٔ چرخ زنجیری جهان محسوب می‌شود زیرا می‌تواند به حداکثر سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تانک ارزان

هم‌اکنون یک دستگاه ریپساو EV3 برای حراج گذاشته شده و تا زمان نگارش این مطلب، بالاترین پیشنهاد قیمت برای آن 425 هزار دلار است.

این حراج سه روز دیگر ادامه دارد و بنابراین ممکن است شاهد افزایش این رقم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا