مکمل بنزین
گوناگونبررسی

نگاهی به CS75 Plus، شاسی بلند میان‌سایز چانگان!

تصویر خودرویی که مشاهده می‌کنید، مربوط به چانگان CS75 Plus است. خودرویی که اگر وارد ایران می‌شد قطعا بسیاری از نظرها را به سمت خود جلب می‌کرد. با این‌حال، قصد داریم به بررسی آن بپردازیم تا ببینیم با توجه به برچسب قیمتی آن، در برابر رقبای چینی خود، چون هاوال H6 یا رقبای ژاپنی خود، مانند هوندا CR-V، یا رقبای کره‌ای خود، چون هیوندای توسان، چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

طراحی ظاهری:

در بررسی‌های قبلی محصولات چانگان، چون CS85، گفتیم طراحی ظاهری آن شبیه بی‌ام‌و X4 است، یا در مورد CS95، شباهت‌هایی با رنج‌روور، قابل تشخیص است، اما در مورد CS75 باید گفت که چانگان در یک مسیر صحیح، از طراحی منحصر‌به‌فردی استفاده کرده است.

در نمای جلویی، جلوپنجره بزرگ، با چراغ‌های ال‌ای‌دی باریک، که توسط یک نوار کرومی، به یکدیگر متصل شده‌اند، جلوه‌ای منحصر‌به‌فرد ایجاد کرده است. حفره‌های بزرگ مکمل جلوپنجره، که چراغ‌های هالوژن، در آن قرار دارد بر جذابیتش بیش از بیش افزوده است.

در مدل اسپورت، رینگ‌های ۱۹ اینچی به‌همراه خطوط قرمز رنگ بدنه، قابل مشاهده است. خط تیز بر روی درها به‌گونه‌ای زیبا تا چراغ عقب، امتداد یافته است و به آن متصل شده است.

چراغ ال‌ای‌دی عقب، کاملا در هماهنگی با چراغ‌های جلو طراحی شده است که در کنار اسپویلر و خروجی‌های چهارگانه کاربردی، نمای جذابی به نمای عقب داده است.

طراحی داخلی:

با نگاهی به درون کابین، نظر بسیاری از افراد، با مشاهده عملکرد چانگان، نسبت به خودروهای چینی، تغییر خواهد کرد. ترکیب چرم مشکی و قرمز، تقریبا تمام اطاق را پوشانده است. صفحه نمایش بزرگ ۱۲ اینچی و یک صفحه دیجیتال نمایش اطلاعات به راننده به جای مدل آنالوگ و کلاسیک آن، در کنار چینش زیبای دکمه‌ها با تریم مشکی و فلزی و فرمان D کات، رانندگی با CS75 را لذت‌بخش می‌کند. اما آن‌چه قابل ذکر است کیفیت خوب تمام اجزای به‌کار رفته، در کنار قرارگیری مناسب و با‌کیفیت آن‌ها است.

در عقب خودرو، فضای مناسبی برای پاها و سر، وجود دارد. در این قسمت نیز، در کنار کیفیت مناسب، خروجی تهویه هوا و شارژ یو‌اس‌بی، در‌نظر گرفته شده است.

امکانات چانگان:

در بخش امکانات، CS75 از تمام آپشن‌هایی که به‌صورت نرمال بر‌روی بسیاری از خودروهای امروزی وجود دارند مانند، صندلی‌های برقی با حافظه، سقف پانورامیک، سیستم ناوبری و میرور‌لینک، جهت اتصال به تلفن‌های هوشمند برخوردار است.

صفحه نمایش ۱۲ اینچی سرگرمی و مجموعه ابزارهای اطلاعات کاملا دیجیتالی و با کیفیت و وضوح بالا مربوط به راننده، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، نگهدارنده بین خطوط و نظارت بر نقاط کور، از دیگر امکانات این خودرو است.

یکی از آپشن‌های جالب CS75، پارک خودکار و سیستم جلو و عقب کردن خودرو، از بیرون آن است که می‌تواند کمک زیادی در پارک کردن و بیرون آوردن از پارک، به‌خصوص در فضاهای محدود باشد.

مشخصات فنی چانگان:

در بررسی‌های صورت گرفته بر‌روی خودروهای CS85 و CS95 چانگان، ذکر شد که‌ آن‌ها در‌ زمره بهترین خودروهای چینی است. در رانندگی با CS75 Plus باید گفت، با موتور ۲ لیتری توربوشارژ با خروجی ۲۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور، و گیربکس ۸ سرعته آیسین، به همان اندازه، خوب و لذت‌بخش است.

حتی شاید به علت کوچک‌تر و سبک‌تر بودنش، رانندگی با CS75 Plus بهتر و چابک‌تر هم باشد. این موتور، توان فنی لازم برای شتاب صفر تا صد، ۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را به راحتی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

عملکرد سیستم تعلیق، باعث حداقل چرخش بدنه در پیچ‌ها می‌شود و دست‌اندازهای موجود در مسیر را تا حد قابل قبولی جذب می‌کند.

نتیجه:

CS75 Plus دارای قیمتی در حدود ۱۳۱۰۰۰ درهم است که برای خودرویی در این حد از امکانات، قوای فنی و زیبایی، قابل توجه است. این خودرو، نسبت به بسیاری از رقیبان هم‌وطن خود و یا رقبای کره‌ای و حتی ژاپنی، با درنظر گرفتن قیمت، از رانندگی و امکانات و فناوری خوبی برخوردار است.

اگر هنوز در مورد خودروهای چینی شک دارید، می‌توانید به همین CS75 Plus چانگان، نگاه دقیق‌تری بیاندازید تا همچنین ببینید چگونه با مدیریت صحیح و حساب‌شده، می‌توان، در عرض چند سال، به این حد از پیشرفت در صنعت خودروسازی دست یافت.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا