مکمل بنزین
گوناگونخبر

500 هزار دلار یا 13 میلیارد تومان، هزینه سرویس بوگاتی شیرون در هر چهار سال!

بوگاتی همیشه به هزینه‌های سرویس بالا مشهور بوده است که البته با توجه به اینکه ارزان‌ترین محصول این شرکت بیش از 2.5 میلیون دلار قیمت دارد، این هزینه‌ها چندان عجیب به نظر نمی‌رسند. حال اما شخصی بنام «محمد القاوی زمانی» که یکی از علاقه‌مندان مالزیایی بوگاتی است که در سنگاپور زندگی می‌کند، از نمایشگاه تازه تأسیس بوگاتی در این کشور دیدن کرده و اطلاعات دقیقی در مورد هزینه‌های سرویس و نگهداری شیرون پور اسپرت به دست آورده است.

هدف او احتساب هزینه‌های نگهداری این هایپرکار 3 میلیون دلاری در یک دوره چهارساله بوده است.

هزینه سرویس بوگاتی

اولین سرویس این خودرو باید در کارکرد 16 هزار کیلومتر (یا 14 ماه) انجام گیرد. در این سرویس، تکنسین‌های بوگاتی روغن پیشرانه، فیلتر روغن و مایع ‌خنک‌کننده را تعویض می‌کنند که هزینه آن نزدیک به 25 هزار دلار خواهد بود. اگر فکر می‌کنید این مبلغ خیلی زیاد است، به ادامه مطلب توجه کنید.

تعویض دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی جلو، کالیپرهای ترمز و لنت‌های تیتانیومی شیرون مجموعاً چیزی نزدیک به 59 هزار دلار هزینه خواهد داشت درحالی‌که تعویض روغن ترمز و تمیز کردن قطعات سیستم ترمز هم 59 هزار دلار دیگر از حساب بانکی مالک کم می‌کند. هر 16 ماه یا 16 هزار کیلومتر نیز باید رینگ‌های سبک‌وزن خودرو که چهار عدد آن روی‌هم 50 هزار دلار قیمت دارند تعویض شوند.

هزینه لاستیک بوگاتی

سپس سراغ لاستیک‌ها می‌رویم که باید هر 16 تا 18 ماه تعویض شوند. در اینجا مالکین حق انتخاب خواهند داشت اما هیچ‌کدام از آن‌ها ارزان نخواهد بود. کسانی که به دنبال راحتی بیشتر هستند، می‌توانند لاستیک‌های پیرلی وینتر یا میشلن پایلوت اسپرت را با قیمت 8 هزار دلار انتخاب کنند.

کسانی که خواهان چسبندگی بیشتر هستند اما باید سراغ لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2R بروند که به‌طور خاص برای شیرون پور اسپرت توسعه یافته‌اند. این لاستیک‌ها با قیمت 42 هزار دلار بسیار گران‌تر هستند اما هندلینگ بهتری را در پیست ارائه می‌کنند.

طول عمر چهار توربوشارژ پیشرانه شیرون 42 تا 48 ماه است و پس‌ازآن باید تعویض شوند که 26 هزار دلار هزینه خواهد داشت. در همین زمان، باک سوخت خودرو که از چندلایه تقویت‌شده پارچه و کولار ساخته شده نیز نیاز به تعویض خواهد داشت که برای آن باید 44 هزار دلار پرداخت کرد. درنهایت، 28 هزار دلار هم برای تنظیم موتور باید پرداخت شود تا نیروگاه 8 لیتری W16 شیرون بتواند تمام 1500 اسب بخار قدرت خود را تولید کند.

تعویض شیشه جلوی شیرون 60 هزار دلار هزینه دارد و حتی قیمت تیغه‌های برف‌پاک‌کن هم نزدیک به 4 هزار دلار است. موضوع مهم‌تر اما رنگ بدنه خودرو است که در شیرون پور اسپرت 55 هزار دلار هزینه به دنبال دارد. به همین دلیل، بوگاتی توصیه می‌کند که هرگز شیرون با جت آب شسته نشود و فقط با استفاده از تجهیزات ویژه و با دست تمیز شود.

با جمع‌بندی همه این‌ها، شیرون پور اسپرت در مدت چهار سال به حداقل سه بار تعویض روغن و همین‌طور دو بار تعویض رینگ و لاستیک، مجموعه ترمز، تنظیم موتور، تعویض توربوشارژرها و باک سوخت نیاز خواهد داشت که این یعنی کل هزینه سرویس و نگهداری خودرو در چهار سال نزدیک به 480 هزار دلار خواهد بود.

البته برای خریدارانی که قصد رانندگی با بوگاتی خود را ندارند و فقط برای سرمایه‌گذاری آن‌را می‌خرند، هزینه نگهداری بسیار کمتر خواهد بود زیرا به گفته محمد القاوی، آن‌ها باید هر 14 ماه یک‌بار فقط 105 هزار دلار برای سرویس کامل بوگاتی خود بپردازند تا آن‌را در بهترین حالت حفظ کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا