مکمل بنزین
خبر

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای خارجی و داخلی در آنلاین گیربکس

تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک در آنلاین گیربکس

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که تولید گیربکس اتوماتیک با چه هدفی و از چه زمانی شروع شده است. در این مقاله تعیرگاه آنلاین گیربگس به بررسی بخشی از خصوصیات گیربکس های اتوماتیک می‌ پردازد.

تاریخچه تعمیر گیربکس اتوماتیک

جنرال موتورز در سال 1937 ارائه گیربکس های اتوماتیک و نیمه خودکار خود را آغاز کرد.
اگر تجربه نشستن پشت فرمان یک خودروی مجهز به جعبه‌ دنده‌ ی خودکار را داشته باشید، حتما متوجه دو تفاوت عمده میان گیربکس های دستی و خودکار شده اید.
در خودروی مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار پدال کلاچ وجود ندارد.
در گیربکس اتوماتیک تعویض دنده به‌ صورت دستی معنا ندارد. همین‌ که دنده را در حالت حرکت (Drive) قرار دهید، همه‌چیز به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

گیربکس های اتوماتیک (به همراه مبدل گشتاور) و جعبه‌ دنده‌ های دستی (به همراه کلاچ) هر دو یک نتیجه را حاصل می‌کنند، اما این کار را به دو روش کاملا متفاوت انجام می‌ دهند.

در این میان نحوه ی عملکرد گیربکس های اتوماتیک بسیار شگفت‌انگیز است.

هدف از ساخت گیربکس اتوماتیک چیست؟

دقیقا همانند  جعبه‌ دنده‌ های دستی، وظیفه‌ی اصلی جعبه‌دنده‌های خودکار تولید بازه‌ ی وسیعی از سرعت و گشتاور با وجود بازه‌ی کوچک سرعت و گشتاور تولیدی توسط پیشرانه است.

به بیان دیگر، هر پیشرانه بازه‌ی محدودی از سرعت و گشتاور را تولید می‌کند که جعبه‌ دنده با کمک چرخ‌ دنده‌ ها یا سیستم‌ های مشابه این بازه را وسیع‌ تر می‌کند.

بدون سیستم جعبه‌دنده خودروها به یک نسبت دنده محدود می‌شوند و این نسبت دنده باید به گونه‌ای باشد که به خودرو اجازه دهد با حداکثر سرعت مورد نظر حرکت کند.

برای مثال، اگر قصد دارید حداکثر سرعت خودروی شما ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت باشد، نسبت دنده باید مشابه دنده‌ی ۳ در اکثر گیربکس های خودکار باشد.

شاید هیچ‌ وقت تا به حال با یک خودروی مجهز به جعبه‌ دنده‌ ی دستی، تنها با دنده‌ ی ۳ رانندگی نکرده‌ اید.

اگر این کار را کرده باشید بلافاصله متوجه شده‌اید که در آغاز حرکت تقریبا هیچ شتابی ندارید و در حداکثر سرعت، پیشرانه‌ ی شما در محدوده‌ ی قرمز رنگ دور موتور در حال فریاد کشیدن است.

خودرویی در این شرایط به سرعت خراب شده و تقریبا غیرقابل استفاده خواهد شد.

بنابراین سیستم انتقال قدرت از چرخ‌ دنده برای استفاده‌ ی هرچه مفیدتر از گشتاور پیشرانه و حفظ سرعت آن در یک بازه‌ی مناسب استفاده می‌کند.

در هنگام کشیدن یا حمل بارهای سنگین، سیستم انتقال قدرت خودرو می‌تواند به‌حدی داغ شود که به راحتی روغن جعبه‌ دنده را بسوزاند.

برای جلوگیری از این مشکل راننده‌ هایی که شغلشان کشیدن یا حمل‌ و نقل بارهای سنگین است باید از خودروهای مجهز به خنک‌ کننده‌ی سیستم انتقال قدرت استفاده کنند.

تفاوت کلیدی جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار در این است که در جعبه‌دنده‌ی دستی برای دستیابی به نسبت دنده‌های مختلف، مجموعه‌ی چرخ‌ دنده‌ های متفاوتی به محور خروجی پیشرانه قفل می‌شوند. این در حالی است که در جعبه‌دنده‌ی خودکار تمام نسبت دنده‌های مختلف تنها با مجموعه‌ای از چرخ‌ دنده‌ ها حاصل می‌شود. این کار با استفاده از مجموعه‌ی چرخ‌ دنده‌ های سیاره‌ای امکان‌ پذیر شده است.

در این مقاله سعی می کنیم با جزئیات و نحوه‌ی عملکرد جعبه‌ دنده‌های خودکار آشنایی پیدا کنیم.
با آشنایی مفهوم نسبت دنده و چرخ دنده های سیاره ای شروع می کنیم. در ادامه به بررسی نحوه کارکرد و تمامی اجزا در کنار هم خواهم پرداخت و نگاهی می اندازیم به سیستم های کنترلی این جعبه دهنده ها و چگونگی عملکردشان و تمامی پیچدگی هایی که در یک گیربکس اتوماتیک وجود دارد.
از ماشین خود به خوبی مراقبت کنید چرا که ماشین شما نیز از شما مراقبت می کند. متاسفانه فهمیدن اینکه کدام یک از تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک کار را به بهترین شکل ممکن کار را انجام دهند دشوار است.

چند نکته درباره  انتخاب تعمیرگاه و تعمیر گیربکس اتوماتیک

دانش و تجربه مورد نیاز  جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو شما را دارند کار بسیار دشواری است. نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک کاری تخصصی بوده و سپردن آن به مکانیک ساده عملی اشتباه ست چرا که در بسیاری از موارد باعث میشود شما دوبار برای   تعمیرات گیربکس خود هزینه کنید و مجددا آن را به پیش متخصص ببرید. نکته قابل توجه دیگر این است که فرق زیادی بین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک و تعویض کار گیربکس اتوماتیک است و بسیاری از قطعات آن قابل تعمیر بوده که متاسفانه بسیاری از دوستان به علت نداشتن تجربه و تخصص کافی آن را تعویض میکنن. نکته ای دیگر برای دارندگان خودرو های چینی ، گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی کمی تخصصی بوده لطفا هرجایی آن ها را تعمیر نکنید.   ما در آنلاین گیربکس با دهه ها تجربه و تخصص در خدمت شما  دوستان هستیم تا خودروی شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت همانند روز اول تحویل دهیم. تعمیر گیربکس اتوماتیک تخصص ماست . نکته آخر این که همه تعمیرگاه ها برابر نیستند. برای بهترین خدمات و بالاترین کیفیت کار ، کمی وقت بگذارید و در مورد گزینه های نزدیک خود تحقیق کنید.

آنلاین گیربکس تعمیرگاهی با متخصصین منحصر به فرد

آنلاین گیربکس فعالیت خود را ازسال ۱۳۸۹ و با تکیه بر تجربه ۱۰ ساله مدیران خود در حوزه تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک  چینی ، کره ای ، ژاپنی ، آلمانی ، امریکایی ، فرانسوی ، ایتالیایی و … آغاز کرد تا افقی جدید را پیش روی خریداران خودروهای وارداتی قرار دهد.

مجموعه ای از کارشناسان خبره که شما را یاری خواهند کرد که دیگر نگران اتومبیل های خود نباشید.

آنلاین گیربکس با اطلاع رسانی تخصصی و دقیق در زمینه خدمات تخصصی گیربکس های اتوماتیک توانسته است در این مدت به یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات تخصصی انواع گیربکس های اتوماتیک در کشور تبدیل شود.

ارائه خدمات  مشاوره ای برای  رسیدن  به  بهترین خدمات در کنار انجام به موقع  و بدون تاخیر تعهدات، سبب گردیده تا آنلاین گیربکس در بازار رقابتی خدمات، سهم قابل توجهی از مشتریان رابه خود اختصاص دهد.

مجموعه ما با تکیه بر مدیران دوره دیده و مجرب خود این اطمینان رابه شما می دهد که با خیالی آسوده از انتخاب خود لذت ببرید.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پیشنهاد می دهیم آنلاین گیربکس را انتخاب نمایید.

https://onlinegearbox.com/automatic-gearbox-repair

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا