مکمل بنزین
گوناگونخبر

آغاز تولید مرسدس بنز S کلاس جدید در هند

مرسدس بنز به‌زودی مونتاژ نسل جدید سدان پرچم‌دار S کلاس را در هند برای عرضه در بازار داخلی این کشور آغاز می‌کند. تولید این سدان لوکس در هند قیمت آن‌را به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد. در این کشور پرجمعیت آسیایی، یک S کلاس وارداتی معمولاً بین 21.7 میلیون تا 21.9 میلیون روپیه معادل 292 هزار تا 295 هزار دلار قیمت دارد که بسیار گران است خصوصاً وقتی در نظر بگیریم که قیمت این خودرو در ایالات‌متحده از حدود 110 هزار دلار آغاز می‌شود.

با مونتاژ S کلاس به‌صورت محلی در هند در قالب واحدهای CKD (قطعات کاملاً منفصل یا مونتاژ نشده) انتظار می‌رود قیمت پایه این خودرو به حدود 17.5 میلیون روپیه یا 235 هزار دلار کاهش پیدا کند که هرچند هنوز هم مبلغ زیادی است اما به میزان قابل‌توجهی از قیمت وارداتی آن در هند کمتر خواهد بود.

فعلاً اطلاعاتی در مورد S کلاس‌های تولید هند اعلام نشده اما باید از اکثر ویژگی‌هایی که پرچم‌دار مرسدس در سایر بازارها دارد برخوردار باشد؛ بنابراین باید در این نمونه‌ها هم شاهد ویژگی‌هایی مثل نمایشگر 12.8 اینچی عمودی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نورپردازی داخلی باشیم. بااین‌حال، برخی ویژگی‌های سطح بالا مثل سیستم صوتی فراگیر برمستر و نمایشگرهای سرگرمی صندلی‌های عقب ممکن است به‌صورت استاندارد در مدل‌های ساخت هند وجود نداشته باشند.

انتظار نمی‌رود S کلاس‌های ساخت هند هیچ تفاوت فنی با نمونه‌های دیگر داشته باشند و بنابراین فروش این سدان لوکس همچنان در مدل‌های S 400d و S 450 4Matic در این کشور آسیایی به فروش خواهد رسید. هردوی این مدل‌ها به پیشرانه‌های شش سیلندر خطی مجهز هستند با این تفاوت موتور S 400d از نوع دیزلی با 335 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است و موتور S 450 بنزینی بوده و 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز قیمت و مشخصات کامل S کلاس‌های مونتاژ هند را چند روز دیگر رسماً اعلام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا