مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز G کلاس نظامی جدید معرفی شد

هرچند مرسدس بنز G کلاس امروزه به یک نماد ثروت و تجمل تبدیل شده است اما این شاسی‌بلند جعبه‌ای و تنومند در ابتدا به‌عنوان خودرویی نظامی ساخته شد. البته در حال حاضر، علاوه بر ساخت نسخه غیرنظامی و مجلل G کلاس، هنوز نسخه نظامی این خودرو هم برای استفاده توسط پرسنل خدماتی در چندین کشور مختلف تولید می‌شود. این G کلاس نظامی از سری W461 بوده و از سال 1992 تاکنون در حال تولید است. حال اما مرسدس بنز یک G کلاس نظامی جدید را برای اروپا تدارک دیده است.

مرسدس بنز نظامی

این G کلاس نظامی جدید با کد W464 شناخته می‌شود و به‌طور انحصاری در اختیار نهادهای دولتی و نظامیان برای عملیات ویژه و نجات قرار می‌گیرد. بااین‌حال، گفته شده که تولید W461 قدیمی هم همچنان ادامه پیدا خواهد داشت. فعلاً جزئیات چندانی از این G کلاس جدید منتشر نشده اما گفته شده G350d W464 نظامی توانایی‌های آفرود بیشتر و پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل قوی‌تر دارد.

طبق گزارش‌ها، این خودرو 245 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد که افزایش 35 درصدی در قدرت و 50 درصدی در گشتاور را نشان می‌دهد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این G کلاس همچنین به‌منظور کاهش مصرف سوخت، به سیستم الکتریکی 24 ولت مجهز شده، ظرفیت حمل بار آن افزایش پیدا کرده و ویژگی‌های مدرنی مثل چراغ‌های جلوی LED و دی‌لایت هم به آن اضافه شده است.

اما علاوه بر معرفی این نسخه نظامی جدید، G کلاس غیرنظامی هم به‌تازگی به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است که در نمایشگاه مونیخ معرفی شد. این مدل جدید علاوه بر به‌روزرسانی‌های جزئی ظاهری، تجهیزات بیشتری را هم برای آفرود ارائه می‌کند. در این نمایشگاه همچنین کانسپت EQG هم معرفی شد که پیش‌نمایشی از نسخه تمام الکتریکی G کلاس محسوب می‌شود؛ اما این پایان کار مرسدس بنز با G کلاس نخواهد بود زیرا نسخه آفرودی و توانمندتر این خودرو یعنی مدل 4×42 هم در راه است و به‌زودی معرفی می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این مدل رو اولین بار ارتش پادشاهی ایران به مرسدس سفارش داد اونوقت الآن اعراب و اروپاییها و روسها دارن ازش بهره مند میشن و ارتش ما همچنان با وانت پیکان و نیسان آبی و از هر صدتا دوتا دونه هایلوکس داره کار میکنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا