مکمل بنزین
گوناگونخبر

با Maxus D90 شاسی‌بلند جدید چینی آشنا شوید!

نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ در حال برگزاری است و روزانه تعداد زیادی از خودروها، با شکل و شمایل متفاوت رونمایی می‌شوند. امروز در این نمایشگاه یک SUV کانسپت توسط کمپانی تازه تاسیس شانگهایی به نمایش درآمد. اگر از جلوپنجره بزرگ و مشبک Maxus D90 چشم‌پوشی کنیم، این محصول شباهت‌های زیادی با خودروهای لکسوس و میتسوبیشی دارد. پلتفرم بدنه Maxus D90 همانند لکسوس های سری NX است. خطول جانبی به خوبی سر جای خود قرار دارند اما خطوط روی کاپوت اغراق آمیز و خشن طراحی شده‌اند. کمپانی تازه تاسیس شانگهایی، یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی SAIC است که امتیاز آن در سال ۲۰۱۰ توسط این خودروسازی خریداری شد. Maxus D90  به عنوان سومین خودروی ساخت شانگهایی از زمانی است که این برند توسط سایک خریداری شده.

maxus-d90-china-1-660x457

درب‌های این خودرو مانند بسیاری از خودروهای چینی کانسپت حاضر در این نمایشگاه، از نوع دروازه‌ای هستند. به‌نظر می‌رسد تمام شرکت‌های چینی برای تولید یک خودرو کانسپت، علاوه بر اینکه از محصولات دیگر برندهای جهانی کپی می‌کنند، از روی دست شرکت‌های هم‌وطن خود نیز تقلب می‌کنند. چرا که علاوه بر اینکه این نوع تکنولوژی در طراحی درب‌ها بسیار در این نمایشگاه دیده شده، با گشودن درب‌های Maxus D90 با فضایی روبرو شدیم که در طراحی بسیار نزدیک به دیگر کانسپتهای چینی است. استفاده از تریم طرح چوب و صندلی‌های سفید چرمی، نشان می‌دهد برندهای چینی به این طراحی بسیار علاقه‌مند هستند.

صندلی های Maxus D90 با ترکیب 2+2+2 چیدمان شده‌اند. به ادعای شرکت سازنده مشتریان می توانند ترکیب چیدمان صندلی‌ها را به ۲ + 2 + 3، 2 + 3 + 2، و 2 + 2 + 3. تغییر دهند. اگر در قسمت صندلی جلو سمت شاگرد شخصی اسکان پیدا نکرده باشد، سرنشینان عقب می‌توانند با جمع کردن صندلی جلو فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند.

این خودرو قرار است با موتورهای احتمالی ۲.۰ لیتری بنزینی یا ترکیبی از سپتامبر ۲۰۱۷ با قیمت ۲۰۰.۰۰۰ یوآن تا ۳۰۰.۰۰۰ یوآن در بازار محلی چین عرضه شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا