مکمل بنزین
گوناگونخبر

کسب جایزه زیباترین هایپرکار دنیا توسط بوگاتی بولاید

در جریان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی خودرو در پاریس، بوگاتی بولاید توسط هیئت‌داوران متخصص در زمینه طراحی به‌عنوان زیباترین هایپرکار دنیا انتخاب شده است. این خودرو در دسته هایپرکارها با اختلاف زیادی از بین چهار نامزد نهایی پیروز شده است. هرچند سه نامزد دیگر در دسته هایپرکارها مشخص نیستند اما طبق قوانین، خودروهایی می‌توانند در این گروه حضور پیدا کنند که تولیدی باشند، بیش از 60 هزار یورو قیمت داشته باشند و از طراحی اسپرت و عملکرد فوق‌العاده‌ای برخوردار باشند.

بولاید که افراطی‌ترین بوگاتی تاریخ محسوب می‌شود، در ظاهر از ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های جلو و عقب X شکل، یک ورودی هوای روی سقف، یک دیفیوزر بزرگ در عقب، یک بال بزرگ به سبک خودروهای مسابقه‌ای و چهار سر اگزوز در میانه بخش عقبی خود برخوردار است. مدیر طراحی بوگاتی «آخیم آنشایت»، بولاید را یک چالش کاملاً جدید برای تیم طراحی دانسته و می‌گوید:

برای ما مایه افتخار است که نتیجه تلاش‌هایمان برنده چنین جایزه رؤیایی شده که توسط متخصصان این حوزه اعطا شده است. کل تیم باید تحسین شوند که هرکدام با هماهنگی کامل، تمام قسمت‌های طراحی بولاید را طی یک فرایند چهارماهه و کاملاً دیجیتالی تکمیل کردند

بولاید برای اولین بار در اکتبر سال 2020 در قالب یک کانسپت تک ساخت رونمایی شد اما استقبال مشتریان بوگاتی از این هیولا آن‌قدر زیاد بود که این شرکت در آگوست امسال نسخه تولیدی آن‌را معرفی کرد. از بولاید فقط 40 دستگاه ساخته می‌شود و هرکدام 4.7 میلیون دلار قیمت دارند. در نسخه کانسپت، پیشرانه 8 لیتری چهار توربوی W16 بوگاتی با سوخت اکتان 110 مسابقه‌ای، 1850 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما موتور نسخه تولیدی با بنزین اکتان 98 معمولی 1600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که هنوز هم رقم چشمگیری است. اولین نمونه‌های این خودرو در سال 2024 به خریداران تحویل داده خواهند شد.

در جریان رویداد مذکور در پاریس اما علاوه بر بوگاتی بولاید، آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک به‌عنوان زیباترین خودروی نمایشی و دی‌اس آئرو اسپرت به‌عنوان زیباترین کانسپت انتخاب شد. مرسدس بنز ویژن AVTAR در بخش خودروهای آینده پیروز شد و مازراتی MC20 هم جایزه زیباترین سوپراسپرت را از آن خود کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا