مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیشرفته‌ترین سیستم رانندگی خودکار دنیا توسط جنرال موتورز معرفی شد

جنرال موتورز نسل بعدی تکنولوژی خودران خود را معرفی کرده است. این سیستم جدید که اولترا کروز نام دارد، سرانجام امکان رانندگی خودکار کامل از مبدأ تا مقصد را در ایالات‌متحده و کانادا فراهم خواهد کرد. به گفته جنرال موتورز، این سیستم رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در 95 درصد از همه سناریوهای رانندگی امکان‌پذیر خواهد کرد. زمانی که این سیستم در سال 2023 به بازار عرضه شود، از 3.2 میلیون کیلومتر جاده پشتیبانی خواهد کرد که شامل خیابان‌های شهری، جاده‌های روستایی و بزرگراه‌ها خواهد بود. این پیشرفت بسیار بزرگی نسبت به سوپر کروز کنونی محسوب می‌شود که تنها 320 هزار کیلومتر از بزرگراه‌های آمریکای شمالی را پوشش می‌دهد.

اولترا کروز

اولترا کروز مثل سیستم خودران قبلی جنرال موتورز یعنی سوپر کروز از ترکیبی از دوربین‌ها و رادارها استفاده می‌کند اما ویژگی بسیار مهم این سیستم اضافه شدن یک لیدار به پشت شیشه جلو است. این یک تفاوت کلیدی بین دو سیستم خودران قدیم و جدید جنرال موتورز خواهد بود. با استفاده از لیدار که امکان نقشه‌برداری لحظه‌ای از محیط اطراف خودرو را فراهم می‌کند، اولترا کروز در ابتدا 3.2 میلیون کیلومتر مسیر آسفالت را پوشش می‌دهد و کمی بعد از عرضه این رقم به 5.4 میلیون کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

مسیرهای تحت پوشش سیستم هم علاوه بر بزرگراه‌ها، شامل خیابان‌های شهری، خیابان‌های فرعی و راه‌های روستایی آسفالته می‌شود.

البته اولترا کروز جایگزینی کاملی برای سوپر کروز که در بسیاری از محصولات جنرال موتورز ارائه می‌شود نخواهد بود و صرفاً به خودروهای لوکس و گران‌قیمت این شرکت اختصاص خواهد داشت تا زرادخانه تکنولوژی‌های کمک‌راننده پیشرفته این شرکت آمریکایی را تکمیل کند. هرچند فعلاً در مورد اینکه اولترا کروز برای کدام خودروهای جنرال موتورز ارائه خواهد شد هیچ حرفی زده نشده اما سوپر کروز برای طیف گسترده‌تری از محصولات غیر لوکس این شرکت ارائه می‌شود.

معاون اجرایی جنرال موتورز در توسعه محصولات جهانی دراین‌باره می‌گوید:

ترکیبی از اولترا کروز برای محصولات لوکس و سوپر کروز برای محصولات ارزان‌قیمت ما را قادر می‌سازد تا تکنولوژی کمک‌راننده را در سگمنت‌ها و بازه‌های قیمتی مختلفی ارائه کنیم

اولترا کروز روی همان رابط کاربری که برای سوپر کروز توسعه پیدا کرده و برای اولین بار در سال 2017 عرضه شد شکل گرفته است. همچنین به خاطر مسائل ایمنی، سیستم خودران جدید جنرال موتورز با اینکه بسیار پیشرفته است اما همچنان در سطح دو باقی می‌ماند که این یعنی راننده باید همیشه هوشیار باشد. اولترا کروز مثل سوپر کروز از یک دوربین برای نظارت بر هوشیاری و توجه راننده استفاده خواهد کرد. همچنین بازهم مثل سوپر کروز در سال 2017، اولترا کروز هم ابتدا در محصولات کادیلاک ارائه خواهد شد و سپس به دیگر مدل‌های منتخب در سبد محصولات جنرال موتورز راه پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا