مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید بی‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر معرفی شد

پس از افشای یک تصویر، حالا سرانجام بی‌ام‌و رسماً نسل جدید MPV کامپکت سری 2 اکتیو تورر را معرفی کرده است. این خودرو از طراحی جدید و جسورانه‌تری برخوردار شده که یکی از ویژگی‌های مهم آن جلوپنجره بزرگ است. ازجمله دیگر موارد قابل‌ذکر در این قسمت می‌توان به چراغ‌های جلوی باریک‌تر و ورودی‌های هوای عمودی در زیر آن‌ها اشاره کرد درحالی‌که در عقب هم چراغ‌های باریک‌تری دیده می‌شود.

اکتیو تورر جدید در دو نسخه Luxury Line و M Sport ارائه می‌شود که دومی با سپرهای تهاجمی‌تر به‌راحتی قابل‌تشخیص خواهد بود.

نسل جدید اکتیو تورر در داخل از طراحی مدرن و متریال باکیفیتی برخوردار است. اصلی‌ترین ویژگی اینجا نمایشگر منحنی جدیدی مشابه مدل الکتریکی iX است. این نمایشگر شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و یک صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی 10.7 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی می‌شود. این نمایشگر سیستم‌عامل 8 بی‌ام‌و را ارائه می‌کند و از دستیار هوشمند و همین‌طور اینترنت 5G برخوردار است.

ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی سری 2 اکتیو تورر جدید هم می‌توان به زیر آرنجی شناور با پانل دکمه‌های یکپارچه و شیفتر دنده ساده، غربیلک فرمان اسپرت چرمی، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، چهار پورت USB-C و صندلی‌های جدید با روکش چرمی اشاره کرد. در یک مینی‌ون اما جاداری کابین بیشتر اهمیت دارد و به همین دلیل، صندلی‌های عقب اکتیو تورر تا 130 میلی‌متر قابلیت جابجایی دارند. علاوه بر این، حجم صندوق بار با 90 لیتر افزایش به 470 لیتر رسیده و اگر این هم کافی نباشد می‌توان با تا کردن صندلی‌های عقب ظرفیت بار را تا 1455 لیتر افزایش داد.

نسل جدید سری 2 اکتیو تورر در ابتدا با سه پیشرانه مختلف به بازار عرضه خواهد شد که دوتا بنزینی و یکی دیزلی هستند. مدل پایه 218i با پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی توربو است که 136 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل ظرف 9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل بنزینی بعدی یعنی 220i هم از نسخه قوی‌تری از همین موتور با 156 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و زمان صفرتاصد خود را به 8.1 ثانیه می‌رساند.

قوی‌ترین نسخه بنزینی این خودرو اما 223i نام داشته و به موتور 2 لیتری چهار سیلندر با 204 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این مدل ظرف 7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ و درنهایت تنها عضو دیزلی این جمع هم 218d با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر است که 150 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد.

این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 8.8 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

موتور بی ام و سری 2

همه این موتورها به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شوند اما مدل‌های 220i و 223i در گیربکس خود یک موتور الکتریکی یکپارچه دارند که به‌طور موقت می‌تواند تا 19 اسب بخار به قدرت پیشرانه بنزینی اضافه کند. در تابستان آینده نیز بی‌ام‌و دو نسخه پلاگین‌هیبریدی برای اکتیو تورر ارائه خواهد کرد.

هردوی این مدل‌ها به یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی مجهز خواهند بود که نیروی خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و یک موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد.

مجموع خروجی این سیستم در نسخه ضعیف‌تر 245 اسب بخار و در نسخه قوی‌تر 326 اسب بخار قدرت خواهد بود. این دو مدل هیبریدی همچنین به باطری‌های 14.9 کیلووات ساعتی هم مجهز خواهند بود که امکان پیمودن 80 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. نسل جدید بی‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر قرار است از اوایل سال آینده در اروپا عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا