مکمل بنزین
بررسی

بررسی G80، سدان لوکس جنسیس

خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید، یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین سدان‌های کره‌ای، یعنی جنسیس G80 است. محصولی که قطعا بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروز قصد داریم به بررسی آن بپردازیم تا ببینیم که این خودرو در برابر رقبا چه حرف‌ها‌یی برای گفتن دارد.

طراحی خارجی:

طراحی G80 به‌گونه‌ای است که یا آن‌را بسیار دوست خواهید داشت یا از ‌آن متنفر خواهید بود و این احتمالا به این دلیل است که G80 با خودروهای لوکس دیگری که تا‌به‌حال دیده‌ایم، بسیار متفاوت است. برخلاف بسیاری از خودروهای لوکس مدرن، که به نظر می‌رسد بیش از حد، دارای خطوط، دریچه‌ها و برجستگی‌ها هستند، G80 دارای طراحی بسیار زیبا است.

در قسمت جلو، نمای جلوپنجره از لوگوی خود این برند الهام گرفته شده است. چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی، به‌صورت دو خط موازی در هر طرف، در هماهنگی کامل با خطوط و انحنای کاپوت، می‌باشد.

در نمای جانبی، ظاهر رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، چندان زیبا به‌نظر نمی‌رسد اما بر اساس نمای جلوپنجره است که از رینگ‌های مرسدس مایباخ الهام گرفته شده. خطوط جانبی هم به صورت ساده و نرم در‌نظر گرفته شده تا از شلوغی بیش از حد پرهیز کند.

در عقب، طراحی G80، به‌صورت فست‌بک بوده که شیشه‌های آن، با شیب تند، قابل توجه است. لبه‌های تیز روی صندوق عقب، تا حدودی، حالت اسپویلر دارد که در کنار خروجی‌های اگزوز دوگانه کاربردی، نمای زیبایی به عقب خودرو می‌دهد. چراغ‌های عقب هم در هماهنگی با چراغ‌های جلو،‌ به‌صورت دو خط موازی در هر طرف است که در شب، به جذابیت G80، می‌افزاید.

طراحی داخلی:

در داخل، جنسیس G80، فضای باز و وسیعی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. چرمی که بخش زیادی از فضای کابین را پوشانده است با رنگ آبی تیره و قهوه‌ای، ظاهر متفاوتی را ایجاد کرده است. اما آن‌چیزی که در این خودرو مهم است کیفیت است که G80 را متمایز می‌کند. بر‌روی داشبورد و کنسول وسط، از چوب واقعی استفاده شده است. همچنین بر‌روی بخشی از دسته‌ها و دکمه‌های شیشه، فلز به‌کار برده شده است که نشان از کیفیت بالای قطعات دارد.

حداقل استفاده از دکمه‌های فیزیکی و قطعات آنالوگ، با استفاده از یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی اطلاعات مخصوص راننده کاملا قابل تنظیم، صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه لمسی جداگانه برای سیستم کنترل آب‌و‌هوا، امکان‌پذیر شده است. این قضیه، این امکان را می‌دهد که به‌جای استفاده از چندین دکمه برای عملکردهای مختلف، از این صفحات نمایش استفاده شود.

جنسیس که یک سدان لوکس است، توجه خاصی به صندلی‌های عقب کرده است، بنابراین فضای زیادی برای سر و پا وجود دارد و البته بسیار راحت هستند. مانیتورهای ۹.۲ اینچی، که می‌تواند متناسب با زاویه دید شما تنظیم شود و کنترل‌هایی که روی کنسول وسط وجود دارد تا صندلی‌ها را به جلو و عقب بکشید یا آن‌ها را گرم و خنک کنید و حتی سایه بان شیشه عقب را کنترل کنید.

امکانات:

G80 مملو از امکانات است و بسیاری از آپشن‌هایی که در خودروهای دیگر وجود دارد در این خودرو در نظر گرفته شده است. سقف پانوراما، درب‌ها با قابلیت نرم بسته شدن، سیستم صوتی با ۱۸ بلندگو، ماساژور صندلی برای راننده، تشخیص دست‌خط، هدز‌اپ‌دیسپلی، اندروید‌اتو و اپل‌کار‌پلی.

آن‌چه که G80 را خاص می‌کند سیستم ناوبری آن است. بر‌خلاف خودروهای دیگر که نقشه‌ای را بر روی صفحه سرگرمی و اطلاعات قرار داده‌اند، G80 از یک دوربین نصب شده روی شیشه جلو استفاده می‌کند تا در زمان واقعی به شما نشان دهد در کدام مسیر حرکت کنید.

سیستم Sounds of Nature  از هیوندای آزرا به G80 راه پیدا کرده است تا پس از یک روز سخت، با پخش صداهای آرامش‌بخش، مانند جنگل پر جنب و جوش یا شومینه گرم، برای شما آرامش به ارمغان بیاورد و از استرس شما بکاهد.

دوربین‌های تغییر مسیر،‌کروز کنترل تطبیقی، کمک به حفظ بین خطوط، نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک عقب، از جمله دیگر امکانات این خودرو است.

مشخصات فنی:

در زیر کاپوت، یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توربو شارژ قرار دارد که توانایی تولید ۳۷۵ قدرت و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. تمام این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. اعداد، واقعا قابل توجه هستند اما نباید انتظار یک خودروی اسپورت را داشت زیرا G80 به‌گونه‌ای طراحی شده تا تجربه سواری با یک خودروی لوکس را به سرنشینان منتقل کند.

با شیشه‌های دو‌جداره عایق صدا، کابین، بسیار بی صداست و تقریبا هیچ صدای باد یا جاده به داخل آن نفوذ نمی‌کند. سیستم تعلیق G80 یک سیستم منحصر‌به‌فرد است. در کنار این‌که سیستم تعلیق، در جذب ناهمواری‌ها بسیار عالی عمل می‌کند اما چیزی که آن‌را قبل توجه کرده، این است که این سیستم تعلیق الکترونیکی، از یک دوربین نصب شده بر روی شیشه جلو جهت آماده‌سازی سیستم تعلیق قبل از رسیدن به سرعت‌شکن یا دست‌انداز استفاده می‌کند و سیستم تعلیق را نرم می‌کند تا سرنشینان، نرمی و راحتی بیشتری را احساس کنند.

نتیجه‌گیری:

همان‌طور که لکسوس بخش لوکس تویوتاست و لینکولن بخش لوکس فورد، جنسیس نیز بخش لوکس هیوندای است و بنابراین چند عنصر، بین هر دو برند، مشترک است. جنسیس یک مارک نسبتا جدید است و می‌خواهد در فضای خودروهای لوکس، رقابت کند، G80 را کنار نگذاشته و تلاش‌های آن، قطعا نتیجه داده است. جنسیس G80 آن‌قدر خوب است که به راحتی و با اطمینان می‌توان آن‌را به کسانی که می‌خواهند برجسته باشند و سواری با یک خودروی لوکس را تجربه کنند پیشنهاد داد. آن‌چه که مشخص است این است که زنگ خطر برای رقبای ژاپنی و آمریکایی، به صدا در آمده است زیرا در بخش خودروهای لوکس، با اطمینان می‌توان گفت « کره‌ای‌ها آمدند»

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا