مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت کیا سراتو رسماً معرفی شد

خودروی کامپکت کیا که ما در ایران آن‌را با نام سراتو می‌شناسیم، در بازارهای مختلف جهان علاوه بر سراتو، با نام‌های K3 و فورته هم عرضه می‌شود. این خودرو در سال 2018 وارد نسل سوم خود شد و به‌تازگی فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است که اواخر فرودین امسال در نسخه کره‌ای با نام K3 در دو مدل سدان و هاچ‌بک معرفی شد. حال نیز کیا فیس‌لیفت این خودرو را با نام فورته برای بازار آمریکا معرفی کرده است. فیس‌لیفت فورته که با مدل 2022 راهی بازار آمریکا خواهد شد، در چهار تیپ مختلف بنام‌های FE، LXS، GT-Line و GT ارائه خواهد شد.

همان‌طور که در نسخه کره‌ای دیده بودیم، فورته جدید در جلو از دماغه‌ای بازطراحی شده با چراغ‌های جدید بهره می‌برد که با جلوپنجره باریک موسوم به پوزه ببر ادغام شده‌اند و سپری تهاجمی‌تر با ورودی‌های هوای جدید و چراغ‌های LED اضافی هم آن‌ها را همراهی می‌کند. حجم تغییرات در عقب خودرو اما کمتر بوده و صرفاً در مواردی مثل بازنگری جزئی در سپر، گرافیک جدید چراغ‌ها و لوگوی جدید کیا خلاصه می‌شود. نسخه‌های GT همچنین از تریم‌های قرمزرنگ در سپرها و جلوپنجره به همراه اسپویلر کوچکی در لبه در صندوق بهره می‌برند. کیا رینگ‌ها 16 و 17 اینچی جدیدی را هم برای این خودرو ارائه کرده است.

فورد مدل 2022 در داخل در تیپ‌های FE و LXS به نمایشگر لمسی 8 اینچی و در تیپ‌های GT-Line و GT به نمایشگر 10.25 اینچی مجهز است که هردو از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار هستند؛ اما در نسخه آمریکایی این خودرو از صفحه آمپر تمام دیجیتالی 10.25 اینچی جذابی که در تیپ‌های بالایی نسخه کره‌ای ارائه می‌شود خبری نیست و خریداران باید به یک نمایشگر کوچک 4.2 اینچی در میانه صفحه آمپر آنالوگ بسنده کنند.

برای فیس‌لیفت فورته تجهیزات جدیدی مثل ترمزدستی الکترونیکی با اتو هلد، شارژ USB سفارشی عقب، تودوزی چرم مصنوعی و سوئیچ هوشمند با استارت از راه دور ارائه شده و تجهیزات ایمنی هم حالا شامل شش سیستم کمک‌راننده جدید به‌صورت استاندارد و حداکثر پانزده سیستم مختلف مثل دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل مبتنی بر ناوبری و هشدار خروج ایمن به‌صورت سفارشی می‌شود.

فورته مدل 2022 مثل قبل با دو پیشرانه مختلف ارائه می‌شود. تیپ‌های FE، LXS و GT-Line به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 147 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مدل GT اما از پیشرانه قوی‌تر 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که 201 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور دارد. برای این نسخه گیربکس‌های هفت سرعته دوکلاچه یا شش سرعته دستی قابل انتخاب خواهد بود. فورته GT همچنین به ترمزهای قوی‌تر، سر اگزوز دوتایی و تنظیم اسپرت تعلیق با طراحی چند اتصالی در عقب هم مجهز است.

فورته در ایالات‌متحده فقط در نسخه سدان عرضه می‌شود اما کیا در کانادا نسخه هاچ‌بک آن‌را هم با نام فورته 5 عرضه می‌کند. بااین‌حال، هم‌اکنون فقط فیس‌لیفت فورته سدان معرفی شده و فعلاً از نسخه هاچ‌بک خبری نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا