مکمل بنزین
بررسی

نگاهی به ZS TURBO، شاسی بلند کوچک ام جی

خودرویی که مشاهده می کنید MG ZS Turbo 2021 است. کوچکترین اس‌یو‌وی در خط تولید این برند و رقیبی برای خودروهایی مانند GAC GS3 ، Haval H2 و Honda HR-V.

امروز می‌خواهیم به بررسی این خودرو بپردازیم.

طراحی خارجی:

در نمای جلو، جلوپنجره‌ای زیبا، با مجموعه‌ای از چراغ‌های LED جدید که با دی لایت‌ها ادغام شده اند، و یک سپر جدید با محفظه های مه‌شکن مشکی وجود دارد که در کنار کاپوتی با خطوط هماهنگ با جلو ‌پنجره، جلوه‌ای خاص به آن می‌دهد.

در کناره‌ها، مجموعه‌ای جدید از رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی وجود دارد که کالیپرهای ترمز قرمز را در پشت خود پنهان می کند.

اما این قسمت عقب است که خیلی چیزها را گرد هم آورده است. مجموعه جدیدی از چراغ‌های عقب LED، سپر جدید و دیفیوزر جدید وجود دارد که به شما حس یک سیستم اگزوز دوگانه را می‌دهد. حفره‌های حبه‌ای در هر دو طرف، به‌همراه اسپویلر، طراحی عقب را بسیار چشمگیر کرده است.

طراحی داخلی:

کابین ZS به‌گونه‌ای است که در آن سعی شده است یک حالت تعادلی بین اسپرت و لوکس مقرون‌به‌صرفه را، به نمایش بگذارد. به‌کارگیری ترکیبی از چرم بژ و مشکی در کنار طرح فیبر کربن بر روی بخشی از فرمان و کنسول وسط، تلاش ام‌جی برای طراحی مدرن کابین است. مانند بسیاری از ام‌جی‌ها کیفیت مواد به‌کار‌رفته قابل قبول است و بخش زیادی از آن، سعی شده از پلاستیک نرم استفاده گردد.

صفحه نمایش اطلاعات قابل تنظیم کاملا دیجیتال مخصوص راننده، به‌جای نمونه سنتی و آنالوگ آن در‌نظر گرفته شده است. همچنین صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۰.۱ اینچی، در وسط کنسول قرار داده شده است که از کیفیت نسبتا مطلوبی برخوردار است.

فضای پشتی مناسب است و فضای راحتی، هم برای سر و هم برای پا وجود دارد. اگرچه هیچ جای فنجانی وجود ندارد، ولی دریچه‌های تهویه مطبوع و دو خروجی شارژ USB وجود دارد.

امکانات:

وقتی صحبت از امکانات می‌شود ام‌جی ZS نه‌تنها از رقبای خود عقب نمانده است بلکه حتی در این بخش است که ZS از رقبای گران‌تر خود، پیشی هم می‌گیرد. سقف پانوراما، دوربین‌های 360 درجه دید فراگیر، اپل‌کار‌پلی، کنترل‌های صوتی فرمان، گرم‌کن صندلی و نشانگر باد تایرها و … بخشی از امکانات زیاد این خودرو هستند.

مشخصات فنی:

MG ZS Turbo از یک موتور 1.3 لیتری 3 سیلندر توربو استفاده می‌کند که 160 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. کسانی که با ZS آشنا هستند می‌دانند که مدل پیش فیس‌لیفت، مجهز به موتور 1.5 لیتری بود، اگرچه این موتور جدید، کوچکتر است اما 40 اسب بخار قدرت و 80 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند، که آن‌را به طور قابل توجهی قوی‌تر از مدل قبلی می‌کند.

علیرغم افزایش قدرت، تمرکز ZS بیشتر بر مصرف سوخت است و بنابراین، قدرت خود را از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رساند و ادعا می‌شود که با یک لیتر بنزین تا 16.5 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. برای افزودن کمی هیجان به رانندگی، 3 حالت فرمان وجود دارد که می‌توانند از روی صفحه نمایش اطلاعات – Urban ، Dynamic و Normal – انتخاب شوند که هر کدام از آنها، فرمان را برای رانندگی اسپرت تر یا راحت تر تغییر می‌دهند.

نتیجه‌گیری:

برچسب قیمتی ام‌جی ZSتوربو ۶۱۰۰۰ درهم است که یک گزینه مناسب، بین رقبایی چون هاوال H2 و هوندا HR-V گران‌تر، به شمار می‌رود. ترکیبی از بهترین‌های دو دنیای متفاوت چین و ژاپن. ZS توربو، مجموعه‌ای است از مقرون‌به‌صرفه بودن رقبای چینی، در کنار ویژگی‌ها و کیفیت همتایان ژاپنیش.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا