مکمل بنزین
گوناگونخبر

رولزرویس کولینان ضدگلوله با قیمت میلیون دلاری معرفی شد!

رولزرویس کولینان به‌خودی‌خود شاسی‌بلند فوق لوکس و مجللی است اما کسانی که خواهان محافظت و امنیت بیشتری هستند باید سراغ کلاسن (Klassen) بروند. این شرکت با انجام مجموعه‌ای از ارتقاءها روی کولینان، آن‌را به خودرویی ضدگلوله با استانداردهای سطح BR6 تبدیل کرده که در برابر شلیک گلوله و انفجار دو نارنجک دستی به‌صورت هم‌زمان مقاومت می‌کند.

به گفته کلاسن، کل بخش بیرونی کولینان ازجمله سقف و کف با متریال بالستیک سبک‌وزن نوآورانه پوشیده شده است. علاوه بر این، شاسی‌بلند رولزرویس به شیشه‌های چندلایه ضدگلوله، لولاهای در تقویت‌شده، تعلیق تقویت‌شده، لاستیک‌های پنچررو، سیستم اینترکام، قطعات ترمز وظیفه سنگین، چراغ‌های اضطراری و سیستم اطفاء حریق مجهز شده است؛ اما با وجود همه این ارتقاءها، کولینان ضدگلوله در ظاهر تفاوتی با نسخه‌های معمولی خود ندارد

داخل این نمونه خاص با چرم قرمز تیره پوشیده شده و به سقف ستاره‌ای رولزرویس هم مجهز است اما کسانی کولینان ضدگلوله را مستقیماً از کلاسن سفارش دهند، می‌تواند داخل آن‌را طبق سلیقه خود سفارشی‌سازی کنند. در پیشرانه این خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی زیر کاپوت همچنان همان موتور 6.75 لیتری V12 توئین توربو با 571 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

کلاسن نگفته است که کولینان ضدگلوله چقدر سنگین‌تر شده اما وزن بیشتر آن قطعاً روی عملکرد و هندلینگ خودرو تأثیر خواهد گذاشت. قیمت این قصر ضدگلوله 833 هزار یورو معادل 962 هزار دلار اعلام شده که رقم بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که این خودرو برای میلیاردرهایی طراحی شده که واقعاً به چنین سطح حفاظتی نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا