مکمل بنزین
گوناگونخبر

X3 یک شاسی بلند دیگر در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶!

Cowin X3 یک خودرو ارزان قیمت از یک کمپانی نه‌چندان مطرح در دسته شاسی‌بلندهای سایز متوسط است. این خودرو قرار است با قیمت ۶۸.۸۰۰ تا ۸۹.۸۰۰ یوآن تا اواخر امسال به بازار محلی چین عرضه شود. اگر چه Cowin X3 در ظاهر خود، طراحی شگفت انگیز و خاصی ندارد. ولی به عنوان یک خودرو ارزان قیمت از طراحی قابل قبولی برخوردار است. Cowin خودرو به عنوان زیرمجموعه خودروسازی چری فعالیت خود را آغاز کرده و هدف از راه‌اندازی این برند توسط چری، تولید خودروهایی با قیمت متوسط و ارزان بوده است. با نگاه دقیق‌تر به محصول جدید این کمپانی متوجه خواهیم شد که Cowin X3 بر اساس پلتفرم چری تیگو ۳ طراحی شده و قسمت‌هایی از طراحی بدنه این خودرو را نیز به ارث برده است.

cowin-x3-china-bj-1-660x538

طراحی داخلی Cowin X3 از نظر شکل ظاهری بسیار قوی و امیدوارکننده است اما جنس مواد پلاستیکی بکار رفته در این محصول به‌خوبی طراحی داخلی خودرو نیست. مانیتور ۱۰ اینچی در قسمت جلو از کیفیت تاچ خوب برخوردار است و سرنشینان می‌توانند از امکانات سرگرمی و راهبری آن لذت ببرند. همچنین این صفحه نمایش بر اساس سیستم ICAR 1.0 کار می‌کند و به سرنینان اجازه می‌دهد از طریق گوشی هوشمند خود بتوانند به خودرو متصل شوند. دریچه‌های هوا با طراحی دایره‌ای شکل نقش به سزایی در زیبایی کابین داشته‌اند. فضای عقب Cowin X3 ظرفیت پذیرش ۳ فرد بزرگسال را دارد اما این فضا به حدی بزرگ نیست که سه سرنشین عقب بتوانند با فاصله مناسب از هم بر روی صندلی خود مستقر شوند.

cowin-x3-china-bj-2-660x357

قسمت عقبی این محصول به دلیل وجود زاپاس بر روی درب صندوق عقب، یاد چری x33 را در ذهن شما زنده می‌کند. چراغ‌های عقب نیز شکل و فرم خوبی دارند. Cowin X3 در زیر کاپوت خود یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با ۱۲۷ اسب بخار قدرت دارد اما به گفته مسئولان شرکت این خودرو قرار است با یک موتور ۱.۴ لیتری توربو و همچنین یک موتور هیبریدی نیز روانه بازار شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا