مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا سیویک Si جدید معرفی شد

کمپانی هوندا از سیویک Si جدید رونمایی کرد. هوندا این خودرو را مجهزترین، سرگرم کننده ترین سیویک Si تولید شده خواند و از هندلینگ فوق العاده آن گفت. آخرین سیویک ارائه شده مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری به روز شده است و منحصرا با یک گیربکس شش سرعته دستی عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که این خودرو از همان فناوری تطبیق گردشی نوع R بهره می‌برد.

هوندا امید دارد که مشتریانش متوجه باشند که Si جدید ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند  (۲۰۲ اسب بخار/۱۴۹ کیلووات) که نسبت به ۲۰۵ اسب بخار قدرت در مدل قبلی کمی کم‌تر است، گشتاور این خودرو نیز درست همانند مدل قبلی، ۲۶۰ نیوتن متر، است. اما کاهش قدرت خودرو با بهبود انتقال قدرت جبران شده است.

حداکثر گشتاور ۳۰۰ دور در دقیقه بوده و خودرو سریع‌تر به این گشتاور می‌رسد، به گفته هوندا، این ویژگی باعث می‌شود خودرو بهتر لانچ کند. موتور خودرو در بهترین حالت قدرت خود را بین ۶۰۰۰ و ۶۵۰۰ دور در دقیقه حفظ می‌کند که این عدد هم، از مدل قبلی بیش‌تر است.

همچنین، به لطف چرخ‌های جدید که از نوع Flywheel هستند و وزنشان ۲۶ درصد کم‌تر از نسخه قبلی است، موتور، پاسخ دهی سریع‌تری دارد‌ و به خاطر سیستم صدا خفه کن دو سیم پیچ اگزوز، صدای موتور بهتر به نظر می‌رسد، این سیستم جریان گاز را تا ۲۷ درصد افزایش می‌دهد‌ (نسبت به Civic Touring). در داخل کابین هم به کمک Active sound، صداهای ساختگی پخش خواهد شد.

به لطف گیربکس شش سرعته جدید و تعویض دنده سفت‌تر، می‌توانید با پرتاب کوتاه‌تر به دورهای بالاتر برسید (نسبت به نسخه قبلی، پرتاب ۱۰ درصد کم‌تر شده). در حال حاضر تنها گزینه موجود برای Si، گیربکس دستی است که با سیستم تطبیق گردشی نسخه R Civic همراه شده. پاسخگویی این سیستم در حالت اسپرت m/s 430 است تا امکان رانندگی روان را ایجاد کند.

سخت‌ترین سیویک Si ساخته شده

سیویک Si 2022، از بدنه جدیدی بهره می‌برد که در برابر پیچش، ۸ درصد مقاومتش افزایش پیدا کرده و ۱۳ درصد بیش‌تر در برابر خمش مقاومت می‌کند. به علاوه این خودرو در قسمت عقب به اندازه نیم اینچ، پهن‌تر شده تا ثبات خودرو را افزایش دهد، طول خودرو هم به منظور رانندگی روان‌تر، ۱.۴ اینچ افزایش داشته است. سیستم تعلیق نیز با افزایش ۸ درصدی سختی فنرهای جلو و افزایش ۵۴ درصدی فنرهای عقب (نسبت به سیویک استاندارد ۲۰۲۲) بهینه شده است. تیونینگ گلگیرها هم به طور انحصاری برای Si انجام شده و میله‌های پایدار کننده ضخیم‌تری به منظور به حداقل رساندن امکان چپ شدن خودرو اضافه شده‌‌اند. به منظور افزایش پایداری، سختی بوش‌های جلو ۷۹ درصد سخت‌تر از بوش‌های جلو سیویک سدان EX هستند. بوش‌های عقب، بازوهای بالایی و قسمت پایینی بازوهای B، همگی مشابه تایپ R هستند. قابل ذکر است که پیچش فرمان سخت‌تر شده و سختی محوری که فرمان را به دنده پینیون متصل می‌کند ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است‌.

و در نهایت، به منظور متوقف کردن خودرو، ترمزهای بزرگ‌تری در نظر گرفته شده‌اند، روتورهای جلویی ۱۲.۳ اینچ هستند و روتورهای عقب ۱۱.۱ اینچ (که به ترتیب ۱.۲ و ۰.۹ اینچ بزرگ‌تر شده‌اند.) لاستیک‌های استاندارد تمام فصل 40R18/235 بر روی خودرو نصب شده‌اند، اما لاستیک‌های تابستانی هم جز گزینه‌های ارائه شده هستند.

فضای خارجی

در بخش خارجی، Si تغییر چندانی نسبت به سدان استاندارد نداشته، سپر فوقانی تهاجمی‌تر بوده و سپر عقب به گونه‌ای تغییر پیدا کرده تا با اگزوز جدید هماهنگ باشد. در عقب خودرو و زیر بدنه، یک اسپویلر پنهان شده و یک اسپویلر براق مشکی رنگ روی درب صندوق عقب قرار گرفته که پایداری خودرو در سرعت‌های بالا را حفظ می‌کنند. چراغ‌های جلو LED بوده و چراغ‌های عقب نرمال هستند، رینگ‌های ۱۸ اینچی ۱۰ اسپوکه به رنگ مشکی مات هستند و رنگ نارنجی پررنگ، همانطور که در عکس‌ها هم دیده می‌شود، یک رنگ فوق العاده برای Si 2022 است.

فضای داخلی

صندلی‌های اسپرت جلو مختص Si هستند، پشت سری دارند و شانه‌ها و ران‌هارا به خوبی در بر می‌گیرند و به منظور ساپورت بیش‌تر، قسمت جلویی کوسن، ۰.۵ اینچ افزایش ارتفاع پیدا کرده. سیویک جدید همچنین، پدال‌های اسپرت دارد و قسمت داخلی درها دوخت قرمز رنگ دارند که تضاد زیبایی ایجاد می‌کند. این دوخت قرمز رنگ بر روی فرمان، کنسول، صندوق عقب و سردنده دیده می‌شود. یک صفحه نمایش رنگی هفت اینچی در سمت چپ راننده تعبیه شده تا تمامی اطلاعات مورد نیاز وی را در دسترسش قرار دهد. یک صفحه رنگی ۹ اینچی و تمام لمسی دیگر هم در خودرو نصب شده که می‌توانید با دستگاه اپل یا اندروید خود، بدون نیاز به سیم، به آن وصل شوید، برای این سیویک یک سیستم صوتی هم در نظر گرفته شده که ۱۲ بلندگو دارد و از برترین سیستم‌های برند Bose است.

خودرو امسال به بازار می‌آید

دیوید گارنر، نایب رئیس بخش اجرای عملیات ملی شرکت آمریکایی هوندا موتور می‌گوید: “سیویک Si نماد کارایی است و ۴ دهه است که خودروهای مقرون به صرفه تولید می‌کند. Honda Civic Si هم، این راه را ادامه خواهد داد. این خودرو، بهترین سیویک ساخته شده‌است”

قیمت هوندا سیویک ۲۰۲۲ هنوز مشخص نشده، اما از آنجایی که این خودروساز تصمیم دارد تا پایان سال جاری سیویک جدید را به نمایندگی‌های خود عرضه کند، انتظار می‌رود به زودی از قیمت خودرو باخبر شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا