مکمل بنزین
اپلیکیشن

بررسی بازی ایرانی ماشین جنگی

com.DreamRainبا گسترش تکنولوژی در تلفن‌های همراه روز به روز بر تعداد نرم‌افزارها و بازی‌های موبایلی افزوده می‌شود. خوشبختانه جوانان خلاق ایرانی در پیشرفت دنیای گیم به خصوص بازی‌های تلفن‌های همراه نقش به سزایی دارند و پیشرفت‌های شگفت انگیزی در این زمینه داشته‌اند. یکی از استودیوهای طراحی بازی، تحت سیستم عامل اندروید، شرکت باران رویا (Dream Rain) است. این استودیو به‌تازگی یک بازی مهیج و با گرافیک خوب را برای گوشی‌های اندرویدی آماده کرده، و در مارکت‌های ویژه سیستم عامل محبوب گوگل یعنی اندروید برای دانلود و سرگرمی علاقه‌مندان به دنیای بازی‌های تلفن همراه قرار داده است.

photo_2016-05-02_10-21-18

ماشین جنگی به عنوان یک بازی آنلاین سه بعدی توانسته در مدت زمان کوتاه، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. چرا که کاربران این بازی می‌توانند از طریق خودرو خود با دوستان و سایر رقبا مبارزه کنند. ایده طراحی یک بازی با موضوع درگیری میان خودروها با لوازم جنگی، خیلی جدید و نو نیست اما قرار دادن امکان بازی آنلاین برای این سبک بازی یک ایده کاملا خلاقانه وجدید بوده است. در این بازی سعی شده است که گرافیک قابل قبولی به کاربر ارائه شود. با توجه به اینکه گرافیک این بازی سه بعدی است، اجرای بدون مشکل آن برای بعضی از دستگاه ها کمی سخت خواهد بود، اما شما می‌توانید در منوی تنظیمات، گرافیک را برای روانتر شدن بازی کم کرده و از بازی با سرعت بالا لذت ببرید.

محیط بازی به گونه‌ای طراحی شده که متناسب با سبک بازی، کمی خشن است. همچنین زمینی که شما در آن مسابقات مرگ را تجربه خواهید کرد با الگوهایی مانند جمجمه اسکلت و آتش، کمی حس خشونت را برمی‌انگیزد. این محیط پر از جزئیات ریز و دقیق بوده و از آیتم‌های مختلفی تشکیل شده است.

photo_2016-05-02_10-20-42

منوی اصلی بازی علاوه بر فارسی بودن از طراحی پویایی برخوردار است که سبب می‌شود کاربر بدون کوچکترین گمراهی وارد قسمت‌های مختلف بازی شود و از آن لذت ببرد. طراحان این بازی علاوه بر قسمت گرافیکی تلاش کرده‌اند با قرار دادن زیرنویس، گیمرها را از تمام بخش‌های بازی آگاه سازند و به نحوی بازی‌کننده را راهنمایی نمایند. به همین منظور یک طرح گرافیکی به شکل انسان شما را قدم به قدم همراهی میکند. یکی از مشکلاتی که شاید شما را در انجام این بازی با مشکل روبرو کند، کند بودن فرمان و کنترل سخت خودرو است. البته طراحان استودیو باران، خبر از آپدیت‌های بعدی بازی و بهتر شدن این مشکل داده‌اند.

photo_2016-05-02_10-21-07

ماشین جنگی سعی کرده تیپ‌های مختلفی از بازی را در اختیار بازی‌کنندگان قرار دهد. بنابراین شما هر چقدر خودروی خود را بیشتر تجهیز کنید در کلاس‌های بالاتری بازی خواهید کرد. کلاس A-B-C سه بخش از این بازی را تشکیل داده‌اند که شما در ابتدای ورود به بازی در کلاس c قرار خواهید گرفت و یک خودروی زرد رنگ با نام Cheta GT در اختیار شما قرار داده می‌شود. وقتی وارد گاراژ ماشین‌های شخصی خود می‌شوید، می‌توانید قسمت‌های مختلف خودروهای خود نظیر سرعت، حمله، دست فرمان و زره را بررسی کنید و متناسب با کیف پول مجازی خود که امکان شارژ از طریق کافه‌بازار را دارد، هر یک از بخش‌ها را ارتقا دهید. یکی از بخش‌هایی که به جذابیت ماشین جنگی افزوده، حضور خودروهای خاطره‌انگیز ایرانی مانند پیکان و نیسان وانت آبی است.

photo_2016-05-02_10-20-34

در طول مراحل انجام بازی شما می‌توانید از موسیقی متن زیبا و مهیج آن که توسط آهنگساز جوان کشورمان، میلاد عدل ساخته شده است، لذت ببرید. فعلا برای این بازی دو زمین یا نقشه طراحی شده که هر زمین گنجایش ۶ خودرو یا بازیکن را دارد. در طول انجام بازی هاله‌هایی با رنگ‌های مختلف وجود دارند که درون آن‌ها صلاح‌های ماشین شما پنهان شده‌اند و خودروی شما با عبور از روی این بخش از زمین تجهیز خواهد شد و می‌توانید رقبای خود را هدف قرار دهید. یک نکته عجیب در چیدمان این بازی عدم وجود جدول رده‌بندی است، بنابراین واقعا اهمیتی ندارد که در سطح یک باشید یا سطح صد. فضای رقابتی در ماشین جنگی مختص به هر راند است و با اتمام آن به پایان می‌رسد.

photo_2016-05-02_10-20-51

البته بخش‌های مختلف این بازی مانند خودروها و اجسام حاضر در محیط از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و در بخش‌های مختلف این بازی ضعف‌هایی نیز وجود دارد.

 پیشنهاد می‌کنیم بازی ماشین جنگی را بر اساس قدرت پردازنده گوشی هوشمند خود از کافه بازار دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

 

bazar-logo

 

 

 

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا