مکمل بنزین
رپورتاژ

راهنمای کامل خرید لنت ترمز پژو و رنو

سیستم ترمز از اجزای مختلفی تشکیل شده‌است. یکی از قطعات آن که از اهمیت زیادی برخوردار است، لنت ترمز است. بسیاری از مالکان خودروهای رنو و پژو به دنبال خرید لنت ترمز باکیفیت از یک فروشگاه معتبر هستند. همچنین برخی از افراد اطلاعات زیادی درباره خرید لنت ترمز ندارند و نمی‌دانند باید چه لنت ترمزی برای خودروی خود خریداری کنند. ما در این نوشته قصد داریم تمام نکاتی را که نیاز است در هنگام خرید لنت ترمز رنو و پژو بدانید، برای شما توضیح دهیم. پس اگر صاحب یکی از این دو خودروی فرانسوی هستید و همچنین قصد خرید لنت ترمز دارید، پیشنهاد می‌کنیم، این مقاله را از دست ندهید.

 

زمان تعویض لنت ترمز پژو

اغلب مالکان خودروها از جمله پژو، به درستی نمی‌دانند دقیقا چه زمانی باید برای تعویض لنت ترمز خودرو خود اقدام کنند. در واقع زمان تعویض لنت ترمز پژو مانند سایر خودروها، یک زمان قطعی و مشخص نیست. یعنی لازم نیست بعد از 6 ماه مجددا لنت ترمز خودرو را عوض کنید. بلکه زمان ساییده‌شدن و تمام‌شدن لنت ترمز به عواملی مانند کیفیت لنت ترمز، نحوه رانندگی و نوع جاده بستگی دارد. اگر شما جزء کسانی هستید که ترمزگیری مکرر دارید و یا در خیابان و جاده‌‌های ناهموار رانندگی می‌کنید، لنت ترمز خودروی شما زودتر تمام خواهدشد و باید سریع‌تر آن را تعویض کنید.

هیچگاه تعویض لنت ترمز خود را به تعویق نیندازید، چرا که با لنت ترمز فرسوده هم ترمزگیری سخت خواهد بود و هم دیسک ترمز خودروی شما آسیب می‌بیند. اگر یکی از دلایلی که خرید لنت ترمز پژو را به تعویق می‌اندازید، اطلاع‌نداشتن از فروشگاه معتبر است، نگران نباشید، در انتهای این مقاله، یک فروشگاه معتبر برای خرید لنت ترمز پژو به شما معرفی خواهیم کرد.

آیا علائمی وجود دارد که نشان دهد زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده‌است؟ بله! اگر با نشانه‌ها و موارد زیر در هنگام رانندگی مواجه شدید، حتما برای خرید لنت ترمز پژو اقدام کنید. زیرا این علائم تمام‌شدن لنت ترمز را به شما هشدار می‌دهند:

– بوی سوختگی لنت

– صدای سوت یا جیغ در زمان ترمزگیری

– کشیده‌شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمزگیری

– صدای سایش و خوردگی در زمان ترمزگیری

– احساس ضربان یا لرزش در فرمان و یا پدال ترمز

– روشن شدن چراغ هشدار مربوط به اتمام لنت

 

چه نکاتی در خرید لنت ترمز رنو باید رعایت کنیم؟

به طور کلی در هنگام خرید لنت ترمز رنو باید یکسری اطلاعات مانند سال تولید و مدل خودروی خود را بدانید. همچنین گاهی نیاز است که شماره شاسی خودرو نیز چک شود. سپس باید بدانید که برای خرید لنت ترمز رنو خود، تصمیم دارید که چه نوع لنت و از چه برندی خریداری نمایید. در ادامه تمام این موارد را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید به راحتی لنت ترمز موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

چرا باید مدل و سال تولید خودروی خود را بدانیم؟

دلیل اهمیت دانستن مدل و نسل خودروی رنو شما این است که لنت ترمز نسل و مدل‌های مختلف رنو باهم متفاوت است. برای مثال خودروی کولیوس نسل‌های مختلفی دارد. پس حتما باید در خرید لنت ترمز این مدل خودروی رنو، نسل خودروی خود را بدانید. البته لنت ترمز برندهای مختلف برای یک نسل از خودرو، هیچ فرقی جز کیفیت و مواد اولیه ندارند. زیرا این لنت ترمزها با توجه به کد فنی خاص و منحصر به فرد خودروی شما ساخته‌ شده‌اند. در نتیجه اگر مدل و سال تولید خودروی خود را بدانید، بدون نگرانی از تفاوت ظاهری، فقط کافیست بین برندهای موجود، لنت ترمز مناسب را انتخاب کنید.

 

چند نمونه لنت ترمز رنو در بازار لوازم یدکی وجود دارد؟

همانطور که گفته‌شد لنت ترمزهای یک نسل فقط در کیفیت و مواد اولیه باهم تفاوت دارند. در واقع سه نمونه لنت ترمز رنو در بازار لوازم یدکی وجود دارد که به آن‌ها لنت ترمز اصلی، لنت ترمز سرامیکی و لنت ترمز نیمه‌فلزی می‌گویند. لنت ترمز اصلی یا جنیون پارت، لنت ترمزی است که توسط خودروسازی مربوطه، سفارش داده می‌شود و بر روی خودرو نصب و به خریدار تحویل می‌گردد. لنت ترمز اصلی همیشه بهترین پیشنهاد برای دارندگان خودروهای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی است. اما چون امکان خرید لنت تقلبی در بسته‌بندی اصلی بالا است و از طرفی لنت اصلی قیمت گزافی دارد؛ بیشتر افراد تمایل دارند که لنت سرامیکی و نیمه‌فلزی از برندهای معتبر بازار خریداری کنند.

لنت ترمز سرامیکی بعد از لنت اصلی، بهترین انتخاب برای خودروی شما است. البته به شرطی که از برندهای معتبر خریداری شود. زیرا لنت ترمز سرامیکی بی‌کیفیت نیز وجود دارد. اما لنت ترمز سرامیکی چه ویژگی‌هایی دارد؟ لنت ترمز سرامیکی در هنگام ترمزگیری، صدا و لرزشی ایجاد نمی‌کنند. همچنین به دلیل استفاده از متریال خاص در تولید آن، گرما را به خوبی منتقل می‌کنند و مانع داغ‌شدن سیستم ترمز می‌شوند. البته لنت ترمز سرامیکی، قیمت بالایی دارد. اما به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، طرفدارن زیادی را در بازار لوازم یدکی به خود اختصاص داده‌است. اگر قصد خرید لنت ترمز سرامیکی برای خودروی رنو دارید، برندهای NHC، تایومی و اینتیما پیشنهاد ما به شما است. با خرید لنت ترمز از این برندها، به شما اطمینان می‌دهیم رانندگی ایمنی را تجربه خواهید کرد.

اما اگر کسی به هر دلیلی قصد خرید لنت ترمز سرامیکی را نداشت، می‌تواند از لنت ترمز نیمه‌فلزی استفاده کند. البته در بازار لوازم یدکی به این نوع لنت، لنت ترمز متالیک و فلزی نیز می‌گویند. لنت ترمز فلزی به دلیل کیفیت و قیمت مناسب، جزء پرفروش‌ترین نمونه‌های لنت‌ است. همچنین از تنوع برند زیادی برخودار است. اما نباید معایب آن را نادیده گرفت! لنت ترمز نیمه‌فلزی ممکن است به دیسک ترمز آسیب برساند و صدای بیشتری در هنگام ترمزگیری نسبت به لنت ترمز سرامیکی ایجاد کند. اگر از برندهای معتبر، لنت ترمز نیمه‌فلزی خریداری کنید، کمتر این مشکلات را خواهید داشت. از برترین نمونه‌های لنت فلزی می‌توان به برخی برندهای ساخت کره‌جنوبی، چین و ایران اشاره کرد.

 

خرید آنلاین لنت ترمز پژو و رنو

بعد از آشناشدن با نکات مهم برای خرید لنت ترمز رنو و پژو، نوبت به آشنایی با یک فروشگاه معتبر در زمینه لنت ترمز می‌رسد. در واقع بسیاری از صاحبان خودروها به دلیل اطلاع ‌نداشتن از یک فروشگاه لنت ترمز، مدام خرید لنت را به تعویق می‌اندازد. اما در این مقاله قصد داریم به شما فروشگاهی معرفی کنیم که جزء اولین فروشگاه‌های لنت ترمز در بازار لوازم یدکی است. فروشگاه Lent.ir یک فروشگاه آنلاین لنت ترمز است. این فروشگاه اصالت تمام لنت‌های رنو و پژوی خود را تضمین می‌کند. پس با خیال راحت می‌توانید به آن اعتماد کنید. خرید آنلاین لنت رنو و پژو جزء نکات مثبت فروشگاه لنت ترمز Lent.ir است. در نتیجه شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری و از طریق سایت، لنت ترمز خود را بصورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید!

هدف فروشگاه Lent.ir، کمک به مشتری برای خرید مناسب‌ترین لنت ترمز برای خودرو آن‌ها است. به همین دلیل یکی از نقاط قوت این فروشگاه داشتن پشتیبانی و مشاوره رایگان است. بنابراین اگر در هنگام خرید لنت ترمز پژو و رنو سوالی داشتید، می‌توانید با شماره درج شده در سایت تماس گرفته و با مشاوران حرفه‌ای و متخصص به صورت رایگان، صحبت کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا