مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

جدیدترین و لوکس‌ترین پیکاپ GMC معرفی شد

محصولات برند آمریکایی GMC معمولاً ارتباط نزدیکی با ساخته‌های شورلت دارند. به همین دلیل، طولی نکشید که پس از معرفی فیس‌لیفت پیکاپ شورلت سیلورادو، فیس‌لیفت همتای GMC آن یعنی سی‌یرا هم معرفی شود. مهم‌ترین خبر در مورد سی‌یرا مدل 2022 علاوه بر به‌روزرسانی کامل کابین، اضافه شدن دو نسخه جدید بنام‌های Denali Ultimate و AT4X به خانواده آن است.

تغییرات ظاهری سی‌یرا مدل 2022 فقط در قسمت جلوی آن صورت گرفته و طراحان از جلوپنجره جدیدی استفاده کرده‌اند که در طرفین آن چراغ‌های جدیدی قرار گرفته‌اند. این چراغ‌ها مثل گذشته در داخل خود دی‌لایت‌های C شکلی دارند. ازجمله دیگر تغییرات ظاهری سی‌یرا مدل 2022 که البته جزئی هستند هم می‌توان به اصلاحاتی در سپر جلو، رینگ‌های جدید برای تیپ‌های XLT و Denali Ultimate و رنگ‌های جدید مثل آبی پویا اشاره کرد.

بی‌تردید نقطه‌ضعف اصلی سی‌یرا کابین پلاستیکی و قدیمی آن بود اما حالا نسخه فیس‌لیفت با کابین کاملاً جدیدی ارائه شده که بسیار لوکس‌تر و باکیفیت‌تر است. نمایشگر بزرگ‌تر 13.4 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی از ویژگی‌های اصلی اینجا هستند. همچنین سیستم اطللاعاتی-سرگرمی سی‌یرا هم بسیار قابل تنظیم بوده و از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد.

GMC 20 سال پیش با عرضه سی‌یرا Denali پیشتاز حرکت پیکاپ‌های لوکس بود و حالا با ارائه پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین پیکاپ در این کلاس در نسخه جدید Denali Ultimate قصد دارد همچنان رهبری این بخش را ادامه دهد. این نسخه که بر اساس Denali ساخته شده است، در بیرون از جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد و تریم‌های کرومی به همراه پله رکاب‌های برقی، اتاق بار کربنی، درب پشتی چندقسمتی و رینگ‌های 22 اینچی اختصاصی به رنگ مشکی براق اختصاصی بهره می‌برد.

اما در یک پیکاپ لوکس کابین بیشتر از بیرون اهمیت دارد و این جایی است که Denali Ultimate با تودوزی چرمی کامل در صندلی‌ها، رو دری‌ها و کنسول مرکزی می‌درخشد. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی برجسته این نسخه نیز می‌توان به تنظیم برقی 16 جهته صندلی‌های جلو با گرم‌کن، تهویه و ماساژور، سیستم صوتی پریمیوم Bose با 12 بلندگو، آینه عقب دیجیتالی و هدآپ دیسپلی 15 اینچی رنگی اشاره کرد که سی‌یرا Denali Ultimate را به پیکاپی کاملاً لوکس و مجلل تبدیل کرده‌اند.

درحالی‌که Denali Ultimate روی جاده تمرکز دارد، دیگر تیپ جدید سی‌یرا مدل 2022 یعنی AT4X راحتی و تجمل را با توانایی‌های آفرود ترکیب می‌کند. این نسخه لطف کمک‌فنرهای اختصاصی جدید، نسبت به AT4 معمولی بین 25 تا 50 میلی‌متر ارتفاع بیشتری از زمین دارد. سی‌یرا AT4X همچنین به قفل دیفرانسیل جلو و عقب، محافظ‌های بیشتر در زیر بدنه، رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های گودیر رانگلر و حالت رانندگی با یک پدال برای آفرود هم مجهز است.

موتور GMC

مثل شورلت سیلورادو مدل 2022، پیشرانه 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو در سی‌یرا هم بهبود پیدا کرده است. این موتور حالا بلوک مستحکم‌تر و 30 درصد میل‌لنگ محکم‌تری پیدا کرده که در کنار دیگر به‌روزرسانی‌ها، خروجی موتور را به 310 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور رسانده است. این یعنی گشتاور این موتور چهار سیلندر 98 نیوتن متر نسبت به قبل افزایش یافته است. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک سی‌یرا هم بروز شده تا روان‌تر کار کند و معکوس دادن‌ها را سریع‌تر انجام دهد. به لطف این تغییرات، ظرفیت یدک کشی موتور چهار سیلندر به 4350 کیلوگرم افزایش یافته است.

علاوه بر این، ظرفیت یدک کشی نسخه‌های مجهز به پیشرانه 3 لیتری دورامکس دیزلی که 277 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور دارد هم به لطف تغییرات شاسی که امکان تجهیز به پکیج Max Tow را فراهم می‌کند به 6 تن افزایش یافته است. از لیست موتورهای سی‌یرا اما موتور 4.3 لیتری V6 حذف شده و پیشرانه 5.3 لیتری V8 هم بدون تغییر مانده و همچنان 355 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت پایه GMC سی‌یرا 1500 فیس‌لیفت از 32,495 دلار آغاز می‌شود و در بالاترین نسخه یعنی Denali Ultimate به 80,395 دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا