مکمل بنزین
گوناگونخبر

قدرت موتور BMW M2 کوپه و XM SUV فاش شد؟

یکی از مدل‌های BMW که منتظرین بسیار دارد M2 Coupe است. در حالی که M240i xDrive، از یک توربو Straight-6 قوی بهره می‌برد اما BMW برای نسل بعدی M2 قدرت بیش‌تری می‌خواهد و انتظارات از این سری بسیار بالا هستند.

گزارشی از یک انجمن منتشر شده که نه تنها قدرت BMW M2 کوپه را فاش می‌کند، بلکه اطلاعات دیگری، از جمله بازه تولید و ویژگی‌های دیگری از خودرو را در اختیار خوانندگان قرار داده است. در این گزارش، همچنین اعلام شده که کراس اوور X M احتمالا به عضوی از سری X8 تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، موتور ۳ لیتری و توئین توربو، ۶ سلیندر اینلاین M2 کوپه، ۴۵۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، که اگر درست باشد یعنی قدرت این خودرو از قوی‌ترین نسخه M2 فعلی هم بیش‌تر خواهد بود. برای مقایسه بهتر لازم به ذکر است که قدرت موتور و گشتاور M2 CS به ترتیب برابر: ۴۴۴ اسب بخار (۳۳۱ کیلووات) و ۴۰۶ پوند فوت (۵۵۰ نیوتن-متر) است و می‌توان از نسخه Competition M2 انتظارات بیشتری هم داشت.

Bimmerpost همچنین ادعا می‌کند که M2 برخلاف M240i، دیفرانسیل عقب خواهد بود و هیچ اشاره‌ای به احتمال چهارچرخ متحرک بودن xDrive نشده. البته، با توجه به آنکه کمپانی BMW، سری 2 را در گروه رانندگی ”خالص‌تر” قرار داده احتمال می‌رود که این خودرو فقط دیفرانسیل عقب باشد. با تمام این‌ اوصاف، احتمال داشتن یک سیستم رانندگی چهارچرخ متحرک که امکان شیفت کردن به دو چرخ متحرک را داشته باشد دور از ذهن خواهد بود. به علاوه، لازم به ذکر است که نسخه دستی این خودرو هم در دسترس خواهد بود.

سایر اطلاعات منتشر شده، خبر از آغاز تولید این خودرو در دسامبر ۲۰۲۲ می‌دهد و گفته شده که احتمالا تا ژوئیه ۲۰۲۹ ادامه پیدا کند. این خودرو هم همانند نسخه‌های کم مصرف خود، در مکزیک ساخته می‌شود، آپشن سقف کربنی اختیاری خواهد بود و برخی از خودروهای این سری در جشن ۵۰ سالگی بخش M عرضه شده و جزیی از جشن خواهند بود.

اما، کراس اوور آینده X که در بخش M مهندسی شده چطور؟ طبق گزارش‌ها نام این خودرو احتمالا G09 XM خواهد بود و به منظور تولید یک بستر آزمایشی برای سنجش عملکرد مدل‌های هیبریدی شکل گرفته است. این پست اعلام می‌کند که این خودرو از موتور شش سیلندر خطی و توئین توربو S58 که در M3 و M4 هم استفاده شده بهره خواهد برد البته قرار است با موتورهای الکتریکی و باتری‌ها همراه شود. دوره تولید آزمایشی، دسامبر ۲۰۲۲ تا نوامبر ۲۰۲۷ خواهد بود.

البته در حال حاضر، همه این اطلاعات فقط در حد گمانه زنی و شایعه هستند و تنها در صورتی از صحت آن‌ها مطمئن می‌شویم که BMW بالاخره این مدل‌ها را معرفی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا