مکمل بنزین
تازه‌ها

با تویوتا کمری ۲۰۱۶ بیش‌تر آشنا شوید

کمری به معرفی خاصی نیاز ندارد و از سال ۱۹۸۲ همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تویوتا بوده است. در طول حیات چند دهه‌ای این خودرو، کیفیت کمری همواره در حد مناسبی قرار داشته و بی‌شک علت محبوبیت و فروش بالای آن همین کیفیت و تکنولوژی به روزش است. تویوتا نیز برای اینکه بتواند در عرصه رقابت باقی بماند، چندی پیش مدل ۲۰۱۶ کمری را معرفی کرد که در ادامه به بررسی کوتاه آن می‌پردازیم.

2016-Camry-Front-View-614x438

ظاهر

چراغ‌های یازدهمین نسل کمری کاملا طراحی جدیدی دارند و بزرگ تر‌ و عریض‌تر شده‌ و چهره‌ خشن‌تری به خودرو بخشیده‌‌اند. تویوتا جلو پنجره‌ای بزرگ و دوکی شکل برای این خودرو درنظر گرفته است که بی‌شباهت به جلوپنجره‌های لکسوس نیست. با اینکه طراحی کمری با کرولا و آوالون متفاوت به نظر می‌رسد اما همچنان نقاط مشترکی بین طراحی‌هایشان وجود دارد.

VCM3003-C-614x371

فضای داخلی

در کابین این سدان شاهد تکامل نسبت به نسل قبل هستیم و تویوتا هر‌آنچه در نسل قبل مطبوع بود را نیز به این نسل آورده است. مدل ۲۰۱۶ با ارائه احساس راحتی و آرامش به سرنشینان، تقریبا مناسب به نظر می‌رسد اگرچه هنوز تا بهترین بودن راه زیادی دارد.

2016-Camry-Side-View-614x233

مهندسی

تویوتا برای پیروزی در رقابت با هموطن ژاپنی‌اش یعنی نیسان و ماشین آلتیما، کمری را به سیستم سرگرمی جدیدی مجهز کرده است که صفحه جدید نمایش کامپیوتر سفری و با قابلیت شخصی سازی بالا از جمله‌ امکانات آن به شمار می‌آید. ۱۰ بلندگوی JBL برای سیستم صوتی و امکانات ایمنی پرشمار از جمله کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و زانوان از جمله ویژگی‌های دیگری است که در کمری ۲۰۱۶ وجود دارد.

CAM_MY15_0166_V001-614x345

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود

در زیر کاپوت مدل s، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری وظیفه‌ تولید توان ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاوری معادل ۲۳۱ نیوتون‌متر را بر عهده دارد. برای مدل‌های SE و +SE توان خروجی به ۱۸۱ اسب‌بخار و گشتاور به ۲۳۵ نیوتون‌متر افزایش پیدا می‌کند. کمک‌ فنرهای جدید نیز نقش موثرتری در بهبود کیفیت رانندگی این سدان ۴۸۴۹ میلی‌متری خواهند داشت.

Shot_03-614x228

جمع‌بندی

کمری ۲۰۱۶ میراث‌دار کیفیت، دوام و اطمینان نسل‌‌های قبلی و ادامه‌دهنده راه آن‌ها است. اگرچه نام این نسل جدید را نمی‌توانیم انقلاب در طراحی کمری بدانیم و هنوز شباهت‌هایی با نسل قبل وجود دارد، اما تویوتا به خوبی توانسته است جانشینی شایسته برای کمری ۲۰۱۲ تولید کند و آن را همچنان در اوج نگه دارد.

مشخصات Toyota Camry 2016 S

موتور: ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر

حداکثر توان: ۱۷۸ اسب‌بخار در 6,000RPM

حداکثر گشتاور: ۲۳۱ نیوتون‌متر در 4,100RPM

گیربکس: ۶ سرعته‌ اتوماتیک

محور: جلو

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۹.۲ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

قیمت در امارات: ۸۳۹۰۰ درهم (حدود ۷۰ میلیون تومان)

منبع: automiddleeast

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا