مکمل بنزین
خبرداخلی

لغو ناگهانی مجوز واردات خودروهای شورولت!

Chevrolet-Trax-2017-800-01

به‌نظر می‌رسد خودروهای شرولت برای حضور در خیابان‌های تهران، راه بسیار ناهموار و دشواری را پیش رو دارند و مردم برای استفاده از این برند محبوب آمریکایی همچنان باید انتظار بکشند.

روز گذشته با دستور وزیر صنعت، مجوز واردات تمام خودروهای آمریکایی لغو و اسامی ۲۴ مدل شورولت از فهرست خودروهای مجاز برای ورود به کشور در سال ۹۵ از سیستم ثبت سفارش حذف شد. بنظر می‌رسد اختلافات بین ایران و آمریکا تمامی ندارد و با توجه به همین مناقشات، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور لغو مجوز واردات این خودروهای لوکس را صادر کرده است.

اکنون فهرست مجاز خودروهای وارداتی دیگر نامی از خودروهای آمریکایی به خود نمی‌بیند. وی به این نکته هم اشاره کرد که آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند، حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد. 

 

مطالعه این مطلب را از دست ندهید : چرا آمریکایی ها خودروی آمریکایی نمیخرند!

 

در همین زمان نعمت‌زاده از صادر شدن مجوز واردات چنین خودروهایی به کشور اظهار بی اطلاعی کرد و دستور لغو این مجوز را صادر نمود. مجوز واردات محصولات آمریکایی به خصوص شرولت به بیستم دی ماه سال 94 برمی‌گردد. زمانی که میرحسین قناتی، مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که واردکنندگان در نظر داردند دو مدل خودرو شورولت AVEO و TRAX کره جنوبی را در حجم موتورهای 1400 تا 1800در دو گروه شاسی‌بلند و هاچ‌بک وارد کشور کنند. حال با دستور ویژه وزیر صنعت دیگر نباید منتظر حضور این محصولات در کشور بود.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا