مکمل بنزین
گزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

بهمن‌موتور و معرفی چهار محصول جدید

صبح امروز بود که با دعوت قبلی شرکت بهمن موتور، در نشست خبری با موضوع برنامه‌های توسعه ای این شرکت، حاضر شدیم. در این کنفرانس خبری که با حضور محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور و عضو هیأت مدیره گروه بهمن، علی پور ابراهیم آبادی رییس هیأت مدیره بهمن موتور، نیما مومنی مدیر تحقیقات و بازاریابی و فروش، پارسا نوری معاون مهندسی و اسماعیل نوروزی مدیر کسب و کار این شرکت برگزار شد، ضمن تشریح برنامه های توسعه‌ای بهمن موتور، اقدام به معرفی برنامه‌های آینده خود و رونمایی از اسامی برخی خودروهای جدید نمودند.

محصولات جدید

این‌طور که از سخنان ضرابیان، مدیرعامل شرکت بهمن موتور مشخص شد، چهار محصول دیگنیتی پرستیژ (DIGNITY PRESTIGE)، فیدلیتی پرستیژ (FIDELITY PRESTIGE)، سدان جدید ریسپکت (RESPECT) و در آخر هم ون کارگو اینرودز (INROADS) نهایتاً تا اردیبهشت ماه سال آینده وارد بازار کشورمان خواهند شد.

خودرو دیگنیتی پرستیژ قرار است تا مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ شود که توانایی تولید 230 اسب بخار، قدرت را خواهد داشت. هم‌چنین قرار است تا به این خودرو امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری از جمله 6 کیسه هوا ایمنی نسبت به تیپ پرایم افزوده شود. اما داستان در نسخه پرستیژ فیدلیتی متفاوت است! زیرا قرار است تا علاوه بر دارا بودن موتور قوی‌تر و امکانات ایمنی بیشتری مانند سیستم ADAS، چهره خودرو هم به طور کل تغییر کند. لازم به ذکر است که سیستم ADAS شامل برخی ویژگی‌هایی از جمله کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، حرکت بین خطوط خودکار و… میشود.

در رابطه با سدان جدید ریسپکت هم گویا قرار است تا این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ شود. این موتور با اتصال به گیربکس 9 سرعته CVT، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را خواهد داشت. البته که در گذشته حدس‌هایی در رابطه با سدان آینده شرکت بهمن موتور زده می‌شد که برخی مدعی بودند که این خودرو همان دانگ فنگ آئولوس خواهد بود.

اما باتوجه به سخنان برخی اعضای هیأت مدیره این شرکت و تشریح جزئیات و مشخصات این سدان، میتوان نتایج دیگری گرفت. آنطور که بیان شد، ریسپکت دارای امکاناتی چون سیستم کروزکنترل، گرمکن های صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت، نورپردازی کابین، 6 کیسه هوای ایمنی و… خواهد بود؛ در این صورت باید شاهد ورود سدانی از زیرمجموعه برند چری باشیم؛ نه دانگ فنگ! البته بزودی به این خودرو در چرخان خواهیم پرداخت…

میزان داخلی سازی

ضرابیان با اشاره به اینکه مطابق الزام‌های قانونی، شروع تولید همه محصولات این گروه با داخلی‌سازی حداقل ۲۰ درصدی خواهد بود تصریح کرد: تعمیق ساخت داخل همه محصولات به صورت جدی در دستور کار است؛ به طوری که دو محصول SUV این گروه تا پایان سال به داخلی‌سازی بیش از ۳۰ درصدی خواهد رسید.
ضرابیان در ادامه یادآور شد؛ کارگو ون جدید این شرکت با برنامه داخلی‌سازی بیش از ۵۰ درصدی و سواری جدید این شرکت که در آینده نزدیک به سبد محصولات شرکت اضافه می‌شود، با داخلی‌سازی ۳۰ درصدی طی دو سال عرضه خواهند شد.
مدیرعامل بهمن‌موتور با بیان اینکه داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: فناوری‌هایی که بهمن موتور از آن استفاده می‌کند طوری است که تعمیق داخلی‌سازی آنها مستلزم گذشت مدت زمان بیشتری است.

همکاری با برندهای معتبر قبلی

اما در ادامه مدیرعامل بهمن موتور بیان کرد که باتوجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم‌ها، این شرکت روی برندهای خود سرمایه‌گذاری کرده تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد، همچنان‌ که دو محصول SUV بهمن‌موتور اکنون با برندهای این شرکت در بازار وارد شده است.
ضرابیان بیان‌ داشت: همه شرکت‌های خارجی که تا پیش از اعمال تحریم‌ها با این گروه کار می کردند و اکنون همکاری ما با آنها به حالت تعلیق درآمده، همچنان شریک ما باقی خواهند ماند.
عضو هیأت مدیره گروه بهمن با بیان اینکه با بهبود مناسبات بین‌المللی و رفع محدودیت‌های صنعت خودرو، گروه بهمن فعالیت‌های خود را با شرکای گذشته ادامه خواهد داد، بیان کرد: گروه بهمن با شرکت‌های مزدا ژاپن، گریت وال، هاوال و FAW در حوزه خودروهای سواری و SUV و با شرکت‌های ایسوزو ژاپن، SAIC-MAXUS و FAW در حوزه خودروهای تجاری، پس از رفع احتمالی تحریم‌ها ادامه همکاری خواهد داشت.
وی تاکید کرد که مزدا بیش از 67 سال شریک تجاری گروه بهمن بوده است و قطعا این همکاری با رفع محدودیت های بین‌المللی ادامه خواهد داشت.
ضرابیان با اشاره به مسائل و مشکلات تحریم ها که دشواری‌هایی را در زمینه خرید اجزا و قطعات خارجی و انتقال ارز به‌وجود آورد، تصریح کرد: ترخیص نشدن به موقع کالاها از گمرک و عدم تأمین مواد اولیه داخلی، از دیگر مشکلاتی بود که در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف و از این رو، خودروهای ناقص کمی در مجموعه بهمن‌ موتور وجود داشته است.

صادرات بهمنی؟!

مدیرعامل بهمن موتور در پاسخ به سوالی در خصوص ورود این خودروساز به مقوله صادرات خودرو، اظهار کرد: ما به صادرات خودرو به عنوان یک مقوله بلند مدت که سبب ایجاد مزیت و تراز تجاری مثبت برای ما خواهد شد نگاه می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در مجموعه گروه بهمن هم اکنون روی صادرات خودروهای تجاری برنامه داریم، تصریح کرد: حضور طولانی مدت در بازارهای خارجی به ویژه بازارهای منطقه را در برنامه دارد.
مدیرعامل بهمن موتور همچنین در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو و واردات در مقابل صادرات خودرو اذعان داشت: اگر به این موضوع با دید تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف‌کننده نگاه کنیم، باید گفت در مقوله رعایت حقوق مصرف کننده بسیار عالی خواهد بود، اما باید دید چه مجموعه و طیفی از مردم از آن بهره خواهند برد و مطالبی که در این زمینه عنوان می‌شود با واقعیت‌ها تطابق ندارد.

روش فروش محصولات بهمن موتور درست است؟

مدیرعامل بهمن موتور هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اشکالات روش‌های فروش و عرضه خودروها از سوی بهمن موتور بیان داشت: سیاست بهمن فروش فوری خودروها با زمان تحویل ۳۰ روزه و تحویل قطعی خودرو به تمام خریداران است و روند ثبت‌نام و فروش نیز مطابق الزامات و محدودیت‌های تعریف شده است، مشکلاتی که در روند ثبت‌نام به وجود می آید نیز ناشی از تقاضای بالای بازار و البته محدودیت تعداد خودروی تجاری شده جهت عرضه است. وی افزود: دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی در طی دوره‌های فروش اینترنتی گذشته در مراحل ابتدایی تولید انبوه قرار داشتند و مسلما با برنامه ریزی صورت پذیرفته در افزایش تیراژ تولید ماهیانه عرضه محصولات با تعداد بیشتری در مراحل فروش آتی خواهد بود.

ضرابیان در ادامه تاکید کرد که بستر فروش اینترنتی مورد استفاده توسط شرکت بهمن موتور متعلق به شرکت مگا و درگاه اینترنتی iranecar.com بوده و شرکت مگا موظف به تامین امنیت ثبت‌نام و اطلاعات مشتریان است.

تیراژ فیدلیتی امسال به 9000 دستگاه می‌رسد؟

ضرابیان با بیان اینکه تنها امکان گروه بهمن، تلاش برای افزایش تیراژ تولید خودروهاست تا ظرفیت فروش ماهانه خود را افزایش دهد و تلاش این گروه برای افزایش تیراژ تولید و رسیدن به هدف عرضه ۹۰۰۰ دستگاه فیدلیتی تا پایان سال ادامه دارد، اما مشکلاتی مانند کمبود کانتینر و تراشه‌های الکترونیکی که صنعت خودرو را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار داده، نیز رسیدن به این هدف را سخت تر از گذشته کرده است.

بازدید از خطوط مونتاژی

اما پس از گذشت نشست خبری، مدیران این شرکت با مهیا کردن شرایط اصحاب رسانه را به بازدید از خطوط مونتاژی بهمن موتور دعوت نمودند. ولی قبل از آن، علی پورابراهیم آبادی رئیس هیأت مدیره شرکت بهمن موتور در تشریح اقدامات این شرکت در راستا افزایش کیفیت محصولات تولیدی بیان کرد که افتتاح سالن ساین آف، بروزرسانی خط رنگ شرکت و تهیه تجهیزات مدرن کنترل کیفی خودروها پس از تولید در دستور کار است.
وی هم‌چنین افزود: طی سالیان گذشته ۱۲ هکتار به فضای تولیدی و انبارهای کارخانه بهمن موتور افزوده شده است، هم‌چنین توسعه و ساخت سالن های پرس بدنه، سالن مونتاژ مجزا برای محصول فیدلیتی و خرید تجهیزات برای ایجاد خط تست دوم نیز انجام شده که با راه اندازی این خط تست طی چند ماه آتی، ظرفیت تولید شرکت بهمن موتور افزایش خواهد شد.
رییس هیأت مدیره بهمن موتور در پاسخ به این سوال که آیا بهمن موتور با کاهش تولید روبرو بوده است، بیان داشت: در دوران تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، با مشکلات زیادی همراه بودیم اما با توجه به اینکه یک مجموعه چالاک هستیم با همت همه متولیان و دست اندرکاران بهمن موتور توانستیم بر بسیاری مشکلات فائق آییم.
وی همچنین در خصوص پلتفرم دیگنیتی و فیدلیتی گفت: بر روی این پلتفرم نسل های مختلفی از خودرو های SUV با توان های متفاوت و آپشن های بروز عرضه خواهد شد.

گالری تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا