Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

لوکس‌ترین شاسی‌بلند جیلی یا ولووی فقرا راهی بازار چین شد

لینک ‌اند کو (Lynk & Co) برندی متعلق به جیلی است. این شرکت چند ماه پیش از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خود با نام 09 رونمایی کرد و حالا پس از سروصدای زیاد، سرانجام این خودرو وارد بازار چین شده است. لینک ‌اند کو 09 روی پلت‌فرم SPA مشترک با ولوو XC90 ساخته شده و به همین دلیل بسیاری آن‌را XC90 فقرا می‌دانند. این خودرو در چین با قیمتی از 270 تا 400 هزار یوآن معادل 42 تا 62 هزار دلار عرضه می‌شود که به میزان قابل‌توجهی از پسرعموی خود XC90 با قیمتی از 639 تا 782 هزار یوآن معادل 100 تا 122 هزار دلار ارزان‌تر است.

هرچند پلت‌فرم SPA در ولوو به پایان عمر خود نزدیک می‌شود اما برای شرکتی مثل جیلی، استفاده از پلت‌فرم قدیمی شرکت معتبر و باسابقه‌ای مثل ولوو آن‌هم در یک برند زیرمجموعه (لینک ‌اند کو)، منطقی است زیرا بدون هزینه‌های تحقیق و توسعه، محصولاتی که بر پایه این پلت‌فرم ساخته می‌شوند ارزان‌تر خواهند بود. علاوه بر این، 09 در چین تولید می‌شود که این یعنی از نیروی کار ارزان و بزرگ‌ترین زنجیره تأمین قطعات خودروی جهان هم برخوردار است. این در حالی است که XC90 به‌صورت وارداتی در چین عرضه می‌شود و مشمول مالیات‌های سنگینی می‌شود.

لینک ‌اند کو 09 ظاهر باابهت و گیرایی دارد. این خودرو از همان زبان طراحی آشنای لینک ‌اند کو استفاده می‌کند اما در اینجا شاهد نوارهای کرومی عمودی هستیم. طراحی پروفیل جانبی و عقب خودرو اما کمی محافظه‌کارانه‌تر است زیرا نمای جانبی خودرو جز دستگیره‌های در مخفی و طرح شناور ستون C ویژگی قابل‌ذکر دیگری ندارد. بااین‌حال، نمای عقبی با چهار سر اگزوز در پایین سپر و چراغ‌های سراسری با گرافیک داخلی منحصربه‌فرد، جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

داخل لینک اند کو 09

همان‌طور که از خودرویی در این رده انتظار می‌رود، داخل 09 کاملاً شیک به نظر می‌رسد. در اینجا همه چیزهایی که از یک خودروی چین لوکس و مدرن انتظار داریم یعنی تودوزی کامل چرمی، نمایشگرهای بزرگ و تکنولوژی‌های فراوان وجود دارد که همگی فضای چشمگیری را ایجاد کرده‌اند. کراس‌اوور پرچم‌دار لینک ‌اند کو با 5,042 میلی‌متر طول، 1,977 میلی‌متر عرض و 1,780 میلی‌متر ارتفاع، خودروی کاملاً بزرگی است و با سه ردیف صندلی ارائه می‌شود.

قوای محرکه لینک اند کو 09

لینک ‌اند کو 09 با پیشرانه‌های هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود که هرکدام در سه تیپ پرو، هالو و اولترا قابل خریداری هستند. هردو نوع قوای محرکه از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین استفاده می‌کنند. مدل هیبریدی خفیف به سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز است درحالی‌که نسخه پلاگین‌هیبریدی از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم بهره می‌برد. مدل هیبریدی خفیف به‌صورت شش یا هفت‌نفره قابل خریداری است اما نسخه پلاگین‌هیبریدی فقط به‌صورت شش‌نفره ارائه می‌شود.

کلاس کراس‌اوورهای فول سایز سه ردیفه در چین بسیار شلوغ و رقابتی است و حال باید منتظر بمانیم و ببینیم لینک ‌اند کو که از مزیت سرمایه‌گذاری مشترک با ولوو و تکنولوژی‌های این شرکت سوئدی برخوردار است می‌تواند در این بخش شلوغ موفق شود یا نه. البته متأسفانه اکثر خریداران بیشتر به لوگوی روی کاپوت خودروها اهمیت می‌دهند تا نشان روی پلت‌فرم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.